• Anonym (April­april9­2)
    Äldre 1 Mar 09:38
    17244 visningar
    20 svar
    20
    17244

    Tidiga tecken på graviditet!

    Hejsan!

    Tänkte höra med er här hur era tidiga graviditetstecken visat sig!

    Jag själv hade ÄL 21-22 februari och har igår och idag upptäckt läskiga flytningar, dom är tjocka, vita, klumpiga och helt luktfria, aningen syrlig doft kanske men inte illaluktande, har vid flera tillfällen känt hur det har runnit till och då har det varit flytning i trosan, jag har haft lite molande värk i äggstockarna från och till och det bubblar nere i tjejmagen från och till, jag har en brännande känsla i halsen och har en syrlig/ilande smak i munnen, tycker att jag springer och kissar hela tiden.. grejen är den att jag och min sambo kör på avbrutet samlag men vi är båda medvetna om att det kan bli en bebis med denna metoden, och just kring ägglossningen så slarvade vi till det lite, det kom pyttelite sperma i mig innan han hann dra sig ur!

    Beräknad BIM är nästa vecka 8/3, kan man känna symtom såpass tidigt efter ÄL? Eller är detta tecken på att min mens är på gång?

  • Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet!
  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 10:11
    #1
    Anonym (Aprilapril92) skrev 2017-03-01 09:38:39 följande:

    Hejsan!

    Tänkte höra med er här hur era tidiga graviditetstecken visat sig!

    Jag själv hade ÄL 21-22 februari och har igår och idag upptäckt läskiga flytningar, dom är tjocka, vita, klumpiga och helt luktfria, aningen syrlig doft kanske men inte illaluktande, har vid flera tillfällen känt hur det har runnit till och då har det varit flytning i trosan, jag har haft lite molande värk i äggstockarna från och till och det bubblar nere i tjejmagen från och till, jag har en brännande känsla i halsen och har en syrlig/ilande smak i munnen, tycker att jag springer och kissar hela tiden.. grejen är den att jag och min sambo kör på avbrutet samlag men vi är båda medvetna om att det kan bli en bebis med denna metoden, och just kring ägglossningen så slarvade vi till det lite, det kom pyttelite sperma i mig innan han hann dra sig ur!

    Beräknad BIM är nästa vecka 8/3, kan man känna symtom såpass tidigt efter ÄL? Eller är detta tecken på att min mens är på gång?


    Lägger till symtom jag glömde skriva:

    Iförrgår och igår hade jag enstaka stickningar i ett av brösten (jag har ingen känsel i mina bröst vanligtvis men dessa stick kände jag tydligt)

    Jag är sjukt hungrig men inte speciellt sugen på något

    Drömt vid två tillfällen att jag är gravid

    Lätt huvudvärk till och från

    Känslig - gråter lätt, blir irriterad lätt, blir glad lätt etc

    Ingen ork till att träna - vilket jag älskar att göra annars!
  • Anonym (Sken)
    Äldre 1 Mar 10:32
    #2

    Låter som att du är skengravid. Du letar symtom och försöker hitta små små grejer som kan tyda på graviditet, men egentligen är det helt vanliga saker som de flesta upplever innan mens. Pms alltså!

    Symtom som att kissa ofta, vara hungrig, gråta lätt osv är symtom som inte kommer förrän någon vecka in i graviditeten. En vecka efter ägglossning finns det absolut inte tillräckligt med hormon för att framkalla sådana symtom.

  • Anonym (Sken)
    Äldre 1 Mar 10:33
    #3

    Klumpiga, doftfria flytningar låter som svamp!

  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 10:42
    #4
    Anonym (Sken) skrev 2017-03-01 10:32:16 följande:

    Låter som att du är skengravid. Du letar symtom och försöker hitta små små grejer som kan tyda på graviditet, men egentligen är det helt vanliga saker som de flesta upplever innan mens. Pms alltså!

