• Annaba88

För oss med BIM i april 2017

Kunde inte hålla mig så jag hoppar in här lite sent :) Vi ska försöka på ett andra barn nu och jag tog ut min spiral i början av månaden. Vi har ett decemberbarn sen tidigare så vi tänkte att ju j*klar ska vi planera bättre och sikta på ett januari eller vårbarn.

Eftersom vi antog att det skulle ta en tid för kroppen att återhämta sig tog vi ut spiralen lite i förtid och jag antog att det var "tid för mens" i början av månaden trots att jag inte haft nån blödning under den tid spiralen suttit i men tycker mig ha känt av ägglossning och mensvärk regelbundet iaf. Så fel jag hade, barnmorskan som tog ut spiralen sa att jag hade ägglossning i dagarna och vi hade myst dagen innan och hon menade att det mycket väl kunde ta sig genast. Jag förstår ju att chansen är rätt liten, vi väntade på plusset i 8 månader med ettan men om BM hade rätt borde jag ha BIM idag eller imorgon och ännu är det lugnt. 

Vet inte om det är den borttagna spiralen som spökar eller vad men hade en pytte blödning på ÄL +6 och sen dess har jag känt av molvärk och stickningar nere i magen. Idag fick jag stickningar i brösten precis som när jag plussade för två år sen. Plötsligt har jag också blivit urtrött, sov tre timmar mitt på dagen igår utan problem och sov ännu nattsömn på det. Trötthet var det enda symptomet jag hade under förra graviditeten. 

Oj vad långt det blev, var tvungen att skriva av mig lite :D Hur som helst skulle det bli BF 26/27.12 ifall jag plussar den här månaden vilket är lite lustigt. Vi hade samma BF för två år sedan och 12.12 kom han så ett plus är förstås välkommet men å andra sidan försöker vi också gärna igen i maj :) 

Grattis till alla som plussat och lycka till alla som ännu hoppas på ett plus i april :) 

• Annaba88

Jaha endera e jag väl skegravid eller så har jag eller barnmorskan räknat fel. Tog ett test idag som var negativt. Ingen mens heller. Hade alltså enligt bm ägglossningsflytningar 5.4 så jag räknade med bim 18 eller 19.4 men minns inte om man har äl flytningar nån dag innan äl också?! Kan kanske min pytteblödning 8.4 ha varit äl? Isf blir bim först i helgen..? Usch för tankar som bara kretsar kring barn, äl och BIM trots att vi bara skulle ta det som det kommer den här gången.

Igår blev brösten också riktigt stora. Kom på mig själv att sitta å stirra ner på dem. Tänkte det var ett säkert tecken på graviditet eftersom brösten aldrig ömmat eller ändrat storlek innan mens.

Blir att vänta in mensen då eller så nytt test på måndag. Är mest rädd att kroppen börjar strula nu efter spiralen så att det går månader innan vi får ordning på allt igen.

• Annaba88
    Fröfröken skrev 2017-04-20 14:08:31 följande:

Undrar annars med träning å så, kör ni (om ni brukar träna) på som vanligt? Jag känner att jag hamnar lite i stiltje .. iofs förkyld nu men..

Jag kör på som vanligt. Gjorde det i förra graviditeten också rätt långt in. Var ut på långpromenad ännu dagen innan han föddes. Lämnade bort hopp och stötar rätt tidigt men annars så. Tror träningen hjälpte mig att må så pass bra och återhämta mig fort. Hade inga besvär under graviditeten alls. Inget illamående, ingen foglossning. Är du osäker kan du också kika in träningsbloggen www.linabjorkskog.com

Grattis till dagens plus! Jag har bestämt att testa nästa gång på måndag även om det kliar i fingrarna redan.
  • Annaba88
    Snultan skrev 2017-04-21 10:17:17 följande:

Ingen mens, inga symtom! Hoppet finns än. Inne på dag 31 nu, de senaste tre cyklarna har varit betydligt kortare än så men innan de har jag haft långa cykler så än är de inte safe. Det blir test på måndag om mensen inte dyker upp under helgen. Håll tummarna med mig! :)

Trevlig helg!

Vi hoppas på plus för oss båda på måndag då! Testade negativt igår men har inte riktigt koll på cykeln ännu så kan hända jag testade för tidigt.

Undrar om det är hormonerna som spökar efter spiralen. Har liksom alla symptom man kan ha. Brösten är en storlek större. Har väldigt sällan illamående (max 1gång/år) men igår och idag mådde jag rätt illa och kaffet smakade inte. Luktsinnet är väldigt starkt, började storstäda i veckan för det luktar konstigt här hemma. Mannen känner inget. Igår kände jag också en väldigt stark metallsmak och började må illa av den, aldrig känt nåt liknande tidigare. Slår nog rekord i att va skengravid om det inte blir ett plus den här månaden.

Nå, ingen mens ännu iaf
  • Annaba88
    Snultan skrev 2017-04-21 12:01:33 följande:

De gör vi! För var minut mensen håller sig borta finns hoppet känns de som. Även om man e rädd hela tiden att den ska komma. Så underligt med symtom alltså. Jag har INGA! möjligtvis lite mer lättirriterad men de kan ju ha å göra med sömnbrist el annat.. mens eller graviditet? Jag har inte testat än för e inte hemma denna veckan men börjar känna mig riktigt sugen på att köpa ett test men ändå känner jag att mensen kan lika gärna komma i helgen o då känns de dumt att ha testat. Kommer känna mig duktig om jag väntar till på måndag oavsett resultat tror jag

Jamen visst. Det känns ju så galet, att man på nåt sätt skulle va mera gravid om man plussar että par dagar tidigare. Lika gravid/ogravida e vi ju oberoende om vi väntar till måndag. Ändå är nyfikenheten stor. Har bara ett test hemma. Så, hoppas det är det enda som behövs på måndag då
  • Annaba88
    Uschdå, var riktigt nära att testa idag men lyckades hålla mig. Börjar må illa väldigt lätt nu om det går ens lite för länge mellan måltiderna. Blir ju aningen utmanande nu när jag jobbar idag. Hade väldigt lite illamående förra graviditeten så vet inte var det här är nu. Är också lite rädd för att testa på måndag. Om det är negativt blev det nog inget den här månaden (mensen borde komma senast idag) och då är jag mer rädd att det ska ta länge innan kroppen är i balans igen efter spiral plus att det tog rätt länge senast att bli gravid. Har flera gånger känt att mensen börjar den senaste veckan, hugger och drar i magen men ingenting ännu. 
  • Annaba88
    Stardust skrev 2017-04-22 20:08:43 följande:

Okej och jag antar att du tagit ett test? Jag tog ett test igår, negativt.. Detta är vårt 10e försök

Såg att du fick mens 3 april senast så du e alltså idag på cd 21 vilket antagligen är på tok för tidigt för att få ett positivt test om du inte haft väldigt tidig ÄL så ta det lugnt ännu. Andas :) om en vecka ser du kanske nåt. För oss tog det 8månder innan första barnet kom och det kändes som en evighet och man oroade sig nästan dagligen att det inte skulle gå. I efterhand är det konstigt att det int tog längre. Slutade med p-pillren som jag använt i 10 år så inte konstigt om det tog en stund för kroppen att bli livsduglig igen. Sen blev det flytt till en helt ny stad och allt vad det innebär. Bodde dessutom särbo i 3 månader där emellan p.g.a. jobb och hade 600km mellan oss så träffades bara ett par gånger i månaden. Första månaden jag sket i allt, sökte in till en högre utbildning och struntade i allt så blev det ett plus. Det blir nog bra :)
  • Annaba88

Här blev det negativt i söndags men ingen mens så börjar tro att jag hade rätt. Att det var tid för mens när vi tog ut hormonspiralen och att det jag kände av var dels ägglossning och dels hormoner som spökade. Gissar att mensen kommer nångång nästa vecka då eller så tänkte jag testa igen en gång i veckan fram tills det blir ett plus eller mensen börjar så jag får nån koll på cykeln. Lite besviken hann jag ju bli men å andra sidan var det här vår ursprungliga plan att sikta på en vårbebis och inte ett till decemberbarn. Inget fel på decemberbarn heller men det är ju lite trist att fira födelsedag och jul inom loppet av två veckor ????

Grattis till plusen och lycka till ni andra!

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017