Min pojkvän och hans ex!
Hej!
Jag har varit tillsammans med min kille i ca ett halvår. Han har barn sedan tidigare, och det har jag också. De skilde sig för 3 år sedan och exet är gift med en annan man.
De har barnen varannan vecka.
Vi bor några mil ifrån varandra och de bor i samma stad.
Under vårt förhållande så har jag förstått att deras relation till varandra inte är den bästa. När vi ses med barnen så har han fått till sig att vi inte gör så mycket enligt hans ex. Vi brukar ha myskvällar, gå ut i skogen, ta det lugnt och barnen umgås antingen hemma eller ute. Hon säger att barnen tycker att han ger mig för mycket uppmärksamhet men när han frågar sina barn så säger de att de inte tycker det.
I höstas skulle vi åka iväg allihopa till ett äventyrsbad i en annan stad men då blev hans ena barn sjukt och då planerade vi om det till annan dag men då gjorde mitt ena barn illa sig så att vi inte kunde åka iväg. Så då fick han till sig att deras barn blev ledsna och besvikna och undrade varför de inte åkte själva. Han förklarade då att det var för att vi skulle göra det tillsammans men det var inte okej för hans ex.
Han får höra dagligen via mess eller på telefon att hon är missnöjd med hur han är som pappa.
Som inte träffar sina barn när det är hennes vecka tex. Att han aldrig gör något med deras barn under sin barnvecka.
Sedan några månader tillbaka har hon sagt till honom att barnen vill bo mer hos henne och då passar det ju bra ifall vi ska flytta ihop vilket inte är något vi talat om. Hon säger att barnen inte vill säga det till honom själv då de inte vill göra honom ledsen. Det känns som att hon letar fel och skapar fel för att vad???
Oavsett vad han, vi gör så är det fel.
Jag vet inte vad vi ska göra.
Vi träffas inte längre när han har barnen för att det inte ska finnas nått att ge henne och klaga på.
Har ni några tips på vad man kan göra??