Du måste logga in för att svara i en tråd.

• jennie08

Missfall?

Är så orolig. Jag är i vecka 6 (5+2) enligt mina uträkningar. Vet på ett ungefär när jag hade ägglossning och plussade på Bim+1. Jag har haft molvärk, ömmande bröst och varit väldigt kissnödig. Men för 2 dagar sedan så såg jag att jag fått lite bruna flytningar. Väldigt ljust bruna. Jag har haft det lite till och från i 2 dagar, inget klart blod. Men eftersom molvärken försvunnit så blev jag orolig och gjorde ett gravtest. Testade nu på em med clearblue digitaltest som bara visade Gravid 1-2???? Borde det inte stått Gravid 3+ i vecka 6? Iallafall 2-3. Är så orolig för att det är något fel.

Är det någon mer som fått Gravid 1-2 i vecka 6?

• Svar på tråden Missfall?
  • EpicNurse

Man kan inte använda de testen på det sättet. Har du tagit ett sånt tidigare i graviditeten som visat mer än nu fick nu?

• jennie08
    EpicNurse skrev 2017-03-02 12:21:54 följande:

Man kan inte använda de testen på det sättet. Har du tagit ett sånt tidigare i graviditeten som visat mer än nu fick nu?

Tog ett test på Bim +1 och fick då samma, alltså Gravid 1-2 och det var ju alltså 1 1/2 vecka sen.

Jag blöder något mer idag så jag är inställd på missfall.
  • Snuttis2

Om förstA testet visat mer än det andra kanskejag hare funderat på missfall då hcg då sjunkit men jag tror inte att du kan läsa av testet så som du gjort! Även vid missfall kan hcg finnas kvar upp till nio veckor !

Du kan vara låg hormonare o att det tar tid innan nivåerna stiger ordentligt .

• jennie08
    Snuttis2 skrev 2017-03-02 20:38:44 följande:

Om förstA testet visat mer än det andra kanskejag hare funderat på missfall då hcg då sjunkit men jag tror inte att du kan läsa av testet så som du gjort! Även vid missfall kan hcg finnas kvar upp till nio veckor !

Du kan vara låg hormonare o att det tar tid innan nivåerna stiger ordentligt .

Ok, det kanske är så. Jag kan ju inte göra så mycket annat än att avvakta. Blodet är väldigt oroväckande dock.
  • Snuttis2

Mmm har själv haft blödningar vid graviditet så jag förstår din oro ! Men likväl har jag varit gravid utan blödningar o drabbades då av ett MA i v 11 så kroppen kan luras på alla sätt o vis!

Inget färskt tyder ju på gammalt blod så det är ju alltid bättre än alternativet : )

• jennie08
    Snuttis2 skrev 2017-03-02 21:07:34 följande:

Mmm har själv haft blödningar vid graviditet så jag förstår din oro ! Men likväl har jag varit gravid utan blödningar o drabbades då av ett MA i v 11 så kroppen kan luras på alla sätt o vis!

Inget färskt tyder ju på gammalt blod så det är ju alltid bättre än alternativet : )

Så jobbigt att kroppen kan luras så. Jag blöder lite mer nu, det kommer färskt blod men absolut inte så mycket som vid mens. Jag har inte ont alls heller. När man läser om missfall så verkar de flesta ha kraftig smärta men jag förstår ju att det inte är lika för alla. Jag önskar bara att jag kunde få svart på vitt att det är ett missfall så jag vet hur jag ska förhålla mig.
Svar på tråden Missfall?