Anonym (X) skrev 2017-03-04 16:31:00 följande:
När jag hade mitt utomkvedshavandeskap kändes det rejält. Fick plötsligt så ont i vänstra sidan av magen att jag grät, gråter aldrig för smärta annars, och kunde inte stå upprätt. Väl på KK akut tid fick jag svagt plus och vid vul konstaterades X i vecka 6. Jag vet dock inte ifall alla känner sådan smärta eller om det är individuellt, men det kändes verkligen att något var fel
I ditt fall stiger ju hCG vilket tyder på normal graviditet, och att de inte ser något på vul är för att det är alldeles för tidigt för att se något ännu då din graviditet antagligen är i väldigt tidigt skede (med tanke på låga hcghalten)
Grattis till plus i alla fall!
Carrolkpg skrev 2017-03-04 21:17:02 följande:
Hej! Jag har drabbats av utomkvedshavandeskap med brusten äggledare som följd. Kan bara säga att det gör så fruktansvärt ont i mage och underliv. Jag kunde inte stå upprätt och svimmade av smärta. Så var uppmärksam på om du får stor smärta i buken. När jag fick mitt x var jag i vecka 7. Du känner verkligen om du har fått utomkvedshavandeskap, det känns verkligen förfärligt. Jag hoppas att allt är som det ska och att det går bra för dig. Lycka till <3
Om ett x upptäcks i tid så behöver man inte känna något alls! Men oftast undersöks man ju inte förrän man får ont. Men många gör ultraljud av andra anledningar och så ser man inget i livmodern, så man får ta hCGprover och märker då att det är ett utomkveds.