• OFrasisO

För oss med BIM i april 2017

Hej tjejer!

Jag hoppar oxå in här :)

Nu är det dags för oss att börja försöka få till ett syskon. Har en liten tjej som fyller 2 år i slutet av denna månad.

Jag hade ÄL igår enligt ÄL-test. Och Bim blir någonstans runt den 30/4. Skulle bli så glad om det tog redan nu då mannen ska ut och resa antagligen precis vid ÄL nästa månad :/

Håller tummarna för alla er som väntar på positivt på stickan :)

• OFrasisO

En liten fråga som någon kanske kan svara på. Jag är inte helt van vid att använda ägglossningstest. Jag har såna vanliga stickor som bara visar två streck. Bör man ta dem 2 ggr om dagen eller räcker det med en?

Jag fick positivt i måndags morse. Men vet ju egentligen inte om det var positivt redan skönast kväll kanske då det var ett halvstarkt streck på söndag morgon. Det blir ju svårt att veta "exakt" när ägglossningen sker :/

• OFrasisO
    MissAhlman skrev 2017-04-20 13:01:53 följande:

Hej!

Hoppar in i denna i gruppen i hopp om att det tar sig denna gången.

Positivt ägglossningstest den 17/4 och hade oskyddat sex den 14 samt den 19. Tror ni jag kan bli gravid ändå trots det inte är "spot on" ägglossningsdagen?

Precis samma ÄL dag som mig. Spännande :) När har du BIM?

Det kan absolut ta sig! Håller tummarna.
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 15:20:40 följande:

Exakt samma äl-dag som mig med. Bekräftat med tempning och äl-test :)

Några inbillade symptom än? :) hehe

Var roligt! :) Spännande att se om någon av oss lyckades då :D Vilken dag har du BIM?

Jag har 30/5...fy va spännande och långt borta.

Helt klart inbillade då jag tycker att det känns lite i livmodern men tror inte ens ägget fäst än, haha.

Du då?
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 18:29:06 följande:

Har bim 2/5 men kan likväl komma 1/5 då min cykel kan variera 1-2 dagar.

Jag har haft molvärk varje dag lite då och då under dagen sen äl. I dag kom en illamåendevåg men är ganska känslig så mår lätt illa.

Inga ömma bröst än och ganska pigg :)

Gasig i magen har jag iof varit i 2 dagar nu men ätit skräpmat så säkert därför.

Sist jag var gravid fick jag en MEGAflytning på CD 6 och dagen efter vaknade jag med ömma bröst så liksom har den grejen att hänga upp mig på.

Får se hur det känns på måndag :)

Håller tummarna för dig :)

Gasig i magen kan jag skriva under på. Men det är inget ovanligt för mig :P Ah, då har du helan att gå efter. Jag minns bara ömma bröst så det hoppas jag på nu. Det är inget jag får i min normala cykel.

Har du barn sedan tidigare? Hur gammalt isf?
  • OFrasisO
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:36:05 följande:

Hej :) varit väldigt frånvarande i tråden för ta jag verkligen försökt koncentrera mig på annat för att jag örn så rädd att bli besviken. Hade BIM igår, så tog ett clearblue early idag för att jag ska till min mamma på spelkväll på lördag och ville veta om det var lugnt att dricka vin, hade verkligen inga misstankar.... så fick jag dessa resultat ....

Jag är mållös! Jag trodde verkligen att det var kört den gärna ålades för att jag inte märkt av min ägglossning och för att vi inte fått till det mer än ett par gånger... blir en nyårsbebis <3

Grattis!! Va roligt :D
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 19:54:01 följande:

Menade DPO 6, inte CD 6 :)

Jag är en tant;) Är 40 år, har två barn på 10 och 12 år.

Själv?

Jag känner mig helt lost med de här "nya" förkortningarna. Ingen som använde när jag var gravid sist. Vad betyder DPO och CD?

Haha, 40 är det nya 30 ;) Jag är 32 och har en dotter som fyller 2 den 27/4 :)

Va roligt med en sladdis :D
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 20:59:31 följande:

:) min son fyller den 26/4 :)

DPO är days past ovulation och CD är cycle day :)

Fast brukar väl oftast skriva äl+2 ex

Jaså? Va roligt :)

Aaah, då förstår jag. Har bara sett äl+ och Bim + -

Finns mycket att lära sig.

Är det här erat första försök?
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 21:40:15 följande:

Det blir vårat 4:e försök efter mf. 8:e försöket totalt sedan jag tog ur hormonspiralen.

Då håller jag verkligen tummarna :)
  • OFrasisO

Har känt av molvärk och ökade flytningar de senaste dagarna. Idag var jag på möhippa. Vi spelade något som heter bumperball då man spelar fotboll iklädd en stor plastboll. Man ska tackla varandra.... och jäklar vad jag for som en vante. Slog i höften flera gånger... så om jag var gravid så är jag väl inte det längre. Eller så är det en sjukt stark bebis.

• OFrasisO
    Fröfröken skrev 2017-04-24 12:03:44 följande:

Och jag griper efter halmstrån, inge mer rött på pappret på fm... hoppas hoppas, tänk om det är en nidblödning , ca 9 dar efter äl, är det rimligt??

Min förra grav som resulterade i min dotter började just med "mens" så jag gav upp o sen kom den aldrig igång utan blev ett plus två dar efter!! Snälla! Hoppas den stillar sig idag så jag får ta ett early imorn... //Fröfröken (trodde bim var 28/4)

Va lustigt! Jag hade exakt samma med dottern. Trodde jag fick mens men den försvann efter 2 dagar. Sen hade jag fick mycket småblödningar i början av grav.

Ska bli spännande att se hur det blir denna gång :)

Håller tummarna för dig!
  • OFrasisO
    Nini skrev 2017-04-28 12:51:34 följande:

Hjälp!!!!

Alltså vad är det här.. Blir galen på min kropp. Är helt säker på att jag hade ägglossning typ 18-19 april. I onsdags en vecka efter äl började jag blöda, inte så mycket men rött blod, behövde ingen tampong utan blev som typ 3 femkronor under hela dagen. Blödde lite under natten och under torsdagen fast då ännu mindre och nu är det helt borta. Mensvärk och illamående har jag nu. Inte kan mensen komma efter 7-8 dagar, och så mycket borde ju inte en nidblödning vara. Testade med testlagrets imorse och det var negativt, tog inte morgonurin. Borde ha BIM mellan den 30/4-2/5. Någon som haft lika???

Jag har inte haft någon röd blödning. Men rosaaktig en vecka efter ÄL. Och sen har brunt blod droppat i flera dagar. Senast imorse. Har Bim imorgon eller på söndag.

Är illamående till och från och molvärk/ilningar i livmodern.

Ska testa imorgon med testa tidigt :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017