    Symtom som att kissa ofta, vara hungrig, gråta lätt osv är symtom som inte kommer förrän någon vecka in i graviditeten. En vecka efter ägglossning finns det absolut inte tillräckligt med hormon för att framkalla sådana symtom.


    Nej - jag LETAR inte symtom! Fan vad jag kan störa mig på när folk skriver att kvinnor letar efter symtom, jag känner vad jag känner, min kropp visar dessa symtom - sen om jag är skengravid eller inte en annan sak, det kan hända! Men jag LETAR inte efter symtom!

    Du har säkert helt rätt med att kissa och vara hungrig etc kommer längre fram i graviditeten, dock har jag läst på så många forum om folk som haft just dessa symtom innan de plussat (och de faktiskt har plussat) så jag ville bara starta min egen tråd och få veta om andra känt samma och sedan plussat!

    Jag har haft svamp tidigare i livet och det har då inte varit luktfritt, tvärtom - det luktar dött djur mellan benen vid svamp...
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Mar 10:45
    #5

    Skengravid. "Symptomen" du upplever är samma som PMS, och därför går det inte att säga om det är en graviditet eller inte. Om du inte känner såna här symptom i vanliga fall, så gör du det nu bara för att du väldigt gärna vill vara gravid.

  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 10:50
    #6
    Anonym (S) skrev 2017-03-01 10:45:08 följande:

    Skengravid. "Symptomen" du upplever är samma som PMS, och därför går det inte att säga om det är en graviditet eller inte. Om du inte känner såna här symptom i vanliga fall, så gör du det nu bara för att du väldigt gärna vill vara gravid.


    Så kan det vara.. men som ovanstående Anonym (sken) skriver - att jag LETAR symtom, det gör jag inte!!! Symtomen är där, jag är inte dum i huvudet! Jag vill väldigt gärna bli gravid, men för min del kvittar det om jag blir det nästa månad eller om 10 månader! Så därför avskyr jag när någon påstår att man letar symtom.... *surig*
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Mar 10:53
    #7
    Anonym (Aprilapril92) skrev 2017-03-01 10:50:16 följande:

    Så kan det vara.. men som ovanstående Anonym (sken) skriver - att jag LETAR symtom, det gör jag inte!!! Symtomen är där, jag är inte dum i huvudet! Jag vill väldigt gärna bli gravid, men för min del kvittar det om jag blir det nästa månad eller om 10 månader! Så därför avskyr jag när någon påstår att man letar symtom.... *surig*


    Men du känner inte dessa symptom i vanliga fall eller? När du inte försöker bli gravid? (Då letar du symptom)

    För egen del har jag haft alla möjliga symptom när jag varit skengravid, men inget när jag faktiskt varit gravid.
  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 10:57
    #8
    Anonym (S) skrev 2017-03-01 10:53:29 följande:

    Men du känner inte dessa symptom i vanliga fall eller? När du inte försöker bli gravid? (Då letar du symptom)

    För egen del har jag haft alla möjliga symptom när jag varit skengravid, men inget när jag faktiskt varit gravid.


    Jag tog ut min p-stav för 4 månader sedan, så jag har inte "letat" symtom tidigare då jag ändå gått på preventivmedel. Efter denna ägglossning har jag känt såhär, men inte tidigare månader utan preventivmedel.
  • Äldre 1 Mar 11:00
    #9

    Jag tycker nog också det låter som pms/skengraviditet. Klart att man kan känna något symtom tidigt, men att kunna rada upp alla klassiska symtom på graviditet en vecka efter ägglossning låter som sagt mer som att du är skengravid. Faktum är att de flesta har ovanligt lite symtom när de väl tar positivt gravtest. Men det är ju så klart olika från person till person.

    När någon säger att men letar symtom så tror jag mer att dom menar att när du känner ett litet stick i bröstet eller molande vid äggstockarna så har du (och de flesta andra) antagligen det innan varje mens men brukar inte fundera så mycket över det. Men i och med att man vet att det finns en yttepytte risk/chans att man är gravid så märker man det.

