• Sara2017

För oss med BIM i april 2017

Maria25 skrev 2017-04-12 08:36:14 följande:
    Det kan variera väldigt mycket från person till person! Huvudsaken är som jag förstått det att tempen höjs med minst 0,3 grader efter ÄL och det har det ju gjort för dig! :)

(Min kommer hellre inte upp över 37 :) )

Åh Wow! Då får vi hålla tummarna för oss <3
  • Sara2017
    Maria25 skrev 2017-04-12 08:36:14 följande:

Det kan variera väldigt mycket från person till person! Huvudsaken är som jag förstått det att tempen höjs med minst 0,3 grader efter ÄL och det har det ju gjort för dig! :)

(Min kommer hellre inte upp över 37 :) )

Så här ser det ut i min NC

• Sara2017
    Skrutt 83 skrev 2017-04-12 12:13:04 följande:

Är på äl+6 idag och tiden sniglar sig fram verkligen.. Dock inte alls hoppfull för denna månad då vi endast fick till det 3 dagar innan äl.. Har blivit gravid tidigare också genom sex några dagar innan äl men ändå känns chansen så liten.. Inga direkta symtom heller (ömma bröst och lite lotionflytningar men det är som vanligt innan mens). Det enda "symtomet" som sticker ut är att jag drömmer väldigt mkt och sover dåligt. Tyckte mig känna lite stick på morgonen igår på äl+5 som jag tror mig känt de andra graviditeterna också men kan ha varit inbillning också,

Fler som ligger kring samma dag efter äl, har ni några symtom?

Äl+5 hade lotion en dag typ, sticker/ömmar lite som går i vågor, mina nipples ömmar vid beröring också... vet inte om allt är som jag inbillar mig bara :( förra cyclen var jag sjukt skengravid...
  • Sara2017
    Skrutt 83 skrev 2017-04-12 12:47:23 följande:
    Ja det är ju det som är så sjukt svårt, att symtomen för mens, graviditet och skengraviditet är typ dem samma. Hur länge har ni försökt? Första barnet? Jag var också skenis förra månaden så vågar inte lita på min känsla. Ända saken denna gång är tydligt Stick på morgonen igår, har jag bara haft dem ggr det gått väl och hade inte förra mån.. men har haft mkt stickningar och hugg denna månad så kan nog vara något helt annat.. man blir ju knäpp av att analysera. Än så länge ser tempkurvan fin ut men det är ju först närmre bim man kan dra slutsater av det. Hade som sagt bara sex ca 3 dagar innan äl så känns omöjligt att det skulle tagit sig
    Det blir vårt första barn och vårt första försök. Grejen är den att min cycle har blivit sjukt lång. Är på cd 48, fick äl cd 45. Ligger normalt på 30 dagar +/- någon dag. Liksom, vad hände där?!
    Själv då?
    Ja, ibland blir man lite arg på kroppen. Varför kan det inte vara olika signaler?! Man blir ju galen av att analysera, jag går dessutom bara hemma eftersom jag pluggar så att få dagarna att gå snabbt känns omöjligt!
    Min tempkurva ser också bra ut vad jag förstått det som, tänkte kissa på bim-2 alltså om exakt en vecka...
    Har du bestämt dig när du ska kissa? Kör du också NC?
  • Sara2017

Jag tycker att jag ser ett svagt streck!
    Hoppas verkligen att det är ett riktigt plus!! <3

Sjolund90 skrev 2017-04-12 13:26:48 följande:

10 dagar sen och trodde så att mensen skulle komma i måndags men blev bara pyttilite bruna flytningar på pappret..... kissade på min ända vanliga sticka och nå fasen ser de ut som ett streck. ska testa imon med ett digitalt och är de positivt så ska sambon bli överraskad med ett påskägg:):):)

som man längtat !!! snart 7 månader sen vi förlorade våran dotter i v20+1 på grund av ett allvarligt hjärtfel:"(

va ser ni??

• Sara2017
    Olivia1995 skrev 2017-04-12 17:37:18 följande:

Hmm skit. Negativt för mig :/ visserligen (kanske typ) 10-7 dagar efter äl och 10 dagar innan bim. Kan de va för tidigt?!

Jag skulle säga att det är lite tidigt... CB funkar väl tidigast bim-4?

Så håll ut!
  • Sara2017
    Olivia1995 skrev 2017-04-12 17:57:45 följande:
    Tror detsamma men Gud va dum man är som testar ändå! Ja tack vi får hålla oss ett tag till ;)
    Haha! Jag vet, testade på äl+4, så klart det skulle vara negativt, men det är så svårt att bromsa sig, för tänk om man får ett tidigt utslag! :D
  • Sara2017
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 18:16:16 följande:

Kolla!!!!

Hittade inga stora påskägg så det fick bli en låda

Det ligger i botten hihi

Åh vad fint!! Funderar så på vad jag ska göra den dagen jag plussar på en sticka...
  • Sara2017
    Starlights skrev 2017-04-12 18:35:34 följande:

Svar till alla andra som också testat lite tidigt idag. Jag gjorde också ett test i morse, kunde bara inte hålla mig. Är på äl+10 och bim -3 eller -4. Det var såklart negativt.. Meeen en liten del av mig fortsätter ju hoppas att det är för tidigt och att det KAN bli ett plus senare.. När tycker ni att jag ska testa igen?

Men jag har inte så mycket till symtom som talar för graviditet heller.. Riktigt ömma bröst, men det har jag alltid mellan äl och bim. Lite uppblåst mage, men det kan ju lika gärna varit något jag ätit. Annars känns kroppen helt normal.

Är jag på jobbet så är det absolut inget jag går och tänker på. Men så fort jag kommer hem så kommer tankarna tillbaka. Bara hoppas hoppas att det nån gång ska bli ett plus!!

Jag hade väntat en dag innan jag testat igen, i teorin iaf. Men jag hade nog inte kunnat hålla mig och testat varje dag fram till ett plus eller mens...
  • Sara2017

Ser ju ut att vara ett svagt streck där ja :D

Annisens81 skrev 2017-04-12 18:38:23 följande:

Bim-4 :)

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017