• brennaV

För oss med BIM i april 2017

Efter 2 Ma och 1 ofostrig graviditet på raken under mindre än 10 månader börjar detta med bebisverkstad kännas lite jobbigt. Skrapades förra måndagen i vecka 9. Nu blöder jag inget mer. Vet inte om jag kommer ha äl inom 1-2 veckor och ifall bim är i slutet på april eller början maj. Har slut på ägglossningstickor hemma och vet inte om jag vill ta några denna månad utan mer gå på "känn". Jag har två barn sen innan födda 2012 och 2013. Inga problem eller missfall när vi fick dem. Har samma man så ingen skillnad där. Det är kanske så att när man fyllt 35 så går det utanför. Ingen aning. Men i år fyller jag 36 och tyvärr så har jag alltså 3 missfall på raken. Så blir jag gravid igen vet jag inte hur jag ska kunna njuta av det.

Men hänger nog lite här i gruppen så ser vi hur det går.

Alla ni som plussat- stort grattis

• brennaV

Jag skrev här för några dagar om min historia. Var ju i februarigruppen, blev gravid men fick ofostrig graviditet och skrapades 27/3. Tror kanske jag kommer ha bim i maj. Ingen aning om jag får ägglossning under april ens. Men om man ska se skrapningen som mens så bör min ägglossning vara runtom påsk tror jag. Jag kommer liksom du inte köra på äl stickor utan sexa på som vanligt och se om kroppen är redo för ytterligare en graviditet (3 missfall senare)

Håller tummar och tår för dig <3

Snultan skrev 2017-04-07 07:43:46 följande:

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Finns de fler från Mars-tråden här?

• brennaV

Nu har det gått 2 veckor och en dag sen jag skrapades. Inga tecken på att ägglossning skulle vara på G. Kommer inte köra med ägglossningstickor denna månad utan låta kroppen få återhämta sig efter 3:e missfallet med skrapning på mindre än 11 månader. Bim kommer troligen vara i maj. Så hoppar nog dit direkt istället

• brennaV

Styrkekramar till dig. Förstår vad du går igenom. Hoppas på vår tur i maj <3

Emmie79 skrev 2017-04-12 06:41:09 följande:

Men stackare, vilket jobbigt år du haft. Jag har precis igår fått konstaterat missfall igen (vecka 4+6) efter mitt tidigare missfall i november (vecka 9+6).

Nu blöder jag inte så mycket längre så jag hoppas äl kommer igång om ca 2 veckor, i så fall har jag nästa bim 8 maj.

Hoppar nog över till maj-tråden då men nu tar jag ev en liten paus från FL. Måste försöka tänka lite på annat och försöka återgå till det normala igen. Kram och lycka till, till dig och alla ni andra tråden!

• brennaV

När har du bim? Håller så mina tummar för dig <3

Snultan skrev 2017-04-12 07:51:30 följande:

Segt :/ men hoppas det ordnar upp sig i maj! Inge mer otur för dig nu!

Lycka till! <3

• brennaV

Jag har aldrig testat plus innan BIM. Förra gången var testet tokblankt på bim -2 och sen två dagar senare ett svagt plus. Ge inte upp än <3

Hedblomster skrev 2017-04-12 08:18:08 följande:

Tog ett gravtest imorse, trots att jag bara är på äl+9/10 och det var såklart negativt. Fattar ju att jag inte blir mer gravid bara för att jag testar mer, men ville nog bekräfta för mig själv att det inte tog sig den här gången heller för det trodde jag inte... Visst, det är tidigt och plus syns väl sällan så tidigt men det känns i alla fall inte som att det blev något. Testar igen i helgen eller om mensen blir sen men troligtvis hoppas jag över till maj så småningom. 

Positivt är: ju längre tid det tar att bli gravid, desto längre hinner jag jobba på mitt nya jobb.

Negativt är: tänk om jag inte ens KAN bli gravid? 

Nåväl, nya tag!

• brennaV

Grattis! Solklart plus

Annisens81 skrev 2017-04-12 19:46:50 följande:

Tack alla:)! Syntes efter 30 sec. Så hoppas :)!!

• brennaV

Kanske är en nidblödning?

Abbe123 skrev 2017-04-13 11:29:57 följande:

Nu tror jag att jag officiellt hamnar i maj tråden under morgondagen. . .

BIM troligtvis 20/4 (enligt NC där jag hade 8 månader cykeldata sparat sen tidigare) I förrgår kväll kände jag ett ilande och svagt buffande känsla i tjejmagen precis vid när jag la mig.

Pyttsvag molvärk igår i typ 10 min och nu idag en ljus ljus ljus rosa (knappt synbar) flytning på papper. Misstänker att mensen är på G!

• brennaV

Det är ett streck på det röda! Testa imorgon igen

Essie32 skrev 2017-04-13 13:55:24 följande:

Vilken av dem?? Blå eller röd?Jag anade liten skugga men tror det är spökstreck.

Jag får vänta 2 dagar helt enkelt.. (inte enkelt alls ;) )

• brennaV

Jag tror äl närmar sig men inte riktigt där än. Jag fick också missfall i mars och än har inte ägglossning dykt upp...skrapades den 27/3 vilket är tre veckor sen...hoppas den kommer snart

jhk88 skrev 2017-04-16 00:47:33 följande:

Ner som ett spjut och upp som solen ???? Tog ÄL-test vid 19 och sedan ett vid 23 och det här är resultatet ???? Tror att min ÄL inte kom i onsdags trots allt... Det är nääära positivt, eller hur?

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017