Vilka besök hos bm?
Jag tycker inte det låter som glesa besök. Jag har haft mina besök i vecka 10 (inskrivning), 25, 29, 33, 36 och 39. Rul i 20 på en annan mottagning.
Jag tycker inte det låter som glesa besök. Jag har haft mina besök i vecka 10 (inskrivning), 25, 29, 33, 36 och 39. Rul i 20 på en annan mottagning.
Jag var precis hos barnmorskan igår och då bokade vi in besök för resten av våren så jag har exakt koll nu
7+1 inskrivning
8+2 inskrivning #2 pga bytte barnmorska
20+0 vikt, blodtryck, hb, hjärtljud, blodsocker
25+0 vikt, blodtryck, hb, hjärtljud, blodsocker, sf-mått och valde sjukhus
29+0 vikt, blodtryck, hjärtljud, sf-mått
31+0 vikt, blodtryck, hb, hjärtljud, sf-mått (detta var igår)
33+0
35+1
36+2
38+1
Så min barnmorska kollar inte hb varje gång, förmodligen för att jag hade väldigt bra järnvärde sist. Och inte blodsocker heller men jag har gjort glukosbelastning precis (pga stor bebis förra gången) och har inga problem med det enligt vad som framkom då. Sen är det rätt tätt mellan besöken mot slutet men det var för att hon skulle bort en vecka så då tog vi två tider ganska nära varandra.
Utöver ovanstående så har jag gjort ett tidigt UL för att kolla så att bebisen växte på rätt ställe, KUB och vanliga RUL. Och så har jag ett tillväxt-UL inplanerat.
Jag tycker också att du ska boka en ny träff med din vanliga BM så snart hon är tillbaka, så att du får svar på alla frågor du har!