• Anonym (Ida)

Oaktsamma barn

Eller så är det ADHD. Då kan man bara titta på en sak och den går sönder. 
    (Inte ordagrant såklart) Då är man otroligt klantig och oaktsam. Jag var själv sådan. Alltid trasiga saker och trasiga kläder. Dock bara mina egna. Ni får lära barnen att bara använda sina egna saker.

• Anonym (Ida)
    Träskvatten skrev 2017-03-10 12:23:26 följande:
    Jag blir rätt irriterad över detta fenomen att hobbydiagnostisera allt som rör sig utanför en imaginär norm.

Det finns klantiga människor, även klantiga barn. Punkt.
    Du blir irriterad för att du inte har ADHD och inte vet vad det innebär. Det var ingen hobbydiagnos, det var ett förslag och en igenkänningsfaktor.
    Jag har alltid blivit utskälld för att jag vart så klantig. Och ju mer skäll jag fått desto klantigare har jag blivit och det har äben lett till att dålig självkänsla och tankar om varför jag är så jävla TRÖG och inte kan tänka mig för innan jag klantar till mig.
    Fick diagnosen i vuxen ålder efter kraftiga depressioner och självmordstankar. Hade någon bara stannat upp när jag var liten och givit förslaget så jag tidigt fått en utredning så hade mitt liv iaf blivit lättare.

Är så less på er okunniga människor som får mig att känna skam över min diagnos genom att uttala er sådär. PUNKT
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Cissi) skrev 2017-03-10 12:24:20 följande:

Beror på åldern på mellanbarnet. Om hen är 6 år eller mer: Säg att ni tar en av hens leksaker, tar bort skärmtid ( tex en vecka utan skärm) eller drar bort godis på helgen för varje gång hen förstör en sak. Det ska vara kännbart. Jag upplever att barn idag inte får se på konsekvenser av sitt handlande.

Idioti. Hoppas du inte har barn.
Svar på tråden Oaktsamma barn