• Anonym (Lat)

Hur i helvete orkar ni jobba heltid?

Hur i helvete orkar ni jobba heltid? Jag är så lat så jag bara orkar jobba deltid, tveksamt till heltid... Känns som att mina gener inte vill att jag ska jobba heltid, trots jag egentligen vill det pga pengarna och känna jag är en del av samhället.

Jag började bli lat i ganska ung ålder, fastän jag har känt mig lat i 5 år... Jag känner mig super gammal fastän jag är under 30 års åldern.

• Svar på tråden Hur i helvete orkar ni jobba heltid?
  • Anonym (Också lat)

Jag är också lat och skulle helst inte jobba alls. Men tror jag hittat det nu som är ultimat för mig. Jobbar som personlig assistent och arbetar då dygn. Så jobbar 14.30-09.30 på vardagar. 12.30-13.30 på helger. På detta sätt behöver jag bara jobba 7-8 pass på en hel månad för att komma upp i heltid.

Istället för att gå till jobbet 5 dagar i veckan, är nog det jag är för lat för.

• Anonym (123)

Jag är också lat, men har inga problem med heltid. Det är >60h/vecka som börjar ta på en

• Anonym (Lat)

Precis, gå till jobbet 5 dagar i veckan går inte, därför vill jag helst bara gå till jobbet 2 gånger i veckan, 10h vardera... Eller måndag tisdag och halva onsdagen.

Blir nog svårt att få ihop ett sådant schema som du har.

• Anonym (Lat)

Eller jo, jobba heltid går... Men då vill man till slut ta livet av sig, ungefär så.

• Anonym (oOO)

Vad gör ni "lata" människor på resterande tid då ni inte jobbar?
    Du TS kanske ska ta dig en funderare på om allt står rätt till. Du kanske inte är "lat" utan du kanske är sjuk? 

• Anonym (a)

Det är nog olika men beror säkert också på vilket jobb man har, hur bra man trivs, hur bra arbetskamrater man har, hur man kan styra och kontrollera sitt eget jobb - helt enkelt hur meningsfullt arbetet känns och också hur mycket man tjänar givetvis.