Anonym (Jösses) skrev 2017-03-06 15:39:15 följande:
Vi har känslor för varandra och ålskar varandra, det betyder inte att man inte kan njuta av att knulla någon annan, testa, du kanske tom gillar det, eller är du så fet och ful så ingen vill ha dig.
Jag har knullat andra innan mitt nuvarande förhållande. Till skillnad från dig har jag tackat nej till alla erbjudanden som jag fått när jag varit i ett förhållande. Det är väl skillnaden mellan oss, att jag ogillar att såra och förnedra den jag lever tillsammans med.
Älskar man någon har man åtminstone respekten att d i s k u t e r a eventuella öppna förhållanden, istället för att ljuga, bedra och förnedra den man lever med. Att vara otrogen är en egoistisk handling som man enbart gör för sin egen skull. Därför anser jag att den otrogne mer kär i sig själv än sin partner.
Jag hade möjligen gått med på ett öppet förhållande, men min sambo är inte intresserad av sådant. Har faktiskt haft diskussioner i början av förhållandet om hur vi ser på saken, vilket alla sunda förhållanden bör ha. Endast då kan man skaffa någon som motsvarar ens egna värderingar.