• Kokosflingor

Visstid - uppsägning hur lång?

Hej!

Jag är kommunalt visstidsanställd mellan januari 2017 och juli 2017 men vill säga upp mig, hur lång uppsägningstid har jag tro? 1 månad?

• Svar på tråden Visstid - uppsägning hur lång?
  • Långbenopluto

Du får kolla ditt avtal, men i vår kommun kan man inte säga upp en visstidsanställning. Utan man måste jobba tiden ut.

• lissao68

I normalfallet kan du inte säga upp dig från en visstidsanställning utan det löper tiden ut. Men du får kolla skrivningen i ditt anställningsavtal, står det t.ex. att du vikarierar för och namn dock längst till och med så innebär det att anställningen kan upphöra tidigare om den du vikarierar för kommer tillbaka. Finns det en uppsägningstid reglerad i ditt anställningsavtal gäller naturligtvis den men då utgår jag från att du inte ställt frågan här.

• Anotherone

Du som är TS bör kolla med din arbetsgivare.
    Om du menar kommunal visstidsanställning (KVA) precis som du skriver, så är det en helt separat anställningsform. Den ska inte likställas med en "vanlig" allmän visstidsanställning eller annan tidsbegränsad anställning.

Så det är svårt att svara något på det utan att veta exakt anställningsform och vilket kollektivavtal som gäller där du jobbar.

• Kokosflingor

Hej ! 

Ok. Har skrivit på ett avtal men tror chefen glömt ge mig en kopia anställningspappret. Hmm.. Vad jag kan se så har jag i alla fall månadslön och är i "beräkningsgrupp 1", vad nu det betyder  

• Kokosflingor
    Kokosflingor skrev 2017-03-01 17:42:38 följande:

Hej ! 

Ok. Har skrivit på ett avtal men tror chefen glömt ge mig en kopia anställningspappret. Hmm.. Vad jag kan se så har jag i alla fall månadslön och är i "beräkningsgrupp 1", vad nu det betyder  

Det står också "Tv" ;O 
  • Monchichier

jag vet! Prova använd den där nya uppfinningen som tar fram svaren åt dig. Tror att ungdomarna kallar den Google. Ska kunna nås här från world wide webb.

• Kokosflingor
    Monchichier skrev 2017-03-01 18:14:35 följande:

jag vet! Prova använd den där nya uppfinningen som tar fram svaren åt dig. Tror att ungdomarna kallar den Google. Ska kunna nås här från world wide webb.

Har redan googlat såklart ;) men blev ungefär samma svar som här
  • Anotherone
    Kokosflingor skrev 2017-03-01 18:32:51 följande:
    Har redan googlat såklart ;) men blev ungefär samma svar som här
    Då tycker jag att du ringer din chef alternativt personal/lönekontoret så får du säkert besked direkt.
Svar på tråden Visstid - uppsägning hur lång?