Isathe skrev 2017-04-20 17:46:59 följande:
Ont åt väster äggstock till och från idag och mensvärk som kommer och går. Ingen mens idag, bara hoppas den håller sig borta imorgon och i några månader framöver.
Igår var vi ju på yoga, i många övningar ska man eldandes, vilket man inte får göra vid mens eller graviditet. Å så idag när jag var med svärmor på stan, blev blandannat bjuden på lunch. Så kom frågan, "Jag såg att du inte eldandades igår på yogan, är du gravid?" Ja, vad svarar man då??
Jag svara iaf: "jag vet inte, ska ha mens idag eller imorgon å förhoppningsvis får jag ingen mens så därför ville jag inte chansa."
Så egentligen kunde jag ju sagt att vi skulle in på Apoteket för att köpa ett test men sket i det. Jag och svärmor ska ut och åka imorgon, vara borta typ hela dagen, så har jag inte fått mens under dagen kanske jag kan be om att vi stannar på Apoteket, eftersom hon redan vet om att jag/vi väntar på att de inte ska komma någon mens.
Vilken smart svärmor ;) Min är likadan. Kan sällan hålla undan nått för henne. Men vi har bestämt att vänta med och berätta tills vi är i vecka 12 för alla. Men känner jag henne rätt så klurar hon nog ut det innan.. Hoppas bara inte magen kommer så snabbt. Har ni barn sen innan eller är det första? :) Brukar din mens va sen annars?