Inlägg från: Agaton |Visa alla inlägg
  • Agaton

Återinförd värnplikt, bra eller dåligt? Motivera

Jag låg som kustjägare och det var totalt meningslöst. Hjärndöda befäl som körde sitt eget mobbingrace. I dag är det mer perverst än någonsin. Fienden finns redan i landet och vi betalar bidrag till dem varje dag. Vad finns kvar att försvara?

• Agaton
    Tecum skrev 2017-03-11 18:35:58 följande:
    Ännu en verklighetsbild av värnplikten...

Fienden kommer inte med stridsvagnar och bombflyg utan med reguljärt flyg, färjor och bil. Terrorister finns redan i landet, otryggheten och våldet ökar för varje dag. Vi behöver inte fler kanoner, Jasplan eller ubåtar, det hjälper inte mot terrordåd. Samhället måste bli mindre sårbart samtidigt som polis och säkerhetsstyrkor måste ges mer resurser. Lägg pengarna som värnplikten kostar på att säkra upp el- och livsmedelsförsörjning och datakommunikation, våga ta itu med invandrargettona och se till att erbjuda de boende jobb. Vill de inte ta de jobb som erbjuds innebär det utvisning direkt.
    Efter militären blev jag polis. På den tiden blev man direktrekryterad efter MUCK. Det var meningsfullt i början, då man kände att man kunde göra en viss skillnad och upprätthålla någon form av balans, men efterhand skiftade oddsen och ser man på utvecklingen i dagsläget är det katastrof. Polisen springer när buset kommer ut och i utanförskapsområden (bara knappt 200 i Sverige) så finns ingen kontroll kvar. Där är det mer rationellt att betala skatt till maffian än till svenska staten. Vanliga människor har ingen aning om vad som komma skall i det här landet och dessvärre är inte Trump så fel ute när han beskriver situationen i Sverige. Det kostar på att sätta svängdörrar på gränsstationerna. Citera mig gärna om 10 år när verkligheten hoppat upp och blivit uppenbar för alla..... 
Svar på tråden Återinförd värnplikt, bra eller dåligt? Motivera