Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Ivf mars 2017

pimpim78 skrev 2017-03-26 17:36:17 följande:

Snälla snälla hjälp mig !! Har panik.

Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.

Kan jag ta aciklovir ?

Har det någon betydelse ?

Någon som vet ? Har försökt ringa överallt men får inget riktigt besked .....

någon som varit med om liknande ???

Snälla någon ..... så ledsen nu !!!!

Jag är ledsen, tyvärr vet inte jag heller. :( Hoppas att du redan fått svar!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-28 07:52:52 följande:

Akira hur går det för dig? Vilken rd nu?

Hej!

Det går "bra ", tror jag. Är på ruvardag 6.

En vecka till testdag.

Hoppet är lågt, det är lite tungt.

Hur mår DU?
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-29 07:59:40 följande:
    Hoppas den veckan går fort!

Varför är hoppet lågt?

Jag mår bra, lite extra trött på dagarna.
    Hoppet är lågt för att jag inte tror att det blir någon.

Skönt att höra att du mår bra!
  • Akira Öken
    Cakh skrev 2017-03-31 06:33:46 följande:

Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.

Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla

Stort grattis till er!
  • Akira Öken
    pimpim78 skrev 2017-03-31 17:20:37 följande:

Tack för alla som höll tummarna för mig i dag, Helt säker på att det va dem som gjorde att de i dag kl 13:30 ringde o sa att de hittat ett superägg som delats och säkerligen skulle vara en blastocyst i morgon.

Kan du vara här på en halvtimme så hinner vi sätta in det..... ??

Ehhh ja självklart svarade jag o tog 5 åringen under armen o körde.

Nu kan jag titulera mig Ruvare....

Stort tack för alla tummar och ännu större grattis till er som plussat i dag..... kram

Vilka fina nyheter! Håller tummarna för lilla ägget!
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-04-02 00:20:55 följande:

Efter många toppar och dalar under vår ivf turné så kunde jag idag inte hålla mig. Fusktestade bm -1 och fick ett tydligt plus!!

Så himla glad och hoppas vår lilla guldklimp stannar hos oss till BF 12 december <3

En dag i taget. Håller alla tummar och tår för oss alla!

Stort grattis!
  • Akira Öken
    PetiteCherie skrev 2017-04-02 11:18:16 följande:

Hej hopp! Har inte haft så mycke besvär av äggstockarna hittills. Men såhär en dag dag innan äggplock så har jag svårt sätta mig ned (höger stock är värst)... wish me luck tomorrow ?

Håller tummarna!

Det kommer att gå fint!
  • Akira Öken

Det gick inte vägen för oss.

Sedan de första rosa flytningarna i onsdags har det bara fortsatt.

Testdag är på tisdag och jag kommer förstås att göra testet för att kunna rapportera till kliniken. Men jag är säker på ett minus. Alla symtom har försvunnit.

Ledsen att komma med tråkiga nyheter mitt i alla fantastiska besked. :(

• Akira Öken
    CazaAzur skrev 2017-04-03 15:08:42 följande:
    Grattis! Samma här, 9 ägg samlades. Det var inte alls så smärtsamt som man trodde... Nu är man lite öm men som du skriver, helt fullt hanterbart. 

Vet ni andra om 9 är ok siffra (för en 39 åring)? Läkaren verkade tycka så men när man googlar så har vissa fått över 20 st. 
    Jag tror, precis som andra, att 9 är jättebra!
    Första gången fick vi 1 ägg som kunde återföras.
    Andra gången fick vi 7 varav inget delade sig som det skulle.

Med det sagt: det räcker med ett, om det är rätt. :)
  • Akira Öken
    Solrosen79 skrev 2017-04-03 16:56:05 följande:

Igår kunde jag inte hålla mig, tjuvtestade på RD 6 och fick plus på Clear blue :)

Ville veta om det var biverkningar av lutinusen jag kände eller om det var äkta. Däremot har jag varit inne på sjukhuset idag för jag har varit såå svullen i magen sedan ÄP och haft ont till och från och fick då konstaterat att jag är måttligt överstimulerad men men, inget ont som inte för något gott med sig för troligtvis är det pga att jag är gravid :)

Vad roligt med glada nyheter!
  • Akira Öken
    Frökenankare skrev 2017-04-14 05:09:06 följande:

Hej på er.

Skriver fortfarande från sjukhussängen, blir nog inte utskriven än på ett tag. Ca 7 liter har dom tappat just nu och jag verkar dessvärre bygga upp mer vätska =/

Dock så testade jag positivt idag på rd14, bara att hålla tummarna att det orkar stanna i kroppen. Jag vågar inte hoppas riktigt än.

Heja er alla som kämpar på med ruvning och annat <3

Låter väldigt jobbigt, hoppas att du tillfrisknar snabbt!

Håller tummarna för ägget.

Kram
  • Akira Öken
    HarmoniMalin87 skrev 2017-06-27 21:21:07 följande:

Hur har det gått för er? :)

Hej!

Här har det inte alls gått bra.

Maken och jag är (tillfälligt?) separerade sedan i april. Relationen och vi klarade inte alla påfrestningar.

Men jag gläds med er som blivit gravida.

Kram
  • Akira Öken
    LottaU skrev 2017-08-02 05:54:27 följande:

Verkligen ledsen att höra om dig och din make, Akira Öken! Hoppas det löser sig på ett sätt som blir bra snart. <3 Att försöka få barn är verkligen tärande på alla relationer en har. :(

Så kul att höra att det är flera stycken mars-ivf'are som har fortsatt vara gravida! Nu är vi väl runt halvvägs de flesta av oss, heja heja. :)

Det har gått bra här också. Har dock varit så himla orolig och drömt massvis med mardrömmar om en bebis som inte mår bra, men rul i måndags visade en pigg och till synes välskapt pojk. Fortfarande helt överväldigad och så otroligt tacksam. Men har inte vågat gå ut med det officiellt, bara till de jag träffat än så länge. Får se hur det blir efter semestern,.

Tack så mycket för omtanken Lotta!

Jag är övertygad om att det blir bra.

Grattis och stort lycka till!
Svar på tråden Ivf mars 2017