Vilken religion ser du ner på mest?
Finns inget svar som passar riktigt, ser ner lika mycket på alla religioner där man dyrkar någon slags gud/gudar.
Finns inget svar som passar riktigt, ser ner lika mycket på alla religioner där man dyrkar någon slags gud/gudar.
Då väljer du den du ser som värst.
Satte ordet "mest" i frågan, så det utesluter inte att man tycker alla är skit.
Skulle säga att jag ser ner på de Abrahamitiska religionerna.
Men det som gör att jag inte kan säga så rakt ut är judarna, för att majoriteten av judarna jag har träffat har varit väldigt färgstarka, roliga och inspirerande personligheter och många av de jag har träffat har ändå varit skeptiska själva till religionen, inte bokstavstroende eller så men har judendomen som en slags identitet. Så det som återstår av de abrahamitiska religionerna är då kristendom och islam.
Nej, jag kan inte scrolla förbi. Jag blir så fundersam över varför man skulle se ner på olika religioner. Det är som folk, som ser ner på vissa yrken eller personer. Varför liksom ...?
Ser ner på ateister. 98% av alla ateister säger sig tro på "vetenskap", men dom har ingen koll på vetenskaplig metod. Dom litar bara blint på påståenden som deras auktoriteter serverar dom och känner sig smarta för att dom inte har "låtsaskompisar". Dom är självbelåtna, intoleranta och kräver ofta företräde framför andra trossystem.
Håller lite med här faktiskt. Ateister är ofta de minst opend minded personerna. Helt fasta i sitt tänkande. Ungefär som många västerfolks som påstår sig vara så fria,accepterande, inkluderande och opend minded. Men när det kommer till kritan är de bara öppna för rätt sorts olikheter.
Håller lite med här faktiskt. Ateister är ofta de minst opend minded personerna. Helt fasta i sitt tänkande. Ungefär som många västerfolks som påstår sig vara så fria,accepterande, inkluderande och opend minded. Men när det kommer till kritan är de bara öppna för rätt sorts olikheter.
Tråden skulle handla om vilka grupper vi ser ner på. Konstig grej att börja argumentera om.
Och de flesta av dessa undersökningar har skrivits av ateistiska professorer som vill ha bekräftelse av sin egen religion. Helt ointressanta för andra trosinriktningar.