    Att du säger att svamp luktar dött djur stämmer inte. Luktar det illa när man har svamp så har man någon annan infektion också, tex bakteriell vaginos eller obalans i underlivet. Däremot är klåda väldigt vanligt vid svampinfektion.

  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 11:08
    #10
    EpicNurse skrev 2017-03-01 11:00:35 följande:

    Jag tycker nog också det låter som pms/skengraviditet. Klart att man kan känna något symtom tidigt, men att kunna rada upp alla klassiska symtom på graviditet en vecka efter ägglossning låter som sagt mer som att du är skengravid. Faktum är att de flesta har ovanligt lite symtom när de väl tar positivt gravtest. Men det är ju så klart olika från person till person.

    När någon säger att men letar symtom så tror jag mer att dom menar att när du känner ett litet stick i bröstet eller molande vid äggstockarna så har du (och de flesta andra) antagligen det innan varje mens men brukar inte fundera så mycket över det. Men i och med att man vet att det finns en yttepytte risk/chans att man är gravid så märker man det.

    Att du säger att svamp luktar dött djur stämmer inte. Luktar det illa när man har svamp så har man någon annan infektion också, tex bakteriell vaginos eller obalans i underlivet. Däremot är klåda väldigt vanligt vid svampinfektion.


    Jo jag förstår. Jag är säkert inte gravid då. Och det med stick i bröstet skedde när jag satt i bilen med min mamma och pratade, då stack det i bröstet så jag var tvungen att hålla för ena tutten, och som jag skrev "jag har aldrig haft känsel i mina bröst någonsin" så därför reagerade jag när jag kände stickningar. Men skitsam, jag är nog skengravid!

    När JAG har svamp luktar det illa och jag kliar så fiffin blir rödare än blod! Jag tror inte det är svamp jag har iallafall.
  • Äldre 1 Mar 11:14
    #11

    Det enda som kan svara på frågan är ju att ta ett gravtest om typ en vecka :) som sagt så kan du absolut vara gravid, det kan man ju alltid om man har sex. Men i mina öron låter det som en skengraviditet. Hoppas du får det svar du vill ha om en vecka!

  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 11:18
    #12
    EpicNurse skrev 2017-03-01 11:14:19 följande:

    Det enda som kan svara på frågan är ju att ta ett gravtest om typ en vecka :) som sagt så kan du absolut vara gravid, det kan man ju alltid om man har sex. Men i mina öron låter det som en skengraviditet. Hoppas du får det svar du vill ha om en vecka!


    Japp! Håller sig mina "symtom" i så testar jag om en vecka!
  • Anonym (Nygra­vid)
    Äldre 1 Mar 21:54
    #13
    Anonym (Aprilapril92) skrev 2017-03-01 11:18:16 följande:

    Japp! Håller sig mina "symtom" i så testar jag om en vecka!


    Hej Ts! Bry dej inte om alla bitter****or i tråden. Det är bara den svenska avundsjukan som gör sig påmind.;)

    Jag hade äl den 19/2 och plussade idag faktiskt med cb digital :D

    Mina symtom är molvärk i magen, som du vet när det känns som mensen kommer närsomhelst. Jag har fått känsligare bröstvårtor, känner mig mycket mer sugen på sex, vilket kan vara ett plus i kanten för mannen i huset :)

    Annars är det inte mycket mer :) men köp ett test om ett par tre dagar, kanske något känsligare som Predictor early :)

    Hoppas du plussar snart, och du vet att du inte behöver förklara dej för folk i denna tråden? :))

    Ha det gott!
  • Anonym (S)
    Äldre 1 Mar 23:29
    #14
    Anonym (Nygravid) skrev 2017-03-01 21:54:32 följande:

    Hej Ts! Bry dej inte om alla bitter****or i tråden. Det är bara den svenska avundsjukan som gör sig påmind.;)

    Jag hade äl den 19/2 och plussade idag faktiskt med cb digital :D

    Mina symtom är molvärk i magen, som du vet när det känns som mensen kommer närsomhelst. Jag har fått känsligare bröstvårtor, känner mig mycket mer sugen på sex, vilket kan vara ett plus i kanten för mannen i huset :)

    Annars är det inte mycket mer :) men köp ett test om ett par tre dagar, kanske något känsligare som Predictor early :)

    Hoppas du plussar snart, och du vet att du inte behöver förklara dej för folk i denna tråden? :))

    Ha det gott!


