Inlägg från: Anonym (Extrem LCHF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Extrem LCHF)

Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!

Ät bara kött ägg fisk kyckling och fett....inga kolhydrater definitivt inget socker pasta mjöl bröd ris potatis rotfrukter... helst inga nötter bönor eller grönsaker överhuvudtaget så blir det mycket snabbare och effektivare viktnedgång

• Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 13:04:43 följande:

Det är inget fel på nötter och bönor i kosten när man försöker gå ner i vikt!

Nej absolut inte, men ts efterfrågade hur man kan gå ner i vikt snabbt och ju mer kolhydrater man utesluter desto snabbare och effektivare går det
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 15:46:15 följande:

De flesta nötter har lågt innehåll av kolhydrater, men mycket fett och protein.

Ja det känner jag till men lite kolhydrater är också kