Preventivmedel
Hej! Jag tänkte att vi kunde diskutera de olika preventivmedel som finns. Jag hade för ungefär 2 månader sedan en p-piller sort som heter abelonelle 28 prionelle, och dessa har jag tagit sedan jag var 13 år tills jaa, för nu 2 månader sedan (är 19 år idag). Och jag fick jätte mycket problem med finnar pga dom upptäckte jag nyligen, har innan trott att de berodde på tonårshormoner. Så jag gick iaf till ungdomsmottagningen och pratade med en barnmorska om det, och hon rekommenderade en sort som heter Rosal 28. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara med ord hur jag känner med den här sorten, för det är så upp och ner och skillnad beroende vilken tid det är på dygnet. Men mestadels så känner jag mig lite halv deppig och väldigt sårbar. Det har dock minskat oerhört med finnar tack o lov! Men jag tänkte höra med er vilket preventivmedel som har fungerat bäst för er, för och-nackdelar med messa preventivmedel också! Jag själv klarar inte av något annat än p-piller då jag är rädd för de andra alternativen som finns, så som spiral, p-stav mm. Om någon av er använder p-piller som mig, vilken sort fungerar bäst på dig? Mot acne och viktuppgång osv, hade varit kul att veta!
Ber om ursäkt för lång text men tacksam för svar.
Tack på förhand!
Mvh
Jessica, nyfiken tjej