• Anonym (Ts)

Vad köpa till 7-årig pojke? Vad är populärt bland barn nu och vad önskar era sjuåringar sig?

Presenten får kosta högst 800kr.

• Svar på tråden Vad köpa till 7-årig pojke? Vad är populärt bland barn nu och vad önskar era sjuåringar sig?
  • Alexi

Lego, lego och lite mer lego... För så mycket pengar kan du ju köpa en rejäl kartong.

• Carambolan

Tv-spel och lego tycker jag är bra grejer i den prisklassen, men alla pojkar har olika intressen.

• Anonym (Ts)

Jo alla har ju olika intressen, det enda jag vet om pojken är att han älskar Cars och bilar/traktorer. Inte hört något om lego men det kanske de flesta barn älskar?

Så svårt när jag inte har någon att rådfråga

• Carambolan

Fråga föräldrarna? Eller hur kommer det sig att du ska köpa en så generös present till ett barn du inte känner?

• Anonym (C)

Min son är inte så förtjust i lego. Det är Pokémonkort och beyblades som gäller :)

• Anonym (Ts)
    Carambolan skrev 2017-02-27 13:12:03 följande:

Fråga föräldrarna? Eller hur kommer det sig att du ska köpa en så generös present till ett barn du inte känner?

Vill helst inte gå in på det, hade jag kunnat fråga föräldrarna hade jag såklart inte gjort en sån här tråd
  • Anonym (Ts)
    Anonym (C) skrev 2017-02-27 13:14:47 följande:

Min son är inte så förtjust i lego. Det är Pokémonkort och beyblades som gäller :)

Okej tack :) vad gillar han mer?
  • Anonym (Roxi)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-27 13:27:33 följande:

Vill helst inte gå in på det, hade jag kunnat fråga föräldrarna hade jag såklart inte gjort en sån här tråd

Kommer föräldrarna uppskatta att du köper en present...?

Här är det lego, pokémonkort och fotbollsgrejer som gäller. "Upplevelsepresenter" som biobiljetter och äventyrsbad går också hem.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Roxi) skrev 2017-02-27 13:35:40 följande:

Kommer föräldrarna uppskatta att du köper en present...?

Här är det lego, pokémonkort och fotbollsgrejer som gäller. "Upplevelsepresenter" som biobiljetter och äventyrsbad går också hem.

Vad har det med tråden att göra? Har enbart bett om tips vad man kan köpa. Självklart skulle jag inte köpa en present om inte allt var ok, så lägg av nu.
  • Grävling 75

Lego är bra tips! Pokémon och Bayblades också. Varför inte köpa några olika presenter för pengarna?

• Anonym (Ts)
    Grävling 75 skrev 2017-02-27 13:51:57 följande:

Lego är bra tips! Pokémon och Bayblades också. Varför inte köpa några olika presenter för pengarna?

Tack det var ett bra tips!
  • Anonym (..)

Minecraft. Om dom har någon konsol.

• Anonym (Baka)

Om du tror att barnet kommer att få en uppsjö av Lego ändå kanske du vill ge något annorlunda? Vi gav en kokbok för barn, en sån där med bilder av tre små decilitermått bredvid texten 3 dl och så vidare, en bunke, en måttsats, samt ingredienserna till chokladbollar som det fanns recept på i boken och som barnet älskar till ett barn i vår närhet. Uppdelat i sju paket, ett för varje år. Det var mycket uppskattat.

• Anonym (Ts)
    ventilera mera skrev 2017-03-01 08:37:06 följande:

Om han gillar bilar så finns det kul lego med biltema, och är budgeten så mycket som 800 så kan du ju som nån sa, köpa flera paket. Den här tex, kostar 300:

www.toysrus.se/serier/lego/lego-city-60151-dragstertransport&vid=156442

Min son som är sju gillar och samlar på Hot Wheelsbilar, där kan man hitta kul och annorlunda saker.

Anonym (Baka) skrev 2017-03-04 10:16:32 följande:

Om du tror att barnet kommer att få en uppsjö av Lego ändå kanske du vill ge något annorlunda? Vi gav en kokbok för barn, en sån där med bilder av tre små decilitermått bredvid texten 3 dl och så vidare, en bunke, en måttsats, samt ingredienserna till chokladbollar som det fanns recept på i boken och som barnet älskar till ett barn i vår närhet. Uppdelat i sju paket, ett för varje år. Det var mycket uppskattat.

Tack för tipsen, jättebra! Ett litet kit för bakning var ju himla kul också.
  • Anonym (Lena)

TS, tänk på att skicka med kvittot när du skickar paketet, så han kan byta om det inte passar.

Svar på tråden Vad köpa till 7-årig pojke? Vad är populärt bland barn nu och vad önskar era sjuåringar sig?