• Anonym (Kris)

Låna bebis blöja vid mens?

Var och fikade med kompisen och hennes barn. Fick mens. Hade naturligtvis ingen tampong med. Frågade kompisen om hon kunde hjälpa. Då erbjöd hon mig en blöja!!! Alltså, går inte gränsen där? Hon bara "men det är väl samma sak". Blir man så avtrubbad när man får barn?

• Svar på tråden Låna bebis blöja vid mens?
  • Carambolan

Nöden har ingen lag...? Brukar inte ha så riklig mens första dagen så jag hade nog hellre vikt lite toapapper än tagit en stor blöja, men...

• Anonym (Kris)
    Carambolan skrev 2017-03-07 13:25:51 följande:

Nöden har ingen lag...? Brukar inte ha så riklig mens första dagen så jag hade nog hellre vikt lite toapapper än tagit en stor blöja, men...

Nej det är ju sant. Reagerade mest på att hon menade att binda och blöja var samma.
  • cameleon

När jag fick min första mens efter förlossningen blödde jag som en gris, blödde igenom tampong, två bindor och byxor så jag tog tog en blöja, funkade finfint!

• Anonym (A)

Båda absorberar ju vätska. Utgår att hon inte hade binda eller tampong med sig.

Har man väldigt riklig mens är det ju bättre än papper, annars är det väl bara att säga att det blir för klumpigt och skippa erbjudandet.

• EpicNurse

Haha vill du hellre gå runt och mensa ner dig så! Dt är väl betydlig bättre att ta en blöja och lägga i trosorna än inget alls?

• Anonym (Kris)
    Anonym (A) skrev 2017-03-07 13:29:37 följande:

Båda absorberar ju vätska. Utgår att hon inte hade binda eller tampong med sig.

Har man väldigt riklig mens är det ju bättre än papper, annars är det väl bara att säga att det blir för klumpigt och skippa erbjudandet.

Ja på det sättet är det ju samma. Och jag smet in på toan med blöjan i handen. Lite pinsamt.
  • Anonym (Kris)
    EpicNurse skrev 2017-03-07 13:32:03 följande:

Haha vill du hellre gå runt och mensa ner dig så! Dt är väl betydlig bättre att ta en blöja och lägga i trosorna än inget alls?

Ja det fick ju bli så. Men det var inte kul.
  • Anonym (Kris)
    cameleon skrev 2017-03-07 13:28:22 följande:

När jag fick min första mens efter förlossningen blödde jag som en gris, blödde igenom tampong, två bindor och byxor så jag tog tog en blöja, funkade finfint!

Klart det funkar rent praktiskt men... Inget man väljer frivilligt.
  • Anonym (Omg)

Men visst gå och bloda ner dig då istället om det är så fruktansvärt. Jag har använt blöjor när jag satte in spiral och blödde så extremt mycket så inte den tjockaste bindan och tampongen räckte. Hon kanske inte hade någon tampong med sig? Tycker du låter omogen ts.

• Anonym (?)

Finns ju vuxenblöjor för kvinnor med kraftigt urinläckage. Ser inte riktigt skillnaden.

Svar på tråden Låna bebis blöja vid mens?