• Sara H

Allt känns värdelöst

Jag har PCOS och har känt precis som du, TS.
    Efter väntan på utredning och sen två omgångar Pergotime som inte gav något fick jag en spontan ägglossning vilket resulterade i en underbar son som idag är 3,5 år gammal. <3
    I samband med att jag blev gravid hörde jag talas om progesteronkrämen ProgesterAll som tydligen skulle ha bra effekt vid PCOS. Jag tänkte då att jag skulle testa den när det var dags för syskon. Sagt och gjort! Så fort jag slutade amma min son när han var nio månader började jag med krämen och fick igång mensen direkt. Fem månader senare, på första syskonförsöket, plussade jag. På första försöket! Det var verkligen en otrolig känsla. Från att ha kämpat och längtat så länge, och verkligen trott att vi aldrig skulle få ett barn, var jag hux flux gravid igen. Och nu har jag även en underbar dotter som är 1,5 år. <3

Ge inte upp! Det kan kännas så otroligt nattsvart ena dagen, och nästa kan det plötsligt vända. Mitt tips är att testa progesteronkräm, det kan absolut vara värt ett försök. Funkar det så funkar det, och det vore väl fantastiskt i så fall?
    Stort lycka till!

Svar på tråden Allt känns värdelöst