Inlägg från: Anonym (LOL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LOL)

Trosor luktar kattpink

Haha jag har märkt senaste typ tre åren att jag börjat lukta "tant" i skrevet när jag svettas! Aldrig tänkt på det, men du har fan rätt - det luktar ju kattpink! Jag har bara tänkt att man blir äldre och att saker förändras, inte mer med det. Om jag ser till att tvätta ljumskar osv (inte själva snipperiet) med tvål regelbundet är det ändå rätt sällan det luktar illa.

• Anonym (LOL)
    Anonym (Äckligt) skrev 2017-02-28 09:30:47 följande:

Har ingen urinläckage vad jag vet.. Och det är bara framtill det blir så.. Är rakad så är säkert därför jag märker av svetten mer.. Men som sagt, kan man använda någon typ av deo eller nått där?

Det kan man säkert, men var lite försiktig så du inte har på nåt som är lite för starkt för den miljön, så att säga. Annars tänker jag att tvätt varje morgon + rena trosor borde hjälpa rätt mycket? Och jag har heller inget urinläckage, det är helt klart svetten som skapar lukten.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Kombo) skrev 2017-02-28 12:44:13 följande:
    Alla läcker några droppar efter t ex toabesök det lilla kan lukta mer än man tror. Testa lactacyd nån vecka, bättre än vanliga tvålar och schampo.
    Va? Nej, alla läcker inte några droppar. Var har du fått det ifrån?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Kombo) skrev 2017-02-28 15:01:45 följande:
    Från läkare. Men visst, de vet ju inte vad de pratar om är likadant med män. Även om de skakar av den eller torkar så kommer det ut lite urin från urinröret. Men är nog felinformerad där med.
    Det är ju väldigt märkligt detta. Jag har nämligen EXTREMT sällan "några droppar" kiss i trosorna efter toabesök. Är helt övertygad om att många har det så, dvs säger inte att det INTE förekommer. Men ändå himla märkligt att läkare tydligen påstår att det är så för alla. Bevisligen stämmer det ju inte.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (&) skrev 2017-02-28 19:39:57 följande:
    Alla märker det inte o det luktar inte hos alla
    Men om det landar några droppar i trosorna borde det rimligtvis bli en liten, liten blöt fläck i dem. Och det får inte jag. Eller om jag tex kissar och sen står naken och borstar tänderna innan duschen så borde ju en eller två droppar - om de nu finns - faktiskt leta sig nedför benet till slut. Och det gör de inte.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (&) skrev 2017-02-28 20:31:35 följande:
    Det är ofta väldigt små droppar dom märker man inte
    Ok. Om de är så små att de inte märks och inte avger någon lukt är ju frågan om de ens finns, men men.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (&) skrev 2017-02-28 21:05:58 följande:
    Blir det tillräckligt många så känns o syns dom , blandat med andra vätskor från underlivet som alla har
    Ok. I TS och mitt fall är jag dock fullständigt övertygad om att lukten har med svett att göra och inget annat.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (&) skrev 2017-02-28 23:22:38 följande:
    Enbart svett luktar inte kattpiss , svett luktar dessutom om det funnits ett bra tag , nytt svett luktar inte
    Du har uppenbarligen inte samma problem som jag och TS.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (&) skrev 2017-03-01 09:25:05 följande:
    Nä jag luktar inte illa o har aldrig gjort men mitt jobb ger mig erfarenhet o kunskap
    Grattis.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (ax) skrev 2017-03-01 10:21:34 följande:

Jag märkte för ett par år sen att mina trosor luktade illa framtill, särskilt om de kommit i kontakt med fukt. Trodde till att börja med att det var trosorna som var gamla och kastade dem. Märkte snart att även nya kunde lukta och det var ingen trevlig doft. Kom på att det var svettlukt som verkligen stank och tog därför lite oparfymerad deo i ljumskarna och kunde direkt märka en skillnad. Allt eftersom jag tiden gått har jag märkt att svettlukten (om jag inte använder deo vill säga!) återkommer under mens och ägglossning, övrig tid märks inget. På en del av mina (två månader gamla) trosor kan jag se svettmärken på kanterna mot ljumskarna.

Hörde talas om deodoc för ett tag sen och läste på deras hemsida om svett och underliv - ett mycket vanligt problem - och rekommenderar att du läser där också.

Alla underlivslukter har inte inte med svamp eller BV att göra!

Hear hear
Svar på tråden Trosor luktar kattpink