• emphz

För oss med BIM i april 2017

Hej Alla! :)

Jag har pcos och har aldrig haft egen mens eller ägglossning.  Sen i januari äter jag provera för att få igång mens,  idag fick jag mens efter tredje kuren och på torsdag, CD 3 (?) ska jag på min första letrozol kur!  Vår glädje är enorm över detta efter att ha kämpat i motvind i 14 månader.

MEN nu till min fråga.  Om jag fick min mens idag, då räknas det väl som cd 1? och ägglossning sker cirka en vecka efter sista tabletten av letrozol, vilket innebär runt cd 14?   vilket i sin tur innebär att jag borde cirka 2 veckor efter kunna veta om jag blivit gravid eller inte?  

Hjälp mig i denna djungel!

• emphz

Efter att ha ätit första kuren letrozol 23-27 mars var jag idag på ultraljud CD14 och hade en äggblåsa på 18mm! Fick Ovitrelle utskrivit jag ska ta idag sen är det bara att hålla tummarna! Bim borde vara runt 18/4 :)

Har pcos och kämpat i 14 månader utan mens eller ägglossning..

• emphz
    Charlizee skrev 2017-04-10 19:09:55 följande:

Någon med BIM runt 18/4 eller är runt ÄL+ 6-8 som har några symptom? Jag känner typ ingenting...

eller känner jag efter väldigt noga så har jag kanske lite dov molvärk, lite "tunga" bröst och lite mer trött än vanligt, sistnämnda kan dock bero på att jag jobbat mer än vanligt på sistone... de två första symptomen har jag känt senaste tre månaderna så räknar de knappt.

Jag har bim den 18/4, ÄL + 6. Men jag har tagit Ovitrelle så jag vet inte vad som är vad. Idag är det 7 dagar sen ovitrellen och har fått super tjocka vita flytningar. Annars har jag haft väldigt ont i tuttarna i flera dagar vilket beror på ovitrellen.
  • emphz
    Essie32 skrev 2017-04-10 21:10:33 följande:

Jag är på äl +6 eller 7.

Tog Ovitrelle förra veckan och hade rejält ont dagen efter..

Sedan imorse, 1 vecka senare , har jag rundare bröst (men bara liiite ömma) och mkt ont i livmodern och ryggen (på höger sida). Molvärk och lite mensliknande (konstig brännande värk i tjejmagen), stickningar lite då och då hela dagen idag, smått illamående och yr ibland också :/

Kan det vara Ovitrelle som ger mig alla dessa symptom ?

Har börjar testa med grav test för att se när det syntetiska hcg (Ovitrelle) hormonet försvinner för att kunna sedan testa igen men få rätt resultat!

Tar även Crinone progesteron så mens dyker inte upp förens jag slutar med den.

Jag har ingen aning, det är min första letrozol & Ovitrelle :) jag hade sen dagen efter sprutan väldigt ont i mens magen, gick sen över i ryggen. Brösten började efter nån dag oxh håller i än och idag började jag få tjocka flytningar. Jag testar oxkså med grav för att se om det sjunker :)
  • emphz

Har ni erfarenhet av clear blue plus?

Fick ett svagt plus nästan direkt, kunde tydligt se det utan att behöva vrida testet i olika ljus. Blev såklart jätte glad, en stund senare gick jag tillbaka - mer än 10 minuter och då är plusset starkare.

Hur hade ni tänkt kring det?

Vet att det inte gälls om plusset kommer efter tiden, men nu kom plusset innan men blev starkare efter tiden.

• emphz
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-15 10:47:55 följande:

Så blev mitt första plus också!!!

Jag är gravid!

Såhär såg det ut inom restiden och efter ... å nästa dag var det starkare! och detagetå fick jag även gravid på digitalt efter att bara håll mig i 2 timmar!

Hade cisst raderat dom bilderna men här är från nästa dag

Spännande! Så här såg mitt ut, första bilden tagen efter bara någon minut, andra bilden efter cirka en halvtimme..

• emphz

I två dagar har jag fått väldigt oklara svaga resultat på clear blue plus, och idag fick jag detta:

Bim på tisdag 18/4

• emphz

Tack så himla mycket alla! Vi kan knappt ta in det här hemma men så lyckliga efter 15 månader! Vi lyckades på första letrozol kuren ?

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017