Inlägg från: Anonym (sorgsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sorgsen)

Abort - Sorg - Ångest

Ser att det var ett litet tag sedan denna tråd skrevs, men jag skriver ändå. Jag gjorde abort för snart tre veckor sedan. Graviditeten var helt oplanerad och skedde trots kondom, jag kände till en början att jag ville behålla, men jag var så orolig för hur vi skulle klara det och blev helt deprimerad så jag valde tillslut att göra abort. Jag tycker nog att det var rätt beslut, men ändå känner jag en sådan sorg och ångest över detta. Sorgen kan komma över mig när som helst. Idag har jag umgåtts med min killes syskonbarn (en ettåring och en treåring) hela dagen och de är så fina, samtidigt gör det så ont i hjärtat att tänka på det barn jag kunde ha fått. Det blir så påtagligt. Har längtat efter barn i flera år, vilket gjorde beslutet att göra abort väldigt smärtsamt. Samtidigt har varken jag eller killen fast jobb och ingen vidare ekonomi, jag blev precis klar med min universitetsutbildning och han ska börja plugga efter sommaren. Dessutom bor vi inte ihop och ingen av oss har någon bra bostad för att bo med barn. Att få lägenhet här är hopplöst trots flera år i bostadskön, och såklart ännu svårare utan fast jobb. Dessutom är jag en känslig person som lätt stressar och oroar mig och jag kan tänka mig hur dåligt jag skulle må av att skaffa barn under dessa omständigheter. Men ändå känner jag en sådan sorg över detta och en rädsla att aldrig bli gravid igen, för jag längtar så efter att skaffa barn.

Svar på tråden Abort - Sorg - Ångest