Inlägg från: Anonym (städerska med eget företag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (städerska med eget företag)

Hur funkar städhjälp?

Det gör du upp med företaget. Men att rengöra ugnen ingår inte i en vanlig städning, ugnsrengöring ska ju dra i ett par timmar (helst över natten) också. Fönsterputs ingår inte heller, jag putsar inte fönster alls, inte ens på begäran.

En del kunder vill vara hemma då jag städar, andra ger ut sin nyckel. Det är ju en fördel om du plockat undan eftersom det tar tid om städerskan ska göra det, dvs det kostar mer. Och städerskan vet inte vart allt ska vara så hon kommer lägga allt i en prydlig hög någonstans. Skrivbord och liknande med tusen grejer och papper på städar jag inte om jag inte blir specifikt ombedd att göra det. Pydnadsföremål flyttar jag däremot på.

Hur lång tid det tar är en märklig fråga, det tar olika tid beroende på hur stort du bor, hur stökigt det är och vad du vill ha gjort. Är personen hemma säger jag givetvis till då jag går.

Hur du ger instruktioner är också en märklig fråga, är du stum? Om inte är det ju ett hett tips att prata med städerskan.

Att tvätta ingår inte i en vanlig städning, men jag har gjort både det och strukit kläder.

Svar på tråden Hur funkar städhjälp?