• LinaJulia

Tidiga gravidsymptom hjälp!

Hej! Är helt ny här på denna sodan och behöver nojja med några i samma sits!

Jag har haft mirena spiral i 3 år och tog ut den för två veckor sedan. JAg och min man började efter två dagar att göra barn. Nu har det gått 11 dagar sedan den första gången utan skydd, och nu kommer vi till nojjandet.

Jag har i ca 4 dagar haft ont i slutet av ryggen som kommit och gått. Jag är hungrig som en varg ena studen, äter en liten frukt och då blir jag sjukt mätt, eller börjar må illa. Sedan har jag lite "mensvärk" i äggstockarna som också kommer och går. Inte som när jag ska få mens, utan lite lindrigare. Har också en bubblig mage! Den låter en massa och jag är jätte gasig...Har gjort ett test men det visar att jag inte är gravid! Men något är på G i kroppen och jag kan inte veta när jag har ägglossning eller mens än, eftersom jag haft spiral så nyss. Så vad tror ni andra som läser detta? Är jag helt galen och bara inbillar mig allt? Kan man ens göra det? Hjälp mig i mitt nojjande ????

Gravidaymptom
  • Svar på tråden Tidiga gravidsymptom hjälp!
  • blairw

Är i princip omöjligt att svara på. Tidigare graviditetssymptom är ofta desamma som man kan få vid mens eller till och med ägglossning. Inte ens vilka symptom man haft förut vid mens/ägglossning som jämförelse är särskilt pålitligt eftersom sådant kan förändras, speciellt om man precis slutat med ett skydd som inte är kondom. Att du får negativa test kan innebära att du helt enkelt inte är gravid eller att det är för tidigt och din kropp inte hunnit producera tillräckligt med hCG för att ge utslag på ett graviditetstest. Är nog bara att avvakta, även om det är frustrerande, för att invänta mens eller låta det gå ytterligare någon vecka för att ta ett nytt test.

• LinaJulia

Ja du har så rätt! Blir helt galen av detta! Är så frustrerande för jag vill inte dricka alkohol eller kaffe innan jag vet hur det ligger till! Är svårt att motstå sånt när man inte vet om det ens är någon i magen...! Tänker kolla på fredag, då är det 14 dagar sedan första gången. Sedan en efter 2 veckor igen så vet jag kanske lite mer ????

• blairw
    LinaJulia skrev 2017-03-01 21:30:12 följande:

Ja du har så rätt! Blir helt galen av detta! Är så frustrerande för jag vill inte dricka alkohol eller kaffe innan jag vet hur det ligger till! Är svårt att motstå sånt när man inte vet om det ens är någon i magen...! Tänker kolla på fredag, då är det 14 dagar sedan första gången. Sedan en efter 2 veckor igen så vet jag kanske lite mer ????

Jag förstår helt! Är jobbigt att inte veta, man kan driva sig själv helt galen :) håller tummarna för er iallafall:)
  • EpicNurse

Du kan ju dricka hur mycket du vill om du har negativt gravtest! :)

Även de första veckorna när man är gravid för då finns igen koppling mellan foster och mamma. Men det är bara onödigt.

Verkar ju som att din ägglossning är på gång eller har varit nu i dagarna! Man brukar få graviditetssymtom som pms när man slutat med ett preventivmedel eftersom kroppen själv ska komma igång med sin hormonproduktion igen. Så jag tror inte du inbillar dig men oftast är det 'bara' pms som man inte är van vid att få när man har preventivmedel :)

Vänta och se vad som händer! Lycka till!

• 2Deville

Ta ett ägglossnings test ist för grav test.
    Låter som att det kan vara det. Ibland kan ägglossnig komma direkt.
    Och har för mig att min läkare sa gå hem och ha sex idag. Chansen va tydligen enligt henne större när man precis tagit bort preventivmedel.

Jag hann inte få någon mens innan nr 2. Blev smått chockad. Hade en ägglossning som yttrade sig ungefär som du beskriver. Trodde det va mens på G.
    Första tecknet på min graviditet va att allt luktade sååå mycket mer och saker smakade annorlunda. Tog ett grav test väldigt tidigt. Vi skulle på fest och för att jag åt medicin som inte gick ihop med en graviditet. Blev ingen alkohol den kvällen och medicinen justerades direkt:)

Två veckor efter ett plus kom illamåendet.

Med nr 1 hade jag väldigt oregelbunden mens från mån 3-9 månader innan graviditet.

Lycka till!

• LinaJulia

Gud va spännande detta är!!! Ska kolla ikv med ett tidigt test så får vi se! Om inte det visar något så kan jag nog va rätt säker på att det är lugnt, och kanske ta ett litet glas vin!

• Anonym (Nyfiken)
    LinaJulia skrev 2017-03-03 18:57:32 följande:

Gud va spännande detta är!!! Ska kolla ikv med ett tidigt test så får vi se! Om inte det visar något så kan jag nog va rätt säker på att det är lugnt, och kanske ta ett litet glas vin!

Har du testat?
Svar på tråden Tidiga gravidsymptom hjälp!