• Anonym (Sjuk)

Medicin vid depression som inte är antidepressiva

Jag har alltså en deprission och varit sjukskriven av och till i flera år, har inte mycket livskvalité alls. Jag har testat mig igenom de flesta antidepressiva och äntligen hittat en medicin som funkar bättre än sockerpiller, Voxra heter den medicinen.

Voxran gör att jag blir piggare och orkar mer men jag mår inte bättre i själva depressionen. Det känns som att jag måste komplitera den med något och funderar på stämningsstabiliserande, men skrivs det ens ut vid vanlig depression?

Mitt mående svänger en del, men jag är inte bipolär (det är noga utrett så ingen diskussion om det tack) så det känns som att mitt humör skulle bli mer jämt av det. Vad tror ni och är det någon som testat?

• Svar på tråden Medicin vid depression som inte är antidepressiva
  • Anonym (Lyrika)

Du kanske skulle be att få prova Lyrika. Funkar jättebra på mig. Jag har den för smärta men vet att en del har den för ångest och psykisk ohälsa.

• Anonym (CBD)

Testa CBD olja! Finns att köpa på nätet och är godkänt i Sverige och de flesta EU länderna.

Hjälper mot väldigt mkt och många har beskrivit hur de mår betydligt bättre efter de använt CBD ett tag.

saian.eu/Scandinavian%20Hemp/PDF/ScandinavianHemp-Kundberattelser%20.pdf

• Anonym (Sjuk)
    Anonym (CBD) skrev 2017-03-02 01:32:30 följande:

Testa CBD olja! Finns att köpa på nätet och är godkänt i Sverige och de flesta EU länderna.

Hjälper mot väldigt mkt och många har beskrivit hur de mår betydligt bättre efter de använt CBD ett tag.

saian.eu/Scandinavian%20Hemp/PDF/ScandinavianHemp-Kundberattelser%20.pdf

Tack, men jag är sjuk påriktigt inte bara lite deppig i största allmänhet. Jag har inget emot huskurer, men jag behöver riktiga mediciner.
  • Anonym (CBD)

Alltså det är inga huskurer. Det är dokumenterat att folk blivit hjälpta av cannadioler. Ingen hokus pokus. Äkta marijuana finns i utredningar över hela världen och här finns hjälp... Men hoppas du får hjälp iaf <3

• ajnas

Jag har ätit litium mot återkommande depressioner. Det gjorde mig lite stabilare men inte något halleluja-moment. Men kontentan är, man kan få litium även om man inte är bipolär.

• Anonym (Sjuk)
    Anonym (CBD) skrev 2017-03-02 16:57:41 följande:

Alltså det är inga huskurer. Det är dokumenterat att folk blivit hjälpta av cannadioler. Ingen hokus pokus. Äkta marijuana finns i utredningar över hela världen och här finns hjälp... Men hoppas du får hjälp iaf <3

Då jag googlar står det inget om att det är läkemedelsklassat, det står också att det hjälper mot allt från cancer till depression. Ett sätt att lura folk på pengar med andra ord.
  • Anonym (Sjuk)
    ajnas skrev 2017-03-02 17:00:14 följande:

Jag har ätit litium mot återkommande depressioner. Det gjorde mig lite stabilare men inte något halleluja-moment. Men kontentan är, man kan få litium även om man inte är bipolär.

Det visste jag inte, tack! Jag ska prata med min läkare om det.
    Anonym (Lyrika) skrev 2017-03-01 22:41:57 följande:

Du kanske skulle be att få prova Lyrika. Funkar jättebra på mig. Jag har den för smärta men vet att en del har den för ångest och psykisk ohälsa.

Tack, jag ska kolla upp det.
  • Anonym (Ja)

Mig har det hjälpt! Hade en svår depression och kompletterade med den, men så har jag varit inlagd på psyk också.

• Anonym (CBD)
    Anonym (Sjuk) skrev 2017-03-02 20:13:58 följande:

Då jag googlar står det inget om att det är läkemedelsklassat, det står också att det hjälper mot allt från cancer till depression. Ett sätt att lura folk på pengar med andra ord.

Suck... Ville bara hjälpa till. What ever.. Och nej! Det handlar om folks okunskap och rädsla ... Men lycka till...
  • Anonym (CBD)

Plus att Lyrica som rekommenderas är ren skit. Gick upp i vikt och blev flummig. Även svårt att bli fri från. I know..

Svar på tråden Medicin vid depression som inte är antidepressiva