Hej Alla!
Tror inte jag skrivit här innan men som ni andra hoppas vi på det där plusset! Försökt sen slutet av juni utan resultat.
Har hört att ÄL-stickor ofta ger utslag vid graviditet då testen inte kan skilja på de två hormonerna.
Jag har bim idag och skulle bara skojs skull kolla med en sådan sticka innan man provar med ett riktigt test.
Jag har aldrig fått utslag vid ÄL bör tilläggas. Använder mig av Natural Cycles som talar om i efterhand vilken dag jag hade ÄL så har inte brytt mig om stickorna på senaste.
Mensen brukar vara punktlig på morgonen men dagen kan variera, brukar komma någon dag före så att jag inte fick den idag när det faktiskt var beräknat känns annorlunda. Men å andra sidan vet jag inte helt hur den funkar då jag ätit p-piller i 8-9 år och slutade med dem i juni då. Men den här varit regelbunden annars förutom någon dag som skiljer.
Hur som helst! Det jag skulle komma till är att mitt ÄL test visar ett tydligt andra sträck. Inte riktigt lika starkt men nära nog :o samma dag som beräknas mens som sagt. Kanske tar ut lyckan i förväg men verkar ju konstigt att det ger utslag utan anledning!
Vad tror ni? *spänd!*
Man ska ju undvika att dricka ca 2 timmar innan man gör ÄL-test också och jag har inte hållt det, jag har gått och smådruckit vatten då och då sen jag vaknade.
Åhåhå hoppas hoppas!!