• brennaV

För oss med BIM i april 2017

Wohoo!! Det bådar gott, håller tummarna

Snultan skrev 2017-04-20 08:04:42 följande:

Cd 30. Ingen mens. Ingen mensvärk. *håller tummarna*

• brennaV

Spännande, vänta en dag till eller så. Angående lägga upp kort så verkar familjeliv sidan krångla lite idag. Har också svårt att lägga upp kort

Anonym (Nr 5) skrev 2017-04-20 09:35:13 följande:

Hej. Hoppar in här... jag och min man har försökt sen aug förra året. Jag hade BIM för 9 dagar sen. Mensvärk typ varje dag men inga tecken på att mensen e på g.

Har barn sen innan. Jag har så klart testat mig... mega minus med testlagret och RFSU. Gjorde ett clarblue test nu på morgonen samtidigt som jag tog ett från teslagret. Fortfarande mega minus på testlagret men svagt plus på CB. Har fått svaga på cb innan så jag vågar inte lita på det. Har en bild men förstår inte hur jag lägger upp den.

• brennaV

När hade du ditt missfall? Slutade du blöda direkt och även ägglossning direkt? Jag är fortfarande som ett frågetecken om vart min ägglossning tagit vägen. Skrapades 27/3 och har haft starka streck på äl stickorna men inte helt 100%

Ulrika34 skrev 2017-04-20 11:43:31 följande:

Bim om 7 dagar..... ska testa med en testa tidigt CB i morgonbitti....fast jag inte borde men jag är en nyfiken person mår okej, dock väldigt uppblåst och gasig och lite molkänsla i svank och livmoder....SEGT

• brennaV

Jag var i vecka 8 (7+2) när jag gjorde ett vul och inget syntes. Tre skrapningen på mindre än ett år...

Ulrika34 skrev 2017-04-20 13:09:18 följande:

Jag fick ett tidigt missfall på min bim i mars, testade positivt 4-5 dagar innan bim och det blev starkare. På min bim dag började jag blöda lite och under natten rasade allt ut som en fors, jag blödde i 5 dagar som en vanlig mens och mådde bra, började testa med cb digital med dubbelindikator ca 1 vecka efter mensen som visade en stegring (blinkande gubbe) att hormonerna inför ägglossning börjat ske, efter 5 dagar fick jag en fast gubbe vilket innebär att ägglossning sker inom 48 timmar, jag rekommenderar varmt denna test, enkel och tydlig, dock kom min ägglossning 2-3 dagar senare än vanligt. Vilken vecka var du i när missfallet började?

• brennaV

Ska till Sofiahemmet imorgon för att påbörja utredning. Har två pojkar födda 2012 och 2013..

Ulrika34 skrev 2017-04-20 18:38:10 följande:

Har du fått påbörja någon utredning? Efter 3 missfall brukar mödravården erbjuda utredning, hoppas det tar sig nu ??

• brennaV

Detta är tyvärr mitt 3 "missfall" på raken. Två första vara ett ma och det senaste och förhoppningsvis sista vad en ofostrig graviditet. Har skrapats alla tre gånger. Och alla missfall har skett de senaste 11 månaderna. Mina pojkar kom till utan några missfall emellan <3

Ulrika34 skrev 2017-04-20 20:14:17 följande:

Men vad bra, vad säger magkänsla? har du haft missfall förr?  Jag har haft 2 missfall, fick ett missfall sommaren 2015 och nu mars 2017. Har för övrigt 4 barn. Hoppas ni får ett bra möte i morgon, skönt att få hjälp.

• brennaV

Håller tummar och tår

Snultan skrev 2017-04-21 10:17:17 följande:

Ingen mens, inga symtom! Hoppet finns än. Inne på dag 31 nu, de senaste tre cyklarna har varit betydligt kortare än så men innan de har jag haft långa cykler så än är de inte safe. Det blir test på måndag om mensen inte dyker upp under helgen. Håll tummarna med mig! :)

Trevlig helg!

• brennaV

Fan då! Men januaribebis är inte fel det heller. Kram <3

Snultan skrev 2017-04-23 11:43:56 följande:

Å där kom den! Men inte jättebesviken. Hade de på känn o egentligen försökte vi ju inte aktivt denna gång så.. nu ska jag ta tag i min vikt på allvar och bli mer hälsosam. Hoppas på en graviditet snaaart såklart. Lycka till ni andra annars ses vi kanske i Majtråden! Jag väntar några veckor innan jag gör entré där.

• brennaV

Du får nog vara den som startar upp januaritråden för BF

AlltUpptaget skrev 2017-04-23 14:31:07 följande:

Finns det någon tråd för bf januari 2018?

Hittade ingen när jag sökte :/

• brennaV

Grattis! Det där är helt klart ett plus

Mila3 skrev 2017-04-24 22:25:27 följande:

BIM+1 och tog detta testet ikväll. Hade en rosaktig flytning i lördags som jag trodde var början på mensen men sen försvann det efter några timmar. efter det har jag inte haft några tecken på mens. tog testet i kväll, ca två timmar efter att jag hade varit på toaletten gången innan. Vad tror ni? Hjärnspöken? 

• brennaV

Innan bim är jag snustorr. De gånger jag varit gravid har det varit vattniga flytningar. Hoppas det är ett bra tecken för dig. Själv är jag på cd 30 efter min skrapning 27/3. Var hos gynekologen i fredags som kunde se en äggblåsa som skulle spricka när som. Så jag har långt kvar innan jag vet om vårt sexeri i helgen blir bebis eller ej. Bim 5/5. Med 2 ma och en ofostrig graviditet i bagaget är det svårt att veta om man vill försöka eller ej igen. Men vi får se helt enkelt

Lykkeliv skrev 2017-04-25 22:18:39 följande:

Har idag fått en förändring i flytningarna. Från snustorr till att det kändes som det rann till. Väldigt klistrigt, slemmigt eller hur man ska förklara det. Trodde det var mensen som kom, bara rann till. Och ikväll har jag fått lite molvärk i magen. Hoppas på att brösten ska ömma med (som sist). Vill veta nuuuuu! Är jag gravid el ej??? Cd 34 efter ma.

Hur är era flytningar kring bim?

• brennaV

Jag ser dina bilder. Tyvärr ser jag inga streck. När har du bim?

jhk88 skrev 2017-04-26 11:15:43 följande:

Vad fan då? :/ Vad är det för fel på fl? :/

• brennaV

Ja hurra!!! Idag syns det verkligen

Grattis <3

jhk88 skrev 2017-04-27 08:40:38 följande:

Gårdagens test till vänster och dagens test till höger...

• brennaV

För oss med bim i maj 2017

Ulrika34 skrev 2017-04-28 07:39:34 följande:

Någon som vet vad maj gruppen heter?

• brennaV

Grattis!!

Anonym (Linn) skrev 2017-04-28 14:47:19 följande:

Fick + igår på BIM efter tre försök :)

Såhär såg testet ut, det är med den känsligaste från clearblue (6 dagar innan kan man testa säger det). Dock var strecket rätt svagt..

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017