• XAHHA92

Vi som försöker bli gravida 2017

Hej, jag hoppar gärna in i tråden också!! :)

Är 24 år (fyller 25) och min sambo 29 år (fyller 30). Vi har försökt i 10 månader att få till det där plusset. Den eviga väntan.. :( Man känner sig misslyckad när testet gång på gång bara visar ett streck..

Jag är dock nyfiken om ni gör något speciellt för att få till en graviditet? Jag kör med ägglossningstest, äter en tab Rosenrot om dagen och min sambo äter "Mitt val - man".

• XAHHA92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-03-21 09:05:01 följande:

Hej hoppar in här :)

Jag har en värk i magen(lite som mensvärk fast svagare) och lite illamående, värken  började igår och fortsatte idag. har inte gjort något grav-test än då det är några dagar kvar till beräknad mens.
    Jag tycker det är så svårt att räkna dagar osv i menscykeln. Jag hoppas på att turen är med oss Glad

Jag vill tipsa om en app som heter "Menskoll lite". Där fyller man i de dagarna man har mens och efter ungefär 3 månader så kan den räkna ut ganska exakt när nästa mens kommer, vilken dag du är i menscykeln och när du har ägglossning. Har använt den i flera år och är jättenöjd!
  • XAHHA92
    NilssonLinn skrev 2017-03-29 22:28:45 följande:

Jag hoppar in här också. :)

Linn heter jag och har precis fyllt 26 år, min sambo fyller 28. Vi har försökt att bli med barn i lite drygt ett år. Missfall i somras och inte lyckats efter det. Efter missfallet känner jag av min menscykel alltmer. Smärtor vid ägglossning och starkare PMS-besvär, vilket lurar mig varje månad.

I söndags kväll fick jag den extremaste ägglossningssmärtan någonsin!!! hände strax efter fullbordat samlag så hoppet är uppe. Hade även samlag dagen innan och dagen efter.

Kan knappt vänta tills BIM (ungefär 10e april) !!!

Håller tummarna på ett plus :D Jag har bim 5.e april, fast jag och min sambo aktivt försökt i 10 månader så är det en lika hemsk väntan inför varje bim :p
  • XAHHA92
    Sassa4 skrev 2017-03-31 15:59:16 följande:

Vi har ju försökt bli gravida i 5 månader nu sen mitt missfall. Men jag kan inte riktigt slå bort tanken på att om jag skulle bli gravid nu så skulle det bli ett december barn. Och jag vill nog helst (detta är bara min åsikt) inte ha ett barn den månaden. Så vi kommer faktiskt hoppa över en månad eller två nu. Så dumt att man tänker såhär egentligen.. Är det någon mer än mig som tänker/känner samma?

Jag tänkte så innan.. ville först ha ett sommarbarn om jag fick bestämma. Men när man är på sitt 11.e försök utan resultat så bryr man sig inte längre vilken månad det blir. Nu blir jag bara världens lyckligaste om jag faktiskt blir gravid :'(
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017