Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

    (Känsligt) Insiderinfo från Kvinnojouren hur det verkligen styrs..

    Ååååhhh.
    Ytterligare en bitter frånskild man som förvandlats till militant antifeminist som skyller precis allt djävulskap på feminismen. Påfallande ofta är det sådana här män vars kvinnor tvingas nyttja jourerna.

    TS
    Varför för du din lilla kamp här på FL som mest bestå av kvinnor? Du tror inte att du kommer att kunna påverka mer om du engagerar dig politiskt? Kruxet kanske är att ingen vill ha med bittra militanta antifeminister att göra. Med rätta...

  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 11:34:14 följande:
    ... inte låta sina frustationer gå ut över folk som inte förtjänar det. Det gäller att påminna återigen att man INTE ska dra alla över en kam.
    Jorå serru såatt...
    Blir rätt tragikomiskt i sammanhanget...
  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 12:51:59 följande:
    Det är precis sådan sarkastiska kommenterar som jag önskade att ni skulle hålla till er själv för en stund och låt mig presentera snart med lite fakta. Tydligen bits det redan innan jag har ens börjat. Det visar att det finns tyvärr många som vill dra slutsats för fort. 

    Du vet inget om mig och inte mycket om vad som händer i mitt liv. Jag skulle också kunna vända det emot dig och säga att du har säkert haft mycket dålig erfarenhet (psykiskt eller fysiskt våld, kränkingar osv.) av din far, man eller x-pojkvän som har gjort dig till en sådan sarkastisk människa som börjar dra alla över en kam? 

    Som sagt, jag har nog väldigt mycket fel om dig och jag hoppas att jag har fel om dig.
    Jag är inte ett dugg förvånad över att du endast tolererar ryggdunkar...

    Det du kommer att presentera, din alternativa fakta, lär inte överraska någon. Det kryllar av bittra, militanta antifeminister som du... som kommer med precis samma budskap som du.

    Frågan kvarstår dock varför du inte engagerar dig på riktigt utan försöker föra någon slags kampanj i kvinnornas högnäste? Det tolkar jag som inget annat än stor brist på självinsikt.

    Du vet inget om mig utan har bara mitt ifrågasättande av dig så din bild av mig är inget annat än projiceringar.

  • Träskvatten
    äldreochklokare skrev 2017-03-09 12:58:26 följande:
    vi vet rätt mycket om dig eftersom du skrivit öppet om din process som pågår, kampen om vårdnaden om barn,sökandet efter advokat som sen inte ville ta sig an ditt ärende osv. Lär väl "passande" att du nu vill skriva om kvinnojourer? 
    Inget obekant nej...
  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 13:10:54 följande:
    Du låter ju mer bittert än någon annan här känner jag! :)

    Jag är ledsen att jag behöver säga det men låt mig koncentrera på de som skriver mera resonligt just nu. Ta inte illa vid dig. Ha en bra dag!
    Jag är inte förvånad över detta svar heller...
    För som jag skrev, anledningen till att kvinnojourer finns är för att det finns män som du.

    Hade du varit en riktig man hade du uppskattat kvinnojourerna...
  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 13:20:54 följande:
    Och återigen ditt hat mot män blir så tydligt i din text! Tack för att du visar min poäng här. jag försökte inte ens säga emot kvinnojourer utan jag försökte prata om kalla fakta som jag inte ens har hunnit skriva ngt om, innan du har redan sagt ditt! Bravo! 

    Ni alla andra kanske ser och lär åtminstone ngnting från detta! 
    Mitt hat mot män??? Okeeeeeej...

    Inte ett rätt hörru men det spelar ingen som helst roll att du inte förstår.
    Det enda viktiga är att andra inser...

    Klart att du inte hunnit skriva din alternativ fakta... Det gäller att piska upp stämningen mot den förrädiska feminismen, ellerhur?.... Som sagt kryllar det av bittra män som dig och vi har sett sådana här avslöjanden förut massor av gånger...

  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 13:54:11 följande:
    Anser du att du själv inte låter bittert?
    Till skillnad från dig så projicerar inte jag mitt mående på andra. Att du känner andra såsom dig själv är däremot ypperligt kristallklart, så det är bara förväntat att du tolkar allt som inte är ryggdunk och medhåll som bittert.

    Att du vägrar besvara ytterst relevanta frågor späder bara på intrycket av dig som ytterligare en bittergubbe...

  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 15:51:44 följande:
    anledningen var just precis att bevisa att utan jag har sagt ngt om vad jag ska specifikt skriva om kvinnojouren, folk började reagera starkt. Det är just precis det att man inte får uttrycka sig utan att bli kritiserad och påhoppad. Detta visar också hur lite tålamod och förutfattade meningar det finns hos folket i dagsläge. Speciellt i sådana känsliga ämne. Uppfattningen i denna tråd som vilken människa som helst kan se att man "måste" tycka om kvinnojouren även om det pågår en hel skitsaker där. Det är just det som gör att vissa störda kvinnor utnyttjar kvinnojouren och tyvärr de män som råkar ut för sånt lider av det. 

