• Babybel

Vi som räknar ner till bim mars 2017

Hej vänner,

Nu har jag blivit en sån här :D Vore dock kul med sällis i överanalyserandet av symptom och överdrivet fördjupat intresse i bli-gravid-fakta.
    Jag hade troligen ägglossning i lördags (positivt ältest i fredags morse) och har därmed 12 smarriga dagar fram till bim. Jag har haft galet, alltså g a a a l e t ömma bröstvårtor i 2,5 dagar vilket jag tolkar som ett kvitto på att ägglossning faktiskt skett (inte alltid säkert för mig). Idag har jag fått vita flytningar vilket oxå är ovanligt för mig som oftast är helt torr.
    Jag är 37 år och har en 3-åring.

Shoot, vilka är ni och var är ni i processen?

• Svar på tråden Vi som räknar ner till bim mars 2017
  • becca90

Hej! :) 3e försöket med första barnet! Hade äl 15-16/2 och bim runt 7/3..

Den 20 och 21/2 fick jag en blödning helt utan mensvärk sem sedan försvann helt.

Tog ett äl test imorse som var helt galet positivt? Väldigt konstigt...

• Babybel
    becca90 skrev 2017-02-27 09:05:50 följande:

Hej! :) 3e försöket med första barnet! Hade äl 15-16/2 och bim runt 7/3..

Den 20 och 21/2 fick jag en blödning helt utan mensvärk sem sedan försvann helt.

Tog ett äl test imorse som var helt galet positivt? Väldigt konstigt...

Wow!!! Nidblödning?!? Man får ju positivt på ältest när man är gravid oxå. Har du tjuvtestat med ett tidigt gravtest?
  • becca90
    Babybel skrev 2017-02-27 09:16:53 följande:

Wow!!! Nidblödning?!? Man får ju positivt på ältest när man är gravid oxå. Har du tjuvtestat med ett tidigt gravtest?

Jag vill ju SÅ gärna tro att det var en nidis!! Men vågar inte riktigt lita på det.. har ju dock aldrig på över 14 år haft en mellanblödning... haha.

Nej jag har inte testat än förutom med äl testet imorse.. aldrig haft så starkt förut..

Är ju äl + 11 men ändå bara bim - 8.. Så är nog för tidigt. Tydligen en lång lutealfas..
  • Hoppashoppas123

Jag fick positivt ägglossningstest i fredags och vi har utnyttjat tillfället i helgen, nu är det baa att hålla tummarna! ???? Tredje försöket för oss, första barnet ??

• Babybel
    becca90 skrev 2017-02-27 09:25:31 följande:

Jag vill ju SÅ gärna tro att det var en nidis!! Men vågar inte riktigt lita på det.. har ju dock aldrig på över 14 år haft en mellanblödning... haha.

Nej jag har inte testat än förutom med äl testet imorse.. aldrig haft så starkt förut..

Är ju äl + 11 men ändå bara bim - 8.. Så är nog för tidigt. Tydligen en lång lutealfas..
    Fick du positivt ältest den 15-16 oxå? Eller kan du ha sen äl?
  • Babybel
    Hoppashoppas123 skrev 2017-02-27 09:48:55 följande:

Jag fick positivt ägglossningstest i fredags och vi har utnyttjat tillfället i helgen, nu är det baa att hålla tummarna! ???? Tredje försöket för oss, första barnet ??

Kul!! Då är vi ju precis lika! Vi gick loss i sänghalmen tis-lör. Jag har lite värk i ljumskarna/äggstockarna idag men det kanske är träningsvärk :P
  • Milou3
    becca90 skrev 2017-02-27 09:25:31 följande:

Äl+11 kan absolut visa positivt på ett testa-tidigt-test :) men bästa är väl kanske att vänta iaf 2-3 dagar till.
  • becca90
    Milou3 skrev 2017-02-27 10:24:07 följande:

Äl+11 kan absolut visa positivt på ett testa-tidigt-test :) men bästa är väl kanske att vänta iaf 2-3 dagar till.

Jaa får se hur jag gör. Beställde bara ett test så man slipper bli helt galen haha
  • becca90
    Babybel skrev 2017-02-27 10:12:24 följande:

Fick du positivt ältest den 15-16 oxå? Eller kan du ha sen äl?

Nej för jag la ner allt som har med test och tankar att göra för att bara slappna av.

Däremot tog jag äl test så fort blödningen kom och då var det toknegativt..

Så ja det kan va sen äl.. men vad var så blödningen? Haha
  • Milou3
    becca90 skrev 2017-02-27 10:25:34 följande:

Jaa får se hur jag gör. Beställde bara ett test så man slipper bli helt galen haha

Alla blir galna! Bara några få som vågar erkänna det ;)
Svar på tråden Vi som räknar ner till bim mars 2017