Du måste logga in för att svara i en tråd.

• sassa1987

Missfall???

Hej, haft smärtor till och från sen 1 vecka tillbaka. Va på akuten igår och de såg att jag är i v 5 men än inget hjärta tickande då de va för tidigt.

Haft bruna flytningar som även luktar lite sen helgen och smärta i magen (hela magen) och lite ljus blid emellanåt som synd på trosskydd och pappret jag torkar mig med. Fenor gyn säger att det kan vara tecken på missfall men vad tror ni? Går runt och oroar mig hela tiden

• Svar på tråden Missfall???
  • jennie08

Jag är i samma sits. Har haft blödningar sen i torsdags. Inte rikliga men ändå blod, som en mild mens. Har inte haft ont alls.

Jag var på gynakuten igår och de gjorde UL men kunde såklart inte se något. Fick lämna blodprov också där de kolla hcg-halten?

Ska tillbaka imorgon igen och ta nytt prov för att se om det stiger eller sjunker.

Jag misstänker starkt att det är ett missfall. Eller jag känner det i hela kroppen för jag känner mig inte gravid längre. Inga symtom mer än trött och det kan ju bero på missfallet.

Har du symtom fortfarande?

• sassa1987

Tog blodprov och ska ta ett i morgon igen, vi har försökt länge att. Få barn och fått missfall tidigare, surt om det blir så igen. Hoppas det går bra för dig

• jennie08
    sassa1987 skrev 2017-03-08 09:11:13 följande:

Tog blodprov och ska ta ett i morgon igen, vi har försökt länge att. Få barn och fått missfall tidigare, surt om det blir så igen. Hoppas det går bra för dig

Tyvärr så gick det inte bra. Hade lågt hcg som knappt stigit efter 2 dygn. Ska tillbaka på lördag och ta prover. Så missfallet är ett faktum ???? Jag hoppas bara att kroppen sköter det hela så jag slipper åka in på sjukhus mer.

Håller tummarna för dig idag ?????
  • sassa1987

Jag va inne i mirseboch i EM ringde de och sa att värden dubblats men vill ändå kolla så in i morgo bitti igen och höjs värden ytterligare så misstänker de inget missfall men vill då undersöka gynekologiska med tanke på smärtorna osv

• jennie08

Alla frågetecken var smileysar.

Skönt att värdet stigit så. Då kommer det säkert gå vägen :)

• Pyse

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

• fanola
    sassa1987 skrev 2017-03-09 22:17:20 följande:

Jag va inne i mirseboch i EM ringde de och sa att värden dubblats men vill ändå kolla så in i morgo bitti igen och höjs värden ytterligare så misstänker de inget missfall men vill då undersöka gynekologiska med tanke på smärtorna osv

Hur går det för dig? Jag är för tillfället lite i samma sits.. :(
  • sassa1987

Proverna visar bra men ska in i morgon igen för gynekologisk undersökning, uppdaterar er snart igen ????

• jennie08
    sassa1987 skrev 2017-03-15 13:06:58 följande:

Är fortfarande gravid och idag V5+6 :)

Skönt att veta :) Grattis
Svar på tråden Missfall???