    Det kan vara ett bra sätt se från ett annat perspektiv också ibland. Eller?

    När man tittar på vilka som har skrivit i denna tråd, kan du klart se att majoriteten är kvinnor. Jag är nästan osäker på om ngr män har skrivit överhuvudtaget. Men jag kan ha fel. Då undrar jag varför är det så få män som reagerar på det. Hittills är 887 gånger läst. Men det är bara några personer som har attackerat utan att jag har ens börjat med tråden ordentligt. 
    Är du förvånad över att det är flest kvinnor som läser och skriver? Här på FL? Sriöst???

    Om du nu hade forskat på detta och kunnat lägga fram fakta, alldeles riktiga fakta med bevis kommer folk ha en helt annan inställning än de har nu när du bara idisslar om att du snart ska presentera din fakta. Det där snart verkar aldrig komma...

    en kvalificerad gissning är att du är en av alla dem som har mycket svårt att skilja på åsikter och hörsägner från reella fakta, det brukar nämligen vara det i alla dessa trådar som avslöjar sensationella saker om kvinnojourer...
  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 16:15:09 följande:
    ÅH NEJ!! DU igen! :D

    Sorry..bli inte sur nu! :)

    Det handlar om att jag pratade nämligen med en kvinna som flyttade till kvinnojouren ett par år sen. Det var i Uppsala området och hennes upplevelse när hon bodde där. 

    En tjejkompis till mig själv ville undersöka vad kvinnojouren säger när man ringer de och varför väljer vissa kvinnor att fly till kvinnojouren trots att det inte förekommer våld i hemmet. 

    Hur socialtjänsten övertalar vissa mammor till att lämna pappan, t ex. 

    Hur familjerätten tror enbart på vad mamman säger trots att det saknas bevis utan det räcker med mammans ord. Utredningar är oftast inte rättsäkra. Barnets bästa är oftast bara två ord som används för att skilja barnen från pappan. 

    Jag själv och några andra har inspelningar som från sådan möten. 

    Det är mycket som sker bakom scenen som alla inte känner till. Och jag förväntar mig inte att alla ska göra det heller. JAG visste inte ens om det förrän jag började titta närmare på det. 

    Men jag tror inte att du är tillräcklig öppensinnad för att förstå detta. Varför går du inte och läser ngt annat istället. TITTA ..jag har hittat en mycket bra länk till dig. Det är precis det du vill se. Varsågod!
    Självklart anser du att jag inte är öppensinnad - jag håller ju inte med dig...

    Det handlar alltså inte om någon undersökning och sensationella avslöjanden utan att du hört någon säga något... Det var som jag förutspådde - att du inte kan skilja på åsikter och hörsägner från fakta och bevis.

    Tråden handlar inte om mina erfarenheter och du vet inget om dem. Och i den här tråden där du skriker om avslöjanden och fakta har detta mycket liten betydelse så länge som det saknas redovisade bevis.
    Det enda du vem mig är att jag ifrågasätter din argumentation...

    Vi vet å andra sidan om dig, bla att du försöker dig på ett maktspråk du inte riktigt behärskar och att du tror att alla som delar dina erfarenheter måste ha samma åsikt som du.

    Tyvärr är det så att långt ifrån all misshandel är fysisk och även om den är det saknas bevisning många gånger. Det enda som då återstår då är ord och soc kan faktiskt inte bara stå och vänta på att offret i ett dysfunktionellt förhållande ska stanna kvar och samla bevis - speciellt inte om det finns barn med i bilden.

    Tycker att du ska titta på de två senaste avsnitten av uppdrag granskning varför soc ibland måste agera på enbart ord.  Sen inbillar jag mig inte ett skvatt att du har ambitionen att ens försöka förstå varför offer för våld i nära relationer kan behöva övertalas att bryta upp...

    Allvarligt talat, din ilska mot soc, kvinnojourer, din hang up på mig och din oförmåga att klara av att bli ifrågasatt får mig att fundera på om inte du är en av alla dem som är orsaken till varför jourer finns.
  • Träskvatten
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-09 16:41:46 följande:
    Klart det har med Kvinnojouren att göra. När mamman bor på kvinnojouren, var hämtar myndigheterna informationen om hur mamman beter sig tro?

    Socialtjänsten och familjerätt har ett nära samarbete med varandra. Det är ju Open Secret! :S
    Var har du den insiderinformation om hur kvinnojouren och skyddat boende styrs som du utlovat?


Svar på tråden (Känsligt) Insiderinfo från Kvinnojouren hur det verkligen styrs..