Inlägg från: Anonym (liberal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (liberal)

Tjejer borde undantas värnplikt!

Om något så är det väl BÄTTRE för säkerheten att fler tjejer gör värnplikt så de kan hålla ihop i så fall, istället för att bara ett litet fåtal gör det.

Och sen ska det faktiskt vara jämställt.

Jag mönstrade fast jag inte behövde, men eftersom inskrivningsofficeren var en sexistisk idiot och jag insåg att jag redan hade gjort en del av den utbildning som jag annars hade tänkt mig så blev det inget.

Med en något mindre 1800-talsinspirerad attityd hos den personen så hade jag troligen gjort värnplikten, för jag tycker det är viktigt och är man 18 år så kan man lära sig en hel del och mogna till lite.

• Anonym (liberal)
    Konservativ skrev 2017-03-07 16:54:42 följande:

Kvinnor bör icke få tillträde till den militära banan utom möjligtvis i vårdande eller matlagande befattningar. Den manliga kamratligheten och hurtiga kårandan sjulle annars alldeles försvinna. Pojkarna ska inte distraheras av kvinnofägran när de deltar i landets försvar.

HAHAHAHAHAH! Humortroll...
  • Anonym (liberal)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2017-03-08 13:36:08 följande:
    Bra för tjejer att lära sig stridsteknik. Kan användas mot våldtäktsmän!
    Knappast. Bästa försvaret för den som inte har tid att uppnå svart bälte är a) att inte vara där och b) bra skor och snabba löpsteg.

Självförsvar kan man lära sig på bra mycket effektivare sätt. Logistik, teknik, terrängkörning och att inse att man faktiskt klarar en hel del fysiskt obehag om man måste är vad jag hade tyckt var värdefullt.
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!