• Anonym (Ont)

ont i övre delen av magen, kallsvettningar, lite feber. Någon som känner igen symptomen?

Hej!

Förra söndagen (alltså 8 dagar sen) började jag kräkas natten till måndagen och fick svåra magsmärtor på hö sida. Fick åka in till sjukhuset, dom hittade bara lite vätska i buken, men fick ligga inne i 3 dagar. Sen jag har kommit hem på onsdagseftermiddagen förra veckan har jag haft svårt att både äta och dricka och har väldigt ont i magen, dock högt uppe och strålar ute under höger revben. Hade ändå tänkt försöka gå och jobba idag men började återigen kräkas som bara den på morgonen:( mår jätteilla bara jag försöker få i mig lite vatten, känner mig matt, slö, kallsvettig och lite febrig. Är det någon som känner igen detta?0

• Svar på tråden ont i övre delen av magen, kallsvettningar, lite feber. Någon som känner igen symptomen?
  • Anonym (H)

Jag hade liknande symtom när jag hade kraftig magkatarr. Hade väldigt ont högt upp i magen som strålade ut under höger revben, kraftigt illamående och kallsvettningar. Vården misstänkte först gallsten men inga stenar hittades på ultraljud, så konstaterades magkatarr. Gick över med Omeprazol och dra ner på stressandet, men under en tid efteråt fick jag känningar igen så fort jag blev lite stressad.

Svar på tråden ont i övre delen av magen, kallsvettningar, lite feber. Någon som känner igen symptomen?