• Hejida1989

    Så jäkla dåligt samvete för jag bantat ????

    Hej! Det e så att jag gick upp ca 27 kilo när jag blev gravid, jag åt allt jag kom åt.. Efteråt var jag as laddad på att tappa allt fort som satan, sagt å gjort så tog det mig tre månader och nu har jag även gått ner 7 kilo extra, så totalt 34 kilo!!! Å nu läser jag att de e farligt att banta och att man utsöndrar jävla metaller å skit!!!! Pratat med min barnmorska om att jag e orolig å hon lugnar mej å säger att de inte e någon fara. Men jag är den som oroar mej för allt å hade ja vetat detta hade jag fan kunnat vart tjock föralltid.. har jag skadat mitt barn som är mitt allt ?! Orkar inte ???????????????? å ja e den som e så överbeskyddande att de e löjligt å så har jag typ förgiftat mitt barn?????? Värre än knarkare.. så nu är ja så jävla arg på mej själv att ja frossar i allt jag ser. Blir så arg på att jag kunnat missa detta ??,,,


    Amma banta miöjögift
  • Svar på tråden Så jäkla dåligt samvete för jag bantat ????
  • hon mot strömmen

    Nackdelen med att gå ner för fort är att man i regel går upp allt och lite till igen. Men om du orkar hålla i din vikt och vanor så kommer det gå bra. Du kommer sldrig att kunna äta lika som förut.

  • Hejida1989

    Innan ja blev gravid vägde jag 63 å nu 56 men e okej med att väga 60 men de e de att jag kanske skadat mitt barn med att banta utan veta om det ! Hade hellr3 fotfarande vart fet å haft gott samvete än dehär. Hoppas hon inte tagit skada ????

  • Carambolan

    De flesta rasar naturligt i vikt av att amma. Det förbrukar galet mycket energi och om man då inte äter mer än vanligt så bantar man automatiskt. Oroa dig inte.

  • Hejida1989

    Ja men ändå, jag åt ju knappt någonting ???????????? hon följde ju kurvan men när ja börja äta igen så mulla hon på sej massor å blev rund.. kanske haft för lite mat till henne då..??

  • JiPe
    Hejida1989 skrev 2017-02-27 21:30:18 följande:

    Hej! Det e så att jag gick upp ca 27 kilo när jag blev gravid, jag åt allt jag kom åt.. Efteråt var jag as laddad på att tappa allt fort som satan, sagt å gjort så tog det mig tre månader och nu har jag även gått ner 7 kilo extra, så totalt 34 kilo!!! Å nu läser jag att de e farligt att banta och att man utsöndrar jävla metaller å skit!!!! Pratat med min barnmorska om att jag e orolig å hon lugnar mej å säger att de inte e någon fara. Men jag är den som oroar mej för allt å hade ja vetat detta hade jag fan kunnat vart tjock föralltid.. har jag skadat mitt barn som är mitt allt ?! Orkar inte ???????????????? å ja e den som e så överbeskyddande att de e löjligt å så har jag typ förgiftat mitt barn?????? Värre än knarkare.. så nu är ja så jävla arg på mej själv att ja frossar i allt jag ser. Blir så arg på att jag kunnat missa detta ??,,,


    Amma banta miöjögift
    Jag är också en sådan som oroar mig för allt så jag förstår den ångest du känner. Det är nog inget att oroa sig för. Många bantar eller går ner mycket i vikt när de ammar. Jag väger också mindre nu än innan jag blev gravid och jag ammar fortfarande. Har tvillingar och hinner knappt äta, amningen tar massa energi samt att jag äter mjölkfritt på grund av misstänkt allergi. Förstår att du menar att du skulle gjort annorlunda om du visste att det kan lösgöra tungmetaller (är det vad som kan hända?) men det är ju inget att göra något åt. Som jag förstått det får alla ammade barn i sig mammans "skit" då amning är det enda sättet att bli av med det (tungmetaller och liknande). Vet inte om det stämmer dock. I alla fall så rekommenderas ju amning ändå. Det rekommenderas ju också att man gått ner till sin ursprungliga vikt ett år efter förlossningen samtidigt som det rekommenderas att man ammar ett år. Oroa dig inte, släpp det nu!
  • Iväntanstiderja

    Ta ett djupt andetag och lyssna på din barnmorska. Din unge kommer att klara sig fint. Gjort är gjort så fokusera på det du gör NU istället - hur hjälps ditt barn av att du stressar runt och tröstäter?

Svar på tråden Så jäkla dåligt samvete för jag bantat ????