• Snultan

För oss med BIM i april 2017

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Finns de fler från Mars-tråden här?

Matheus 131002!
  • Snultan
    Essie32 skrev 2017-04-07 08:06:05 följande:

Kul att du är här också! Jag är fr mars tråden:) precis passerar fertila dagar, äl+3/4 och jag ska försöka slappna av och inte tänka så mkt på det. BIM 16/4

Jag hade ingen äl förra månaden och nu fick jag en o Ovitrelle spruta för att garantera att det släpper. Vi tajmade mys mkt bra så har också lite större förhoppningar än tidigare, men försöker att slappna av och inte fundera så mkt fram till nästa vecka iaf :)

Heej vad trevligt :) hoppas på tur för oss båda nu!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Charlizee skrev 2017-04-07 08:16:53 följande:

Jag är här från mars tråden BIM 18/4, har ätit Borago och använt ÄL tester men känner mig för första gången på månader "lugn"... Såklart kan tiden fram till BIM få gå liiite snabbare, men skönt att inte känna "om det inte tar sig nu är det kört" tankarna. Om det inte blir nåt får vi försöka igen i Maj och få en fantastisk start på 2018.

Ska du invänta BIM eller tänkte du testa innan?

Kul men samtidigt tråkigt att se er från mars tråden här :P men bättre lycka denna gång tycker jag! Vilken bra inställning du har, tror det är jätteviktigt. Kroppen känner såå av när man stressar med detta..

Faktiskt så ska jag inte testa alls. Jag åker till min familj i sthlm över påsk o veckan efter det när jag har bim o då tänker jag inte yttra ett knyst om detta för dem haha. Testar när jag kommer hem om jag inte fått mens innan dess :) rätt skönt ändå, ingen press.

Hur tänker du göra?
    Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-07 09:12:30 följande:

Vink vink. Nu tycker jag INTE vi ska ses i fler bim trådar, utan i en bf istället.

Ja eller hur! Hur ligger du till i cykeln?
    Matheus 131002!
  • Snultan
    brennaV skrev 2017-04-07 09:56:37 följande:

Jag skrev här för några dagar om min historia. Var ju i februarigruppen, blev gravid men fick ofostrig graviditet och skrapades 27/3. Tror kanske jag kommer ha bim i maj. Ingen aning om jag får ägglossning under april ens. Men om man ska se skrapningen som mens så bör min ägglossning vara runtom påsk tror jag. Jag kommer liksom du inte köra på äl stickor utan sexa på som vanligt och se om kroppen är redo för ytterligare en graviditet (3 missfall senare)

Håller tummar och tår för dig <3

Åh ja :/ hoppas kroppen kan börja bete sig nu och ge dig en frisk graviditet nu <3 tack och ja för dig!!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    mickipicki skrev 2017-04-07 10:47:56 följande:

Vi har "tyvärr" setts förr i en annan tråd.

Vi tar det lugnt denna ggn då vi är bortresta med familj (o bor alla i samma rum) under ÄL o satsar stenhårt på maj. Kan i april bara få till det 1-2 dagar innan ÄL.

Meh! Va är detta. Så många här från mars. Tråk! Å segt att ni inte riktigt får till det men hoppas det räcker ändå! Så typiskt att de ska hända saker när man typ "måste" ligga.

Jag har varit förkyld hela veckan men vi har ändå fått till det, å ändå inte tänkt att nu måste vi pippa för att jag har ägglossning utan för att vi VILL. härligt sånt!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Charlizee skrev 2017-04-07 12:11:57 följande:

Jag har lovar mig själv att inte testa innan BIM-4 så ska försöka hålla stenhårt på det. Under påsken får vi gäster och även om det är struntsumma så vill jag veta om jag är gravid eller inte

Ja de e klart. Ska man göra nåt särskilt eller t ex dricka alkohol så vill man ju veta om man e gravid. Även fast de egentligen kvittar så tidigt i graviditeten men man e ju så supernedveten om ALLT
    Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-07 14:01:04 följande:

Mensen tog slut i tisdags, och jag åt sista ägglossningtabletten i torsdag, nu inväntar vi ägglossning , som borde bli runt nästa helg. Om den inte blir sen denna månaden igen och kommer på cd 20..

Vet inte om de skrev innan, men vilken sida om ägglossningen är du?

Nä nu får den snällt ta o komma på utsatt tid tycker jag!!

Jag har haft äl i dagarna eller idag absolut som senast tror jag, har ju inte testat så gått på symtom och uträkning
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Ulrika34 skrev 2017-04-08 23:04:38 följande:

Av erfaret så har sex varje dag vid ägglossning (ca 5 dagar i sträck) gett mig 4 barn än sålänge , vi har sex varje dag under ägglossningen, det blir svårt art få till ibland med barn och hem men vi tar oss en snabbis på kvällen eller morgonen, som min barnmorska en gång sa att ha sex under hela ägglossningen ger maximal effekt, nät ägget väl rullar ner möts den av massor med sperimer bär man hela tiden "fyllt på lagret" ,-)

Åh vad bra att jag läste detta. Så försöker vi göra. Men jag har funderat på om det blir för mycket spermier. Så detta var betryggande :)
    Matheus 131002!
  • Snultan

Jag och sambon försöker sexa varje dag den fertila perioden. Men det kan ju komma något ivägen så vi gör så gott vi kan. Och normalt har vi sex intensivt i perioder så det funkar ganska bra. Eller det har ju inte FUNKAT än men ja :-P

Nu denna gång hade vi sex torsd, fre, mån, tis, torsd. Gissningsvis äl ca mån-ons. Så hoppas att det räcker. Vill såå gärna bli gravid nu. Igår träffade vi ett par bekanta vars son går på sonens dagis och dem är jämngamla och de väntar smått i september. Känns typ som igår som dem pratade om att dem skulle börja försöka... man blir ju avis!

Matheus 131002!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017