• Anonym (Kaffedraken)

    Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)

    Läste att en kvinnlig orgasm varar i 20 sekunder. 14 sekunder längre än mannens orgasm.

    Min fråga till alla - stämmer detta?

    Kvinnor, känner ni av orgasmen i 20 sekunder?

    Män, varar er orgasm 6 sekunder?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)
  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag har sex har jag fullt upp med att njuta har inte riktigt tid att räkna sekunder på hur länge ge min orgasm håller på..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet inte riktigt hur man ska räkna. Om man räknar in att fittan "krampar" efteråt så är det absolut 20 sekunder. Däremot är det inte alls en konstant nivå av klimax-skönt under hela den tiden utan det är mer av en mysig nedtrappning tycker jag. Men svårt att säga var orgasmen börjar och slutar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är omöjligt att svara eftersom orgasmer är så olika...som kvinna kan jag få orgasmer på många olika sätt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nja, nej

    Min håller i sig i kanske 10 sek, därefter brukar jag köra för att få en ny. Absolut inte 20 sek.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ni tjejer som svarat nej, hur lång uppskattar ni att eran orgasm håller på?

    Ni män som svarat nej, hur lång tid uppskattar ni att eran orgasm håller på?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Spontant känns det svårt att avgöra exakt när orgasmen börjar o slutar, det är ju en period innan man sprutar, när man känner att man är extremt nära där det är extremt skönt också. Jag hade nog gissat på runt 10 sekunder för min del, på den absoluta toppen så att säga.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har aldrig räknat.. vissa är säkert i 20 sekunder andra inte..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Beror på. En orgasm för mig är mycket mer än bara "oj där kom jag". Det tar en stund när jag nått kulmen och innan den riktigt brakar lös, sen kommer själva orgasmen och sen ebbar den ut efter ett tag. Drar jag ut på den kan den nog hålla i sig en minut. Vanligtvis blir det nog 20-30 sekunder dock.

Svar på tråden Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)