Hur kan man lösa detta? Dilemma.
Jag har varit otrogen och betett mig illa. Jag vill verkligen lösa det och att det ska bli bra igen. Sambon vill också men är sårad och ledsen. Jag har gjort allt jag kan komma på (avslutat kontakten, öppen med mobilen, svarat på tusen frågor, varit kärleksfull och ångerfull och ledsen etc och en del tid har gått).
Nu har vi landat i två problem.
1. Om jag beter mig på sånt sätt att sambon tycker bättre om mig (är intressant/kärleksfull/attraktiv/omtänksam/pratar gamla minnen) så leder det till att sambon tycker sämre om mig och säger att det känns värre att ha blivit sviken av någon hen tycker om. Om jag beter mig normalt tycker sambon sämre om mig pga att jag inte försöker göra det bättre.
2. Sexet funkar inte så bra. Jag mår skit över det jag gjort och tycker att jag inte förtjänar sex av sambon. Kan inte bli upphetsad fysiskt och det har inte att göra med sambon utan för att jag tycker att jag själv är oattraktiv/äcklig pga att jag varit så svinig.
Men det gör det ju värre ifall jag avvisar sambon när denne tar initiativ även om jag förklarat varför. Har föreslagit att bara göra det skönt för sambon men det uppskattas inte.
Vad kan jag göra? :( Parterapi etc är inget alternativ (har ingen barnvakt och sambon tror inte på det som metod).