• Snultan

För oss med BIM i april 2017

Annaba88 skrev 2017-04-21 11:32:41 följande:

Vi hoppas på plus för oss båda på måndag då! Testade negativt igår men har inte riktigt koll på cykeln ännu så kan hända jag testade för tidigt.

Undrar om det är hormonerna som spökar efter spiralen. Har liksom alla symptom man kan ha. Brösten är en storlek större. Har väldigt sällan illamående (max 1gång/år) men igår och idag mådde jag rätt illa och kaffet smakade inte. Luktsinnet är väldigt starkt, började storstäda i veckan för det luktar konstigt här hemma. Mannen känner inget. Igår kände jag också en väldigt stark metallsmak och började må illa av den, aldrig känt nåt liknande tidigare. Slår nog rekord i att va skengravid om det inte blir ett plus den här månaden.

Nå, ingen mens ännu iaf

De gör vi! För var minut mensen håller sig borta finns hoppet känns de som. Även om man e rädd hela tiden att den ska komma. Så underligt med symtom alltså. Jag har INGA! möjligtvis lite mer lättirriterad men de kan ju ha å göra med sömnbrist el annat.. mens eller graviditet? Jag har inte testat än för e inte hemma denna veckan men börjar känna mig riktigt sugen på att köpa ett test men ändå känner jag att mensen kan lika gärna komma i helgen o då känns de dumt att ha testat. Kommer känna mig duktig om jag väntar till på måndag oavsett resultat tror jag
    Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-21 12:12:47 följande:

Ja jag blir väldigt imponerad om du kan hålla dig tills måndag, jag hade haft testerna med mig ha ha

Har bara ett test hemma med haha som jag hållt på flera månader :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Annaba88 skrev 2017-04-21 12:59:18 följande:

Jamen visst. Det känns ju så galet, att man på nåt sätt skulle va mera gravid om man plussar että par dagar tidigare. Lika gravid/ogravida e vi ju oberoende om vi väntar till måndag. Ändå är nyfikenheten stor. Har bara ett test hemma. Så, hoppas det är det enda som behövs på måndag då

Ja ja säger desamma. Nu e jag så nojig att mensen e på väg :/ blä. Denna väntan.
    Matheus 131002!
  • Snultan

Jag kunde inte hålla mig ^^

Nån som vet om testet påverkas av att inte få ligga plant?

Köpte rfsu sticka o tog på språng på ikea. Stoppade ner test i påsen o sprang ut till bilen. När jag kollade på det först tyckte jag att jag såg ett snett streck (!) men de försvann

Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-21 19:31:17 följande:

Jag vet inte. Har aldrig testat det. Alltså låter alltid mina ligga plant. Är där streck nu?

Nä tvärblankt :/
    Matheus 131002!
  • Snultan

Tog ett till test nu på morgonen som också var blankt :/ fotfarande inga tecken på mens men den har dykt upp utan förvarning innan så jag förväntar mig att den kommer när som. Har den inte kommit innan måndag morgon tar jag ett nytt test men hoppet att vara gravid nu känns mycket litet..

Matheus 131002!
  • Snultan

Vad gör man föresten åt att få mer regelbunden mens? Finns det något man kan ta?

Sedan jag började mäta i juni förra året har mina cyklar varierat mellan 25 och 39 dagar:/

Matheus 131002!
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-22 08:51:02 följande:

Jag tror att även progestrall ska kunna göra mensen mer regelbunden. Jag har ganska regelbunden mens men ska smörja med den för att förlänga ngn dag mellan ägglossning och mens, så det har en chans att hinna fästa.

Ja jag ska nog oxå köpa det nu till näsya försök om inte de tatt sig nu
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Stardust skrev 2017-04-22 11:08:54 följande:

Om min menscykel är lika kort som de två föregående har jag bim imorgon. Så bim är mellan 23-29 om man ska räknar med min "normala" på 26 dagar. Inte ett enda symptom. Alla de andra 9 försöken har jag känt av allt möjligt. Någon annan som inte heller känner av något? Tycker det är dags för ett plus nu..

Här är en till! Nada symtom. Brukar ha ont i dagarna flera innan mens. Ömma bröst. Mkt finnar.

De enda nu är lätt huvudvärk o trötthet några dagar och ett himla humör men de kan ju va pga sömnbrist/vattenbrist typ.. två negativa test. Är på cd 32 nu. Senaste cyklar har vart 25, 25 och 28... hmmm
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Stardust skrev 2017-04-22 13:11:02 följande:

Vet du när du ska ha din mens? Jag orkar inte hoppas längre. Jag är börjar bli fruktansvärt frustrerad. Hur länge har ni försökt?

Nä jag vet inte för den kommer olika varje gång :/ nu är jag på dag 32 och de va några månader sedan den va såhär lång så jag vet inte.. hmm.. mm de e väldigt frustrerande!! Detta är vårt 5e försök.. ni då?
    Matheus 131002!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017