    Det är intressant att personer som inte dunkar trådstartare alltid är avundsjuka Har själv två barn, ena nyfödd, och hatar att vara gravid. Undrar vad jag skulle vara avis på här
  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 13:38
    #15
    Anonym (Nygravid) skrev 2017-03-01 21:54:32 följande:

    Hej Ts! Bry dej inte om alla bitter****or i tråden. Det är bara den svenska avundsjukan som gör sig påmind.;)

    Jag hade äl den 19/2 och plussade idag faktiskt med cb digital :D

    Mina symtom är molvärk i magen, som du vet när det känns som mensen kommer närsomhelst. Jag har fått känsligare bröstvårtor, känner mig mycket mer sugen på sex, vilket kan vara ett plus i kanten för mannen i huset :)

    Annars är det inte mycket mer :) men köp ett test om ett par tre dagar, kanske något känsligare som Predictor early :)

    Hoppas du plussar snart, och du vet att du inte behöver förklara dej för folk i denna tråden? :))

    Ha det gott!


    Heeeej! Härligt med någon som har energi och är positiv!! Såna människor gillar jag skarpt!!

    Åh stort grattis!! Vad roligt! Då hade vi ägglossning ungefär samtidigt (jag några dagar efter dig) så då kan det ju absolut finnas en chans för mig med!! jag var djurisk runt ägglossning, ville ha sex hela tiden, min sambo blev på riktigt TRÖTT på mig och bad mig sluta flera gånger, men det har gått över nu och jag misstänker att jag var sådär sugen just för att jag hade ägglossning

    Idag har jag haft som en mildare mensvärk i magen från och till hela förmiddagen, och imorse när jag klev upp så mådde jag illa, jag var superhungrig men ville inte äta någon stor frukost för jag kände mig så illamående, så fick bli lite melon!

    TACK - för att du är så positiv!! Det gjorde min dag
  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 11:26
    #16

    Till er som sa att jag leta symtom: jag plussade imorse

  • Anonym (Nygra­vid)
    Äldre 5 Mar 19:15
    #17
    Anonym (Aprilapril92) skrev 2017-03-05 11:26:39 följande:

    Till er som sa att jag leta symtom: jag plussade imorse


    Åh grattis!!! Jag plussade den 28/2 :))
  • Anonym (GG)
    Äldre 6 Mar 10:33
    #18

    Jag hade äl den 20/2, nu har jag gått tre dagar över mens. Jag har en massa flytningar och jag har haft molande värk i magen nästan varje dag, mina bröst är spända men inte att de gör ont. Kan jag vara gravid?

  • Anonym (April­april9­2) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 15:33
    #19
    Anonym (GG) skrev 2017-03-06 10:33:26 följande:

    Jag hade äl den 20/2, nu har jag gått tre dagar över mens. Jag har en massa flytningar och jag har haft molande värk i magen nästan varje dag, mina bröst är spända men inte att de gör ont. Kan jag vara gravid?


    Jag hade molande värk och flytningar men inte spända bröst, så risken finns att du är gravid! Ta ett test :)
  • Anonym (Sympt­om)
    Äldre 2 May 12:23
    #20

    Hej!

    Jag plussade för ca 2 veckor sedan och dessa symptom hade jag;

    Flytningarna fortsatte komma som vanligt, innan mens brukar jag bli mycket "torrare"..

    Brösten började ömma ca 4 dagar innan bim. Annars brukar de ömma redan från äl..

    Från bim molande värk i magen precis som mensvärk fast inte lika kraftigt

    Dålig i magen..

Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet!