• Anonym (SCB)

Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)

Läste att en kvinnlig orgasm varar i 20 sekunder. 14 sekunder längre än mannens orgasm.

Min fråga till alla - stämmer detta?

Kvinnor, känner ni av orgasmen i 20 sekunder?

Män, varar er orgasm 6 sekunder?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)
  • parnordqvist

Bedrövligt att man som man bara har sex sekunder, give or take. Det är nästan som Magnus Uggla sjöng i låten Fyra sekunder på 90-talet. "Snabbt är mannen slagen hjälte som vill se Rapport, fyra sekunder, underbart är kort".

• Anonym (Bike)

Mina varar i några sekunder (tjej), men är känslig efteråt. Räknar dock inte det som en orgasm.

• parnordqvist
    Anonym (Bike) skrev 2021-02-28 02:12:18 följande:

Mina varar i några sekunder (tjej), men är känslig efteråt. Räknar dock inte det som en orgasm.

Ja det är visst väldigt olika. Har du alltid haft det så? Jag ska väl egentligen inte alls uttala mig i det här ämnet då jag inte haft sex än (är 49 år fyllda). Men jag känner ändå att kvinnors sex är minst lika bra, om inte bättre, än mäns. Vi får se om det blir något för mig. Annars är det väl detsamma... Man är för gammal.
  • parnordqvist

Om man tittar på hur folk har röstat så verkar det som om antagandet stämmer. Antalet kvinnor som uppger att orgasmen varar i 20 sekunder är betydligt fler än de som inte gör det och antalet män som säger att deras varar i 6 sekunder är också i majoritet bland männen. Om nu folk är ärliga. Det var ju tråkigt.

• Anonym (Sara)

Detta skrev en sexterapeut Inte min text Hemligheten med varje kvinnas orgasm ligger i det faktum att en kvinna behöver vara avslappnad och fokuserad endast på njutning. Ju bättre detta lyckas, desto bättre är kvinnans chanser att få en lång, intensiv klimax.Tycker att detta stämmer på mig iallafall

• parnordqvist

Det stämmer nog. Kvinnan är bättre på att slappna av och njuta också. Det är väl betraktat som omanligt att hålla på så om man är man. 

• Anonym (Kort orgasm)

Just det här som gör att jag tappar intresse för sex och blir lite deppad. Ja kalla det avundsjuk på kvinnor. Men jag blir ju nyfiken och vill också känna hur det känns att komma 10-20 sekunder. Samt att kunna köra på direkt efteråt som vissa kan.

När jag tänker på det så känner jag mig futtig med det lilla jag kommer och så tappar jag lusten helt o hållet istället.

• parnordqvist
    Anonym (Kort orgasm) skrev 2021-03-02 18:50:46 följande:

Just det här som gör att jag tappar intresse för sex och blir lite deppad. Ja kalla det avundsjuk på kvinnor. Men jag blir ju nyfiken och vill också känna hur det känns att komma 10-20 sekunder. Samt att kunna köra på direkt efteråt som vissa kan.

När jag tänker på det så känner jag mig futtig med det lilla jag kommer och så tappar jag lusten helt o hållet istället.

Jag förstår dig helt och hållet. Det blir en frustration. Man vill men kan inte. Men jag är egentligen inte den som ska uttala mig då jag inte debuterat sexuellt. Det verkar vara ouppnåeligt för mig att få älska (med) någon. Under mina 49 år har det aldrig blivit skarpt läge och nu kan man lika gärna strunta i det. Game is over, som jag brukar säga. Efter 50 lär intresset för sex, kanske även förmågan, bli sämre. Klasskamrater från gymnasiet har barn som tagit studenten medan jag inte ens kysst nån. Jag ber om ursäkt för detta till alla som retar sig på det. Det är hos mig felet ligger. Jag har varit, och är, för skygg. 
  • Anonym (EN)
    Anonym (SCB) skrev 2017-03-01 16:53:34 följande:

Läste att en kvinnlig orgasm varar i 20 sekunder. 14 sekunder längre än mannens orgasm.

Min fråga till alla - stämmer detta?

Kvinnor, känner ni av orgasmen i 20 sekunder?

Män, varar er orgasm 6 sekunder?

Alltså, för mig - kvinna - är inte en orgasm att jag poff, kommer i ett anta sekunder och så är orgasmen slut. Det byggs ju upp och bli skönare och skönare och så exploderar man över kanten och orgasmen kommer - sedan fortsätter jag ju oftast att bli stimulerad/stimulera och kommer flera ggr på rad
  • Anonym (minst 20)

Det kan nog stämma. Tror det kan vara längre också..måste räkna nästa gång! Det ä ju flera vågor som går i vartannat och ebbar ut liksom. Svårt att avgöra när det är helt slut många gånger. Sen kan jag få ett par till med några minuters intervaller men ofta lite mindre starka då.

• Anonym (minst 20)
    parnordqvist skrev 2021-03-02 05:54:29 följande:

Det stämmer nog. Kvinnan är bättre på att slappna av och njuta också. Det är väl betraktat som omanligt att hålla på så om man är man. 

Det där håller jag verkligen inte med om. Män slappnar av mycket lättare sexuellt med främlingar tex. Däremot kan jag som kvinna känns mer fler sinnen och mycket djupare har jag förstått. Jag blir också väldigt lätt passionerat kär och flyger iväg känslomässigt. Då blir sex elektriskt, även om inte det per automatik innebär att jag är avslappnad. Tvärtom faktiskt. Att vara förälskad och väldigt attraherad i nån är mer ett spänningstillstånd med alla muskler och sinnen skärpta.

Älskar män som lever sig in sådär och verkligen är närvarande:) Otroligt sexigt och sensuellt.
  • parnordqvist
    Anonym (minst 20) skrev 2021-03-03 01:52:38 följande:
    Det där håller jag verkligen inte med om. Män slappnar av mycket lättare sexuellt med främlingar tex. Däremot kan jag som kvinna känns mer fler sinnen och mycket djupare har jag förstått. Jag blir också väldigt lätt passionerat kär och flyger iväg känslomässigt. Då blir sex elektriskt, även om inte det per automatik innebär att jag är avslappnad. Tvärtom faktiskt. Att vara förälskad och väldigt attraherad i nån är mer ett spänningstillstånd med alla muskler och sinnen skärpta.

Älskar män som lever sig in sådär och verkligen är närvarande:) Otroligt sexigt och sensuellt.
    Ja, där ser man! Ingen man kommer i närheten av det där. Vi har inga vågor som går genom kroppen (jag har då aldrig känt några). Men jag är ju oskuld också så jag ska väl inte uttala mig. Men jag tvivlar starkt på att män har det registret. Ändå ska våra könsdelar vara sprungna ur samma källa, men är ändå så olika. Alla foster har en clitoris fram till det att manliga hormoner kommer och förstör alltihop! Ja faktiskt kan man se det så. Alla människor skulle ha en clitoris, men tyvärr är det inte så. Ollonet är inte alls så känsligt, i alla fall inte mitt. Jag försöker använda en liten vibrator (främst avsedd för kvinnor) för att få fram lite mer feeling, men det är knappt det går. Singelorgasmen blir kanske lite bättre, men  lika kort som vanligt men kanske lite intensivare. Utan vibratorn är det fullständigt godnatt.
    För mig baseras numera sex endast på hur kvinnor njuter, har liksom tappat intresset för det manliga. Kvinnan är min sexuella förebild, trots att jag är man. Jag tror jag håller på att bli gay. Jag har stora problem med min manliga identitet, jag vill helst inte vara man, det är inget jag är stolt över. Man bara är sämre hela tiden, allt från att överleva sjukdomar till att man dör tidigare. Sen när man vet hur dåligt sexet är blir man ännu mer avtänd från man-hood. Vilket trauma!
  • Anonym (minst 20)
    parnordqvist skrev 2021-03-03 02:31:46 följande:
    Ja, där ser man! Ingen man kommer i närheten av det där. Vi har inga vågor som går genom kroppen (jag har då aldrig känt några). Men jag är ju oskuld också så jag ska väl inte uttala mig. Men jag tvivlar starkt på att män har det registret. Ändå ska våra könsdelar vara sprungna ur samma källa, men är ändå så olika. Alla foster har en clitoris fram till det att manliga hormoner kommer och förstör alltihop! Ja faktiskt kan man se det så. Alla människor skulle ha en clitoris, men tyvärr är det inte så. Ollonet är inte alls så känsligt, i alla fall inte mitt. Jag försöker använda en liten vibrator (främst avsedd för kvinnor) för att få fram lite mer feeling, men det är knappt det går. Singelorgasmen blir kanske lite bättre, men  lika kort som vanligt men kanske lite intensivare. Utan vibratorn är det fullständigt godnatt.
    För mig baseras numera sex endast på hur kvinnor njuter, har liksom tappat intresset för det manliga. Kvinnan är min sexuella förebild, trots att jag är man. Jag tror jag håller på att bli gay. Jag har stora problem med min manliga identitet, jag vill helst inte vara man, det är inget jag är stolt över. Man bara är sämre hela tiden, allt från att överleva sjukdomar till att man dör tidigare. Sen när man vet hur dåligt sexet är blir man ännu mer avtänd från man-hood. Vilket trauma!
    Alltså, det där låter konstigt med tanke på hur galna män är i sex och att få utlösning och njutning så ofta Kollar porrintresset och prostitutionen liksom.Mina partners har ofta stönat ljudligt, ryckt i hela kroppen och ibland nästan svimmat av under avsugningarna och deras orgasm har pulserat in i mig så jag känt det i hela kroppen. Sen har de skakat och varit helt utmattade efter¨åt.

Jag fick orgasm väldigt sent tillsammans med män så jag var alltid så avundsjuk på detta, de verkade ha så otroligt mycket skönare än mig som aldrig kom under sex i yngre år. Men din upplevelse låter ju minst sagt futtig. Har faktiskt aldrig hört någon man beskriva det så. Kanske skulle den blivit otroligt mycket starkare när oxytocin och en annan människas närvaro var i din kropp. Det är kanske depression och ensamhet som gör att det känns så meningslöst och hålls tillbaka på något sätt? Hoppas innerligt att du får uppleva kärlek och fantastiskt sex tillsammans med en annan människa. Orgasmen är inte det skönaste då. Det är allt runtomkring, och alla hormoner som flödar genom kroppen ínklusive alla underbara känslor och närhet. De flesta män har ju haft eller har väldigt bra sex märker man ju i alla trådar och de man talat med. De njuter ju till skillnad från kvinnor nästan alltid av sex.
  • parnordqvist
    Anonym (minst 20) skrev 2021-03-03 02:47:19 följande:
    Alltså, det där låter konstigt med tanke på hur galna män är i sex och att få utlösning och njutning så ofta Kollar porrintresset och prostitutionen liksom.Mina partners har ofta stönat ljudligt, ryckt i hela kroppen och ibland nästan svimmat av under avsugningarna och deras orgasm har pulserat in i mig så jag känt det i hela kroppen. Sen har de skakat och varit helt utmattade efter¨åt.

Jag fick orgasm väldigt sent tillsammans med män så jag var alltid så avundsjuk på detta, de verkade ha så otroligt mycket skönare än mig som aldrig kom under sex i yngre år. Men din upplevelse låter ju minst sagt futtig. Har faktiskt aldrig hört någon man beskriva det så. Kanske skulle den blivit otroligt mycket starkare när oxytocin och en annan människas närvaro var i din kropp. Det är kanske depression och ensamhet som gör att det känns så meningslöst och hålls tillbaka på något sätt? Hoppas innerligt att du får uppleva kärlek och fantastiskt sex tillsammans med en annan människa. Orgasmen är inte det skönaste då. Det är allt runtomkring, och alla hormoner som flödar genom kroppen ínklusive alla underbara känslor och närhet. De flesta män har ju haft eller har väldigt bra sex märker man ju i alla trådar och de man talat med. De njuter ju till skillnad från kvinnor nästan alltid av sex.
    Tack för att du delger mig denna information, det är inte alla som skulle göra det. Jag var orolig, hade nästan ångest för att läsa reaktionerna på det jag skrev, tänkte att nu blir jag väl hatad av alla andra (män). Bra att du svarade och tog mig på allvar. Det är så här att jag alltid haft stark ångest för sexualiteten. Det hände inget i tonåren, nästan, förutom att jag började onanera. Det var skambelagt, jag ville inte att mina föräldrar skulle veta det. Jag skämdes. Jag fick heller aldrig någon feedback på detta område, inget snack med farsan så att säga. Det där pratade man inte om. Mina föräldrar var "gamla" när de fick mig, mor var 48 och far 46. Födda på 1920-talet, säkert uppväxt med stränga föräldrar som inte var främmande för att ge stryk.
    I tonåren var upplevelsen inte så bra, men det satt säkert i skallen. Jag kunde inte öppna upp liksom. Gå ut på discotek och ragga fanns inte på kartan. Fanns inget behov. Jag var hemma jämt. Jag debuterade inte alkoholmässigt heller, var inte intresserad. Mina föräldrar drack inte heller. Sen passerade man tonåren, blev 20. Vad skulle jag göra? Flytta hemifrån? Kände panik. Skaffa jobb? Kände likadant. Flytta för studier? Nej inte det heller. Hade inte tillräckliga betyg, underbetyg i matematik. Stanna hemma med mor och far? Ja! 
    Det är först nu på senare år som jag börjat kunna njuta mer av onanisexet. Det är flera i tråden som verkar ha ett medelmåttigt sexliv. Det kanske bara är en liten grupp män som har så bra sex som du beskriver, majoriteten har det som jag ungefär. Jag vet inte. Lär aldrig få veta heller.
    Det är skämmigt att bli 50 och vara oskuld. Ingen tror på en om man berättar. Gällande eventuell familjebildning har tåget gått. Man kan inte skaffa barn så här sent. Man blir olycklig av det, också en skamkänsla att man är för gammal. Jag skulle alltså vara minst 75 år när barnet vore 25, om jag skulle bli pappa under 2021. Min mor kände så också inför andra mödrar. Det sa hon flera gånger. 
    Just nu känner jag bara att om jag ska ha nån måste det ske NU, innan jag blir ännu äldre. Men pallar jag ett förhållande då när jag inte ens tonårsstrulade när jag skulle? Jag skulle behöva börja där, men det går ju inte.
    Åh herregud, så patetisk jag är. Jag tittar på porr och njuter av det men känner också frustrationen när jag ser kvinnornas multipla orgasmer av vibratorer. Många kvinnor får de bästa sexuella upplevelserna via vibratorer, inte via äkta vara. Jag addar många kvinnor på Facebook, en del godtar och vi blir vänner, men sen dröjer det inte länge förrän porrlänkarna kommer upp och jag måste rensa väggen för att inte bli betraktad som snuskig av mina vänner. Det är inte mig de bryr sig om, kvinnorna, utan de vill göra affärer åt sin uppdragsgivare inom porrindustrin.
    Känslan av gubbsjuka har också infunnit sig. En snart 50-årig man som trånar efter vältränade 25-30-åriga kvinnor, det är inte bra. Det tycker nog inte de heller men de får många intresseförfrågningar skulle jag tro från män som skulle kunna vara deras pappa.
    Jag funderar på om jag skulle kastrera mig kemiskt och lämna det här bakom mig. Kan vara ett alternativ om en läkare skriver ut preparatet. För ärligt talat, game is over.
  • Anonym (Kort orgasm)
    Anonym (minst 20) skrev 2021-03-03 02:47:19 följande:

