Inlägg från: Anonym (Madde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madde)

Fällde min 3-åring

Jag tyckte det var rätt komiskt faktiskt. Lägga krokben, jag hade liksom glömt företeelsen. Att kalla det misshandel tycker jag bara är löjligt. Barnet kom nog ihåg händelsen i ungefär 10 sekunder. Ang din egen reaktion tycker jag inte det finns "rätt" eller "fel" men att inte reagera alls tycker jag faktiskt blev ganska bra i detta läge ändå. Det skedde i deras hem, du ställde inte till med något bråk, och barnen var glada när ni gick.

• Anonym (Madde)
    elin1989 skrev 2017-02-27 13:01:32 följande:
    Men barnet hade ju kunnat skada sig, slå i tänderna eller näsan eller slå huvudet mot något. Hade det varit komiskt också? Har du egna barn som du skulle tycka det var okej att någon fällde till golvet med risk för att det skadar sig? Vid vilken ålder är det okej att fälla ett litet barn på det sättet? En 1 eller 2 åring har ju ännu större risk att inte kunna ta emot fallet ordentligt. Om barnet hade slagit i huvudet och behövt sys, hade det fortfarande varit roligt? Om det hände några veckor i rad och barnet behövde sys flera gånger eller kanske slog ut en tand, det hade ju varit ännu roligare då eller?
    Ja om barnet hade slagit sig eller börjat gråta så hade det inte varit komiskt och då hade jag verkligen blivit arg på styvmamman, såvida hon inte själv genast börjat trösta barnet. Slagit i huvudet och behövt sys, då har vi kommit så långt från vad som faktiskt hände att vad jag tycker om det är irrelevant...

Men barnet gick ju in med skor på och lyssnade inte. Att lägga krokben var ju en rätt kreativ lösning då. :) Nej förlåt, jag är barnslig jag vet. Men det såg så kul ut i min hjärna.
  • Anonym (Madde)
    lojt skrev 2017-02-27 15:41:11 följande:
    Om du anser att det är kreativt så får man nog undra över både din begåvning och empati också för ingen normal människa oavsett om man är bio eller bonus eller inte har barn alls skulle finna det roligt med utsätta barn för såna dumheter, som någon sa barnet hade kunna slå ut framtänderna eller gjort sig illa ordentligt, det är ju inget man vet i förväg eller kan bedöma.

Folk som njuter av att göra illa barn eller finner sådant roliga har vissa psykopattendenser, lite som de som tycker om att plåga djur.
    jag finner det väldigt obehagligt
    Jag finner din totala brist på lättsinnighet obehaglig. Tur att du är så begåvad allafall.
    elin1989 skrev 2017-02-27 19:13:24 följande:
    Men det är i allra högsta grad relevant. Att fälla ett litet barn på det sättet kan mycket väl leda till den typen av skada. Så det är klart att det är relevant. Fäller du någon på det sättet så vet du inte vad som kommer att hända, antagligen skadar sig personen inte, men den kan mycket väl göra det. Jag är väldigt glad att min hjärna inte funkar på samma sätt som din om ett barn som fälls till golvet för att det vill hämta sin mössa är något som "ser kul ut".
    Men vilket tjat Elin... Jag fäller inte barn omkring mig bara så du vet. Råkade bli road av denna trådstart bara.
Svar på tråden Fällde min 3-åring