• Sara2017

För oss med BIM i april 2017

orzia1 skrev 2017-04-18 11:08:32 följande:

Jag hade väntat med det lite dyrare till fredag. Men der är för jag vet hur lätt jag har att fastna i att testa med dyra test. Så köper man 2 st när man är i affären, Så testar man med de direkt. O sen vill jag köpa nya ha ha... Och när det tar evigheter o flera månader ibland år innan man lyckas så är det inte hållbart för ens ekonomi ha ha.. Men du gör ju som du vill.

Lite så tänker jag också. Är dessutom student som struntat i att ta lån nu så tajt med pengar... men är så nyfiken... och rädd...
  • Sara2017
    Lykkeliv skrev 2017-04-18 12:47:36 följande:
    Varför vill han det? Har ni försökt länge?

Vi kör med tanken, blir det så blir det.
    Detta var vårt första försök, som egentligen inte var ett försök, jag sa inte att jag hade äl utan vi bara körde på...
  • Sara2017
    orzia1 skrev 2017-04-18 13:04:37 följande:
    Det kan fortfarande ha tagit sig denna månaden. Var ni överens att försöka? O varför har han ändrat sig?
    Han var omedveten om det hela.

Jag hoppas det, men det börjar kännas lite konstigt i ryggen, som om mensen är påväg... Hoppas inte den kommer...
  • Sara2017
    orzia1 skrev 2017-04-18 13:23:50 följande:

Okej. Om han uttryck sig nu att han inte vill försöka så får du nog acceptera det. Och försöka prata med honom mer om vad det är som gör han känner så. Kan va allt från ålder, ekonomi osv.

Det hela handlar om mental förberedelse... vi har pratat om det :(
  • Sara2017
    FridaB92 skrev 2017-04-18 13:35:59 följande:

Tråkigt att läsa :/

Min sambo var också "rädd" ibörjan eller vad man ska säga. Han ville till och med använda kondom i början när jag tagit ur min spiral men nu när det gått snart 3 mån sedan dess så har han ändrat sig. Vill veta när jag har ägglossning osv :). Hoppas han ändrar sig

2ggr på rad har jag trott att jag varit gravid (om vi räknar med denna) jag är öppen med han om det, berättar när jag kissar, han tittar på tuttarna osv...

Det har väl blivit nu för våra kompisar väntar på sitt första, som va oplanerat...
  • Sara2017
    FridaB92 skrev 2017-04-18 14:05:59 följande:

Jag hade ändå tippat att det blivit tvärtom om vänner också börjar få smått. Planerat eller oplanerat.

Så konstigt. Men karlar är karlar antar jag, och dom säger vi är komplicerade :O

Håller iaf tummarna för båda oss att vi får våra pluss denna månad. BF 1/1 isf :D

Min hjärna flippa, vill så gärna ha barn så jag blev genast skengravid...

Nu har jag sovit ett par timmar och ska fortsätta med det. Så länge mensen är borta så är det inte kört...
  • Sara2017
    orzia1 skrev 2017-04-18 14:21:42 följande:

Det är många som drabbas av panik när det börjar närma sig bim o sen ev positivt test. Är som en kompis som är BM säger, det är nog en mening man är gravid ca 9 mån så man hinner förbereda sig psykiskt

Precis! Och vi har verkligen pratat igenom vår livssituation och vi hittar inga bromsar...

Det är skit jobbigt för mig när min kompis visar ul bilder. Är såklart glad för deras skull också... men ändå...
  • Sara2017
    Snultan skrev 2017-04-18 15:21:04 följande:

Min sambo var "emot" barn oxå förra gången. Han ville med va mentalt förberedd, känna att HAN ville och inte bara något vi bestämde. Tog 3 månader efter att jag slutade med preventivmedel så sa han nu kör vi. Men han har aldrig varit intresserad av att veta äl, bim, vilken vecka av grav osv. Sånt kom när sonen kom. Som nu är 3,5 år å han är världens bästa pappa. Killar kan va lika komplicerade som oss det får nog vara en tröst ändå alla är vi olika.

Tog ut min spiral för två år sedan, redan då pratade vi lite men hade bromsar så vi bestämde oss för att vänta... nu har vi INGA bromsar ..
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017