Tänker så här.

Visst njuter av sex vi har ju inget annat att jämföra med. Men när man hör så långa orgasmer o så många efter varandra som tjejer kan få så blir man ju avundsjuk o vill hitta en lösning på att kunna få uppleva det ni upplever också.

Jag tror inte man ska stirra sig så blint på hur ofta män vill ha sex som ett mått på om det är bra eller inte. Om jag går till mig själv så tror jag att det är testosteron o hormoner som styr och vi killar är oftare "programmerade" till att gilla o vilja ha sex.

Ett exempel. Jag har haft perioder där sex inte varit skönt, kommit förskräckligt dåligt. Alltså dålig känsla i orgasmen o jag kunde lika gärna varit utan det. Men trots det så 5 min efter så blir jag sugen igen. Inte för att jag ville ha samma dåliga orgasm utan för att kroppen på något sätt svårt o förklara reagerade så. Något annat ville ha sex igen o igen. Trots dålig känsla.

Jag misstänker att det är andra saker som styr. Precis som att tjejer har perioder utan sig efter sex överhuvudtaget. Men om de skulle ha sex då kanske de skulle komma jättebra ändå. Så mängden o suget efter sex går nog inte att likställa med hur skönt det är.
  • Anonym (Kort orgasm)

Till ovan inlägg så är ett ytterligare exempel att tjejer kan ju ha svårt att komma osv. men när de hamnar i ägglossningsperioden så vill de ha sex ändå.

Så på nytt styrs nog suget efter sex av annat. Viss del av hur skönt det är men går nog inte ha det som mått på om det är skönt eller inte.

• parnordqvist
    Anonym (Kort orgasm) skrev 2021-03-03 15:11:52 följande:

Till ovan inlägg så är ett ytterligare exempel att tjejer kan ju ha svårt att komma osv. men när de hamnar i ägglossningsperioden så vill de ha sex ändå.

Så på nytt styrs nog suget efter sex av annat. Viss del av hur skönt det är men går nog inte ha det som mått på om det är skönt eller inte.

Jag önskar också att vi kunde bättre men det handlar ju också om att begränsa mängden spermavätska. Om vi hade 20-sekundersorgasmer eller kanske mer skulle det bli på tok för mycket och kvinnan skulle inte alls vilja vara i närheten. Kvinnans sexualitet är ju friställd från reproduktionen, hon har inga begränsningar. Och då har naturen sett till att hon har en riktig uppsättning orgasmer, kanske som lindring för all smärta hon utsätts för under förlossningen, som vi män aldrig behöver ha. Nej vi får nog se oss besegrade även på detta område. De män som hävdar att de får långa, intensiva kvinnoliknande orgasmer som de tuppar av av, har alltför livlig fantasi och önsketänkande. 
Svar på tråden Stämmer detta? (Fråga om orgasmer)