• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Dansar89
    IsabelH skrev 2017-03-08 16:24:24 följande:

Hej! Jag hoppas gärna in i tråden också. Jag och min man planerar första barnet nu. Vi slutade nyss med minipiller (cerazette) och jag väntar fortfarande på första blödningen och att äl och mens ska sätta igång :)

Hur många dagar tog det för er andra innan ni fick första mensen?

Vad trevligt :) jag använde neovletta, slutade med dom den 19 december och fick min första mens 45 dagar efter det, men hade efter ätit p-piller några år väldigt tydliga tecken på äl. Sen nu andra ggn ha cykeln minskat till ca 36 dagar, väntar spänt på om den kommer på söndag eller inte!
  • Cykeltjejen

Blä min mens kom nu och i monster-kraft :( jaja bara ta nya tag till nästa månad då! :)

• Pmc85

Trodde mensen skulle komma i söndags då jag testade negativt med CB för tidigt och sen fick ljusrosa på papper senare under dagen. Det va dag 27 i cykeln, har inte alls regelbundna så ingen riktigt bra koll. Är på cd 31 idag... inte ett spår av mensen efter i söndags. Antar jag borde testa mig igen, men känslan av ett negativt test känns så jobbigt :(

Någon annan som varit med om detta?

En liten gnutta hopp har ju tänts :)

Har inget kommit till lördag tar jag nytt testa tidigt av CB, de reagerar väl på 10 ist för 25 som dom andra om jag minns rätt :)

• Hannasviktigaresa
    Pmc85 skrev 2017-03-09 07:30:13 följande:

Trodde mensen skulle komma i söndags då jag testade negativt med CB för tidigt och sen fick ljusrosa på papper senare under dagen. Det va dag 27 i cykeln, har inte alls regelbundna så ingen riktigt bra koll. Är på cd 31 idag... inte ett spår av mensen efter i söndags. Antar jag borde testa mig igen, men känslan av ett negativt test känns så jobbigt :(

Någon annan som varit med om detta?

En liten gnutta hopp har ju tänts :)

Har inget kommit till lördag tar jag nytt testa tidigt av CB, de reagerar väl på 10 ist för 25 som dom andra om jag minns rätt :)

Håller tummarna för dig!

Jag har 5 dagar kvar till bim, och tiden går sååå långsamt.. Vill testa Nu ju :D
  • Pmc85
    Hannasviktigaresa skrev 2017-03-09 09:45:04 följande:

Håller tummarna för dig!

Jag har 5 dagar kvar till bim, och tiden går sååå långsamt.. Vill testa Nu ju :D

Tack snälla!

Förstår dig, man är ju så ivrig :)

Skulle mensen komma får man ladda om för en ny evig väntan men hoppet är ju det sista dom överger en ;)

Håller tummarna för dig!!
  • Josefine123

Jag hoppar också in! Efter lång längtan sa min sambo igår att han ville att jag skulle sluta med p-pillerna. Imorgon tar jag sista tabletten Zoely. Någon som har erfarenhet av dessa och hur lång tid det tog att få tillbaka cykeln? Tänker att vi kör avbrutet tills jag fått första mensen så man har lite koll. Efter det tänkte jag nog bara försöka mysa så mycket som möjlighet och hoppas på det bästa. Men kommer säkert "trilla dit" och köra temp och äl stickor om det inte tar sig på några månader :) så spänd och förväntansfull men samtidigt nervös. Blir man någonsin helt redo?!

• Sunset08

Hej! Jag hoppas gärna in i tråden också. Jag och min man planerar första barnet nu. Vi slutade nyss med minipiller (cerazette) och jag väntar fortfarande på första blödningen och att äl och mens ska sätta igång :)

Min så att säga "pillermens" kom fem dagar efter att jag slutade med preventivmeden, precis som den brukar :) sen har den dock lyst med sin frånvaro...är inne på dag 34. Men det är nog väldigt individuellt hur snabbt ens cyklar återgår till det "normala".
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-09 06:29:46 följande:

Blä min mens kom nu och i monster-kraft :( jaja bara ta nya tag till nästa månad då! :)

Men då har du iaf kommit igång, även om du såklart hellre vill vara gravid, till skillnad från mig i mitt vakuum här...
  • Birdiz
    Hannasviktigaresa skrev 2017-03-09 09:45:04 följande:
    Håller tummarna för dig!

Jag har 8 dagar kvar.. känns som en evighet :p
  • Lillafisfia

jag slutade med P-piller (nevoletta) efter att ha ätit dom i 10 år. fick "pillermens" fyra dagar senare och kände av äl efter det. Sedan har mensen varit regelbunden 28-dagars-cykel! 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017