Blir personen dömd för misshandel?
Hej alla läsare!
För att göra en lång historia kort så tänker jag göra en polisanmälan för en incident som skedde för ett par år sedan hemma hos mig och undrar hur ni tror att utfallet kan tänkas bli.
Jag och min tjejkompis i fråga hade en väldigt onödig diskussion som vi borde insett inte skulle kunna sluta på något bra sätt men som ingen av oss insåg innan det va försent.
Efter för mycket skrikande och anklagande fram och tillbaka vill hon helt plötsligt vända sig om och lämna situationen från ingenstans. Helt oacceptabelt i mina ögon just då. Vi båda är extremt upprörda för stunden och jag kunde bara inte acceptera det så jag fick tag i hennes cigarettpaket och kastar in det under soffan i någon form av spontan protest så hon inte bara kunde lämna hur som helst. Detta va mitt i natten så förstod att hon hade stort behov av dom.
Hon försöker självklart få tag i det men jag puttar med händer och fötter bort henne gång på gång från soffan varpå hon tillsist blir så frustrerad att hon kort och gått skickar ner mig hårt i golvet så pass att jag får ett stort blåmärke över ena knäskålen. Under tiden hon fått tag i det har jag hunnit ställa mig i hallen istället och fortsätter göra allt jag kan, förutom att slå och sparka såklart, för att hon inte ska lämna situationen jag vill reda ut. Jag hindrar alltså personen från att nå ytterdörren fysiskt men utan att använda något våld. Hon puttar då tillslut kraftigt bort mig igen så jag slår i smalbenet hårt på kanten av skohyllan och lämnar platsen. Ytterligare ett stort blåmärke träder fram.
Jag tog bilder på dom kraftiga blåmärkena och skickade dom till henne. Personen i fråga blir förtvivlad, ledsen och mycket ångerfull såklart och förstod inte hur det hela kunde slutat som det gjorde.
Till frågan; Bilderna på blåmärkena har jag kvar samt konversationen där hon som svar till bilderna är ångerfull. Räcker det som bevis för att det ska kunna dömmas för misshandel? Detta skedde alltså för ca två år sedan och jag anmälde aldrig händelsen till någon där och då. Personen är aldrig straffad sedan tidigare kan tilläggas. Ska jag anmäla eller kommer jag bara framstå som dum? Ska jag vara ärlig i hur mitt agerande va vid stunden eller är det inte relevant? Anledningen till att jag vill anmäla detta idag tänker jag inte gå in på.
Tack på förhand!