För oss med BIM i april 2017
Kunde inte hålla mig så jag hoppar in här lite sent :) Vi ska försöka på ett andra barn nu och jag tog ut min spiral i början av månaden. Vi har ett decemberbarn sen tidigare så vi tänkte att ju j*klar ska vi planera bättre och sikta på ett januari eller vårbarn.
Eftersom vi antog att det skulle ta en tid för kroppen att återhämta sig tog vi ut spiralen lite i förtid och jag antog att det var "tid för mens" i början av månaden trots att jag inte haft nån blödning under den tid spiralen suttit i men tycker mig ha känt av ägglossning och mensvärk regelbundet iaf. Så fel jag hade, barnmorskan som tog ut spiralen sa att jag hade ägglossning i dagarna och vi hade myst dagen innan och hon menade att det mycket väl kunde ta sig genast. Jag förstår ju att chansen är rätt liten, vi väntade på plusset i 8 månader med ettan men om BM hade rätt borde jag ha BIM idag eller imorgon och ännu är det lugnt.
Vet inte om det är den borttagna spiralen som spökar eller vad men hade en pytte blödning på ÄL +6 och sen dess har jag känt av molvärk och stickningar nere i magen. Idag fick jag stickningar i brösten precis som när jag plussade för två år sen. Plötsligt har jag också blivit urtrött, sov tre timmar mitt på dagen igår utan problem och sov ännu nattsömn på det. Trötthet var det enda symptomet jag hade under förra graviditeten.
Oj vad långt det blev, var tvungen att skriva av mig lite :D Hur som helst skulle det bli BF 26/27.12 ifall jag plussar den här månaden vilket är lite lustigt. Vi hade samma BF för två år sedan och 12.12 kom han så ett plus är förstås välkommet men å andra sidan försöker vi också gärna igen i maj :)
Grattis till alla som plussat och lycka till alla som ännu hoppas på ett plus i april :)