Inlägg från: MariaKristine |Visa alla inlägg
  • MariaKristine

För oss med BIM i april 2017

Det tog sig på andra försöket :)
    Bf 27 december! ( Enligt mina beräkningar) Hoppas många får fina plus denna månaden <3
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-18 17:58:47 följande:
    Grattis!! När har du bim?
    BIM idag :) testade positivt på BIM -8 förra tisdag :) tok-negativt måndag BIM -9. sen ett klart plus dagen efter. Så det kan ändras snabbt när HCG stiger fort. 
  • MariaKristine
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-18 19:18:53 följande:
    Grattis!! Då ligger vi nära i bf Jag har den 24 dec
    Tack!! :) Va roligt!! 
  • MariaKristine
    Längtanefterdig skrev 2017-04-18 16:58:09 följande:
    Grattis! härligt att det gick så snabbt Skrattande
    Ja verkligen! så tacksam och glad :)
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-18 20:58:15 följande:
    Okej, positivt redan på BIM -8, hur lång lf har du? Typ äl +4 alltså? Jag ska ha BIM i dagarna, så spännande å se, jag har inte tagit något test alls än....
    nja,grejen är att jag inte alls haft koll på min ägglossning. Min barnmorska sa att jag förmodligen haft ägglossning precis efter sista mens eftersom jag fick positivt så snabbt. Tog ut hormonspiralen i februari så har inte riktigt koll på hur min kropp har jobbat senaste månederna. Det ända som jag haft koll på är min mens som har varit regelbunden iaf.. (dom två gångerna jag hann ha mens). 
  • MariaKristine
    MariaKristine skrev 2017-04-18 21:16:03 följande:
    nja,grejen är att jag inte alls haft koll på min ägglossning. Min barnmorska sa att jag förmodligen haft ägglossning precis efter sista mens eftersom jag fick positivt så snabbt. Tog ut hormonspiralen i februari så har inte riktigt koll på hur min kropp har jobbat senaste månederna. Det ända som jag haft koll på är min mens som har varit regelbunden iaf.. (dom två gångerna jag hann ha mens). 
    Duktig du är som inte testat! jag har varit test narkoman.
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-18 20:58:15 följande:
    Okej, positivt redan på BIM -8, hur lång lf har du? Typ äl +4 alltså? Jag ska ha BIM i dagarna, så spännande å se, jag har inte tagit något test alls än....
    men gud, nu kom mitt svar flera gånger här. du får nog skrolla neråt Tyst
    Jag skulle skriva att du varit duktig som inte testat än. Jag har varit test narkoman under denna tiden. Inte alls bra för psyket kan jag säga. Har du några symptom? 
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-18 21:28:20 följande:
    Jag är jätte sugen på testa, men har inga tester hemma. Sen känner jag att ju längre jag väntar ju större chans för rättvist tes.

Nja jag vet inte om jag har några symtom.... lite ont åt äggstockarna till och från lite ont i livmodern, kan lika gärna vara mensvärk tyvärr. Hungrig hela dagen, trots att jag nyss ätit. Fick en plötslig kort yrselattack och tänkte lite snabbt och kort att jag är gravid men nästa stund så känns det inte så, vågar inge hoppas på för mkt.

Har du haft några symtom? Och har du några nu?
    Hoppas på ett positivt test när du väl testar :) 

exakt som mig då..
    Jag har haft stickningar och molvärk i livmodern. sen igår och idag har jag varit jätte yr! så obehagligt. Kommer till och med när jag sitter ner. allt bara snurrar.. är det vanligt i början? 
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-18 22:12:22 följande:
    Ja, jag har haft som ägglossningsvärk till och från i flera dagar. Yrsel kom när jag satt ner för ca 1h sen och gick över lika fort den kom. Aldrig tidigare varit gravid så jag vet inte vad man ska känna och inte känna. När kom dina symtom? Och vilken vecka räknas du vara i nu?
    Det är så himla olika hur man känner. Jag har två barn sen innan och alla 3 gångerna har varit olika.Men mina två flickor kände jag typ ingenting. Har dock aldrig haft problem med illamående så hoppas jag slipper det denna graviditeten också. Inatt hade jag mycket värk i livmodern, men det tyder nog bara på att den växer :) mina symptom kom i dagarna precis innan BM. Nu räknas jag vara i vecka 4+1. Ingen yrsel idag än så länge. Så obehagligt när det kommer. 
    När har BM?
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-19 14:10:13 följande:
    Jag har idag typ mensvärk, långt ner i tjejmagen. Lite orolig att mensen ska komma vilken dag som helst. Känns lite mer hoppfullt när du säger att du haft värk i livmodern, påminner det om typ mensvärk? BIM är imorgon eller fredag. Enligt en gravidapp som jag har räknas jag som 4+0 idag, så ligger 1 dag efter dig. Hade positivt på ägglossningstestet på morgonen den 7/4.
    Ja, precis som mansvärk. Så det är nog svårt och skilja på graviditet eller om det är mens på gång. Men hos mig är värken mer intens vid graviditet jämfört med mens. 
    Kul att vi ligger så nära i datumen :) När tänker du våga dig på ett test? :)
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-19 22:02:21 följande:
    Ja jätte roligt att vi ligger så nära i datum. Min mens ska ju komma imorgon eller på fredag så tidigast fredag. Däremot har jag inga test hemma. Ska till stan en sväng imorgon och skulle kunna köpa om inte mensen kommit innan dess. Dessvärre ska jag samåka med svärmor så de blir lite tokigt. Sen ska jag iväg hela fredagen med svärmor igen (vi har en väldigt bra relation, vilket jag uppskattar väldigt mkt). Så att hinna köpa ett gravtest ser mörkt ut. Får helt enkelt vänta tills måndag och köpa ett om inte mensen hunnit komma innan dess. Men oj vad det kändes långt till måndag och isf att testa tidigast tisdag morgon.

Var på yoga nu på kvällen och blev yr av en övning när man skulle vrida huvudet, brukar jag inte bli. Å sen är jag ju hungrig strax efter jag ätit. Iofs kan det lika gärna vara PMS innan mensen drar igång.

Ja usch, håll nu tummarna för mig. Då kan vi ju följas åt hela vägen då vi ligger så lika.
    ååh jag hade blivit tokig av väntan!! Kan du inte beställa hem från nätet? kanske lite sent idag, men du skulle jo säkert ha det i brevlådan på måndag annars. Om det finns nått apotek i närheten får du passa på och springa när svärmor är upptaget med annat :) :) haha 
    Ja det låter jo som vi har exakt samma symptom. Hoppas hopps hoppas för din skull <3 
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-20 17:46:59 följande:
    Ont åt väster äggstock till och från idag och mensvärk som kommer och går. Ingen mens idag, bara hoppas den håller sig borta imorgon och i några månader framöver.

Igår var vi ju på yoga, i många övningar ska man eldandes, vilket man inte får göra vid mens eller graviditet. Å så idag när jag var med svärmor på stan, blev blandannat bjuden på lunch. Så kom frågan, "Jag såg att du inte eldandades igår på yogan, är du gravid?" Ja, vad svarar man då??

Jag svara iaf: "jag vet inte, ska ha mens idag eller imorgon å förhoppningsvis får jag ingen mens så därför ville jag inte chansa."

Så egentligen kunde jag ju sagt att vi skulle in på Apoteket för att köpa ett test men sket i det. Jag och svärmor ska ut och åka imorgon, vara borta typ hela dagen, så har jag inte fått mens under dagen kanske jag kan be om att vi stannar på Apoteket, eftersom hon redan vet om att jag/vi väntar på att de inte ska komma någon mens.
    Vilken smart svärmor ;) Min är likadan. Kan sällan hålla undan nått för henne. Men vi har bestämt att vänta med och berätta tills vi är i vecka 12 för alla. Men känner jag henne rätt så klurar hon nog ut det innan.. Hoppas bara inte magen kommer så snabbt. Har ni barn sen innan eller är det första? :) Brukar din mens va sen annars?
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-20 20:54:05 följande:
    Ja, hon är riktigt smart. Tycker om henne riktigt mkt. Hade ju också tänkt vänta med att berätta. Jag har ätit p-piller i många år, detta är bara 2a ägglossningen sen jag slutat med dom, sen har jag också pco så kan absolut tyvärr bara fått ett utslag på Ägglossningstestet utan att något ägg släppt. Men de hoppas jag såklart inte. Därav kan ju mensen vara sen, plus att jag smörjer med progesterAll för att öka mina chanser.

Vi har inga barn sedan tidigare och är i 30års åldern båda två. Visst hade ni 2 barn? Eller blandar jag ihop det?
    Samma här då! Har haft hormonspiral i 5år. tog ut den i januari. Och det tog sig på andra ägglossningen :) Vi är 28 och 29. Sen har vi två flickor på 7 och 9 :) 
    Inatt fick jag värsta feberfrossan och nu är det över.. så konstigt. Inga mer yr-attack iallafall .. Håller alla tummar och tår nu att du får ett positivt test :) Sen hoppas jag jo självklart att du lyckas köpa ett test idag ;) 
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017