Inlägg från: MissNastrax |Visa alla inlägg
  • MissNastrax

Tjejer borde undantas värnplikt!

Så alla dessa kvinnor som redan innan tagit värvningen tillsammans med männen är idag vrak som blivit utsatta för gruppvåldtäkt under hela deras spenderade tid på övningar och på regementet?

Jag tycker kvinnor ska ta värvningen, ska män så ska över kvinnor. Varför ska man få frisedel för sitt kön?

• MissNastrax
    Anonym (N) skrev 2017-03-08 16:52:49 följande:

Alltså jag säger inte att alla kvinnor som tar värvning blir våldtagna men ditt inlägg är väldigt ignorant. Faktum är att de har haft enorma problem (som sopats under mattan men kommit mer fakta om på senare tid) med att kvinnor har blivit trakasserade, ej respekterade och våldtagna. Inte bara av de andra killarna som gjort värnplikt utan av högre rang.

Med det sagt tycker jag också att kvinnor ska ta värvning, just för problemen nog skulle tas mer på allvar då.

Kanske ignorant emot den del som blivit det men de jag träffat och känner som tagit värvningen har inte vart med om det du beskriver.
  • MissNastrax
    Anonym (N) skrev 2017-03-08 22:22:08 följande:

Nej men man kan ju inte bilda sig en uppfattning om hur något ligger till enbart baserat på vad några man själv känner har upplevt. Det är statistik och fakta som är tillförlitligt, inte vad de du känner har upplevt...

Kan du bifoga statistiken då?
Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!