• Roseaf

För oss med BIM i april 2017

Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Fick mitt andra missfall 24/3 och hade ägglossning den 12/4 (jag kör på cb fertilitetsmonitor) och har alltså BIM den 26/4.
    Beställde gravidtest som borde komma på fredag, och jag tänkte testa onsdag eller torsdag nästa vecka om mensen inte dyker upp! Har inga barn sen innan och en rejäl barnlängtan! Kram på er alla och vi får hoppas på så många plus som möjligt! ????

• Roseaf
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:36:05 följande:

Hej :) varit väldigt frånvarande i tråden för ta jag verkligen försökt koncentrera mig på annat för att jag örn så rädd att bli besviken. Hade BIM igår, så tog ett clearblue early idag för att jag ska till min mamma på spelkväll på lördag och ville veta om det var lugnt att dricka vin, hade verkligen inga misstankar.... så fick jag dessa resultat ....

Jag är mållös! Jag trodde verkligen att det var kört den gärna ålades för att jag inte märkt av min ägglossning och för att vi inte fått till det mer än ett par gånger... blir en nyårsbebis <3

Stort grattis!! Va roligt!!
  • Roseaf

Nu på bara en timma har jag fått ett HEMSKT illamående.. är på äl+11 och ska göra gravtest imorgon eller på tisdag. Fick även huvudvärk efter illamåendet började.. har ALDRIG känt såhär innan.. hoppas hoppas..

• Roseaf

Blir galen.. har beställt 4 gravtest, 2 early och två cb digitala, med expressleverans, gjorde detta i torsdags, de kom aldrig fredag så va säker på att de skulle komma idag. Självklart gjorde de inte de..
    gjorde gravtest på min cb fertilitetsmonitor, de stod "inte gravid" men på Stickan är de ändå ett tydligt ganska svagt streck.. har bim på onsdag och vet att de kan va för tidigt att testa, därför jag beställde early.. blir galen på denna väntan.. får väl hoppas på att de kommer imorgon i brevlådan då..

• Roseaf

Brunbrallan, jag har fått "gravid" på den en gång innan bim+1, förra månaden (slutade i MF v.6) och då va de ett ännu starkare streck.. detta mäter som ett normalt test så kan tänka mig att de är för tidigt.. samtidig lämnade detta svaret mig ännu mer nyfiken.. ???? hoppas verkligen early kommer imon så man kanske kan få tydligare svar..

• Roseaf

Fan.. jag blir ju verkligen inte klokare.. är jag gravid eller inte? RFSU testa tidigt med en känslighet på 15mlU/ml visar ett svagt streck (eller? Se bild) medan clearblue digital som har känslighet på 25mlU/ml säger inte gravid.. senast jag hade svaaaagt streck så visade ändå clearblue gravid 1-2 veckor..
    kan de ha varit förtidigt för cb? Eller är RFSU bara ett spökstreck?...

• Roseaf
    Lykkeliv skrev 2017-04-25 21:10:12 följande:
    Visst ser man nåt :)

Håller tummarna att du får ett starkare test om ett par dagar. Vilken dag är du på?
    Ja visst gör man! Och tack! Hoppas verkligen de också, försöker få vårt första barn och har två missfall bakom mig :/ detta testet idag är på bim-1, hade ju hoppats på starkare plus samt cb skulle visa gravid så är inte jätte övertygad om att de blir någonting denna gången heller...
  • Roseaf
    Roseaf skrev 2017-04-25 21:31:19 följande:
    Ja visst gör man! Och tack! Hoppas verkligen de också, försöker få vårt första barn och har två missfall bakom mig :/ detta testet idag är på bim-1, hade ju hoppats på starkare plus samt cb skulle visa gravid så är inte jätte övertygad om att de blir någonting denna gången heller...
    Är på äl+13 alltså, TROR jag har ca 14 dagar efter ägglossning innan mens.
  • Roseaf
    Roseaf skrev 2017-04-25 21:33:33 följande:
    Är på äl+13 alltså, TROR jag har ca 14 dagar efter ägglossning innan mens.
    Känns ju som att cb digital borde visat gravid 1-2 veckor iallafall ju...
  • Roseaf
    Lykkeliv skrev 2017-04-25 22:12:31 följande:
    Än ska du inte ge upp hoppet :)

Jag har oxå missfall bakom mig. Väntar på min mens (icke mens) tog ett test i morse som var toknegativt. Är nu på cd 34 sen missfallet startade. Så vet ju inte när jag ska förvänta mig bim.

Har fått vissa symtom idag, men vågar inte hoppas :/
    Känner med dig <3 är på dag 32 sedan mitt missfall startade och jag hade ägglossning den 12 april (kollade med cb fertilitetsmonitor!) man vill ju sååå gärna att de ska ta sig, och man önskar ju nästan ännu mer precis efter ett MF/MA! Håller alla tummar och tår att de finns en liten i våra magar! <3
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017