• Anonym (Lat)

Hur i helvete orkar ni jobba heltid?

Hur i helvete orkar ni jobba heltid? Jag är så lat så jag bara orkar jobba deltid, tveksamt till heltid... Känns som att mina gener inte vill att jag ska jobba heltid, trots jag egentligen vill det pga pengarna och känna jag är en del av samhället.

Jag började bli lat i ganska ung ålder, fastän jag har känt mig lat i 5 år... Jag känner mig super gammal fastän jag är under 30 års åldern.

• Svar på tråden Hur i helvete orkar ni jobba heltid?
  • nokitus

Jag har alltid varit hårt jobbande, tycker det är skönt att jobba, förtjäna pengar och dra sitt strå i stacken så att säga. Innan jag fick barn jobbade jag i snitt 220 h / månad, nu jobbar jag vanlig heltid. Det är olika på människor. Vissa är lata, andra blir olyckliga om dom inte har jobb och projekt på gång. Så är det bara. Folk är olika.

• Scoops

Jag har kämpat på med heltid (och ibland mer) sedan jag var 21. Det första året var dööööden, aldrig varit så trött i hela mitt liv! Men det släppte ju när kroppen (och sinnet) vande sig. Jag har i och för sig alltid varit mentalt inställd på att jobba heltid, för jag älskar att ha pengar över och har faktiskt (fast jag också är strax under 30) börjat tänka på pensionen. Har planerat att gå ner till typ 70-85% när jag fyllt 55 så då får jag jobba på nu Skrattande

• Anonym (Slav)

Jag jobbar heltid för att jag måste. Jag har ett jobb med flexibla arbetstider, annars hade jag aldrig klarat av heltidsjobb. Det värsta med heltid är att jag inte hinner med något utöver "måsten" i veckorna. Livet kretsar kring arbetet. Hemma hinner man med matlagning, städning, lite läxläsning och umgås med barn någon timme. Sen sova. Aldrig kunna sova tillräckligt, alltid gå upp supertrött. Alltid väcka trötta barn. Ingen tid för intressen.

Allt som är värdefullt för en ska man hinna med på helgen...som är alldeles för kort.

Det är inte ett värdigt liv alltså. Jag tänker ofta på hur vi har byggt vårt samhälle och att det borde förändras i grunden och inte bygga enbart på ekonomi utan på att de son lever ska ha en bra tillvaro.

• Anonym (Byt jobb)

Det beror helt på vilket jobb man har tror jag!
    Jag sa samma sak som du när jag jobbade inom vården."! Nu jobbar jag inom bank, (ingen utbildning) och det är sååå roligt!

• Smillax

Jag jobbar som personlig assistent och jobbar då 7-8 pass i månaden, dvs 70 % visst hade jag kunnat jobba mer men varför, då jag inte ekonomiskt behöver det. Tacka vet jag att resa och leva! Tycker så synd om människor som Blondinbella, leva för att jobba. hua!!

• Queennr1

Beror på vad man menar med att orka. Orkar gör man ju om ens tillvaro hänger på det. Men att orka och ändå ha kvar livsglädjen är en annan femma :)

• Anonym (Nje)

Jag har valt att jobba deltid just för att orka med livet utanför jobbet samt även för att inom viss arbeten så är det inte värt att jobba heltid om man tex skulle bli sjuk. Aldrig att jag skulle jobba heltid inom vården eller inom städ och liknande.

• Anonym (trött)

Jag känner som Ts, hade jag fått välja hade jag inte heller jobbat heltid. Jag jobbar på ett kontor och har vanliga kontorstider men det känns som att man aldrig med något annat än jobb och matlagning.

Snart ska jag få barn och längtar tills jag kan vara hemma med mitt barn. Jag vill kunna resa och njuta av livet men tyvärr måste man jobba heltid för att ha råd med det :(

• Anonym (Tjipp)
    Anonym (Lat) skrev 2017-03-01 07:08:14 följande:

Hur i helvete orkar ni jobba heltid? Jag är så lat så jag bara orkar jobba deltid, tveksamt till heltid... Känns som att mina gener inte vill att jag ska jobba heltid, trots jag egentligen vill det pga pengarna och känna jag är en del av samhället.

Jag började bli lat i ganska ung ålder, fastän jag har känt mig lat i 5 år... Jag känner mig super gammal fastän jag är under 30 års åldern.

Om man har ett stimulerande arbete är det inte jobbigt att jobba. Jo det är klart. Vissa dagar är mördande, men för det mesta är de inspirerande och jag har jättetrevliga arbetskamrater.
  • Anonym (Samma sam)

Jag är mammaledig nu men kommer jobba högst 75% när jag kommer tillbaka just för att jag insett att jag inte orkar heltid och samtidigt ha tid med barn och övrig familj samt att LEVA. Är så trött på att jobba och slita.

Svar på tråden Hur i helvete orkar ni jobba heltid?