Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)
Läste att en kvinnlig orgasm varar i 20 sekunder. 14 sekunder längre än mannens orgasm.
Min fråga till alla - stämmer detta?
Kvinnor, känner ni av orgasmen i 20 sekunder?
Män, varar er orgasm 6 sekunder?
Läste att en kvinnlig orgasm varar i 20 sekunder. 14 sekunder längre än mannens orgasm.
Bedrövligt att man som man bara har sex sekunder, give or take. Det är nästan som Magnus Uggla sjöng i låten Fyra sekunder på 90-talet. "Snabbt är mannen slagen hjälte som vill se Rapport, fyra sekunder, underbart är kort".
Mina varar i några sekunder (tjej), men är känslig efteråt. Räknar dock inte det som en orgasm.
Mina varar i några sekunder (tjej), men är känslig efteråt. Räknar dock inte det som en orgasm.
Om man tittar på hur folk har röstat så verkar det som om antagandet stämmer. Antalet kvinnor som uppger att orgasmen varar i 20 sekunder är betydligt fler än de som inte gör det och antalet män som säger att deras varar i 6 sekunder är också i majoritet bland männen. Om nu folk är ärliga. Det var ju tråkigt.
Detta skrev en sexterapeut Inte min text Hemligheten med varje kvinnas orgasm ligger i det faktum att en kvinna behöver vara avslappnad och fokuserad endast på njutning. Ju bättre detta lyckas, desto bättre är kvinnans chanser att få en lång, intensiv klimax.Tycker att detta stämmer på mig iallafall
Det stämmer nog. Kvinnan är bättre på att slappna av och njuta också. Det är väl betraktat som omanligt att hålla på så om man är man.
Just det här som gör att jag tappar intresse för sex och blir lite deppad. Ja kalla det avundsjuk på kvinnor. Men jag blir ju nyfiken och vill också känna hur det känns att komma 10-20 sekunder. Samt att kunna köra på direkt efteråt som vissa kan.
När jag tänker på det så känner jag mig futtig med det lilla jag kommer och så tappar jag lusten helt o hållet istället.
Just det här som gör att jag tappar intresse för sex och blir lite deppad. Ja kalla det avundsjuk på kvinnor. Men jag blir ju nyfiken och vill också känna hur det känns att komma 10-20 sekunder. Samt att kunna köra på direkt efteråt som vissa kan.
När jag tänker på det så känner jag mig futtig med det lilla jag kommer och så tappar jag lusten helt o hållet istället.
Det kan nog stämma. Tror det kan vara längre också..måste räkna nästa gång! Det ä ju flera vågor som går i vartannat och ebbar ut liksom. Svårt att avgöra när det är helt slut många gånger. Sen kan jag få ett par till med några minuters intervaller men ofta lite mindre starka då.
Det stämmer nog. Kvinnan är bättre på att slappna av och njuta också. Det är väl betraktat som omanligt att hålla på så om man är man.
Alltså, det där låter konstigt med tanke på hur galna män är i sex och att få utlösning och njutning så ofta Kollar porrintresset och prostitutionen liksom.Mina partners har ofta stönat ljudligt, ryckt i hela kroppen och ibland nästan svimmat av under avsugningarna och deras orgasm har pulserat in i mig så jag känt det i hela kroppen. Sen har de skakat och varit helt utmattade efter¨åt.
Jag fick orgasm väldigt sent tillsammans med män så jag var alltid så avundsjuk på detta, de verkade ha så otroligt mycket skönare än mig som aldrig kom under sex i yngre år. Men din upplevelse låter ju minst sagt futtig. Har faktiskt aldrig hört någon man beskriva det så. Kanske skulle den blivit otroligt mycket starkare när oxytocin och en annan människas närvaro var i din kropp. Det är kanske depression och ensamhet som gör att det känns så meningslöst och hålls tillbaka på något sätt? Hoppas innerligt att du får uppleva kärlek och fantastiskt sex tillsammans med en annan människa. Orgasmen är inte det skönaste då. Det är allt runtomkring, och alla hormoner som flödar genom kroppen ínklusive alla underbara känslor och närhet. De flesta män har ju haft eller har väldigt bra sex märker man ju i alla trådar och de man talat med. De njuter ju till skillnad från kvinnor nästan alltid av sex.
Till ovan inlägg så är ett ytterligare exempel att tjejer kan ju ha svårt att komma osv. men när de hamnar i ägglossningsperioden så vill de ha sex ändå.
Så på nytt styrs nog suget efter sex av annat. Viss del av hur skönt det är men går nog inte ha det som mått på om det är skönt eller inte.
Till ovan inlägg så är ett ytterligare exempel att tjejer kan ju ha svårt att komma osv. men när de hamnar i ägglossningsperioden så vill de ha sex ändå.
Så på nytt styrs nog suget efter sex av annat. Viss del av hur skönt det är men går nog inte ha det som mått på om det är skönt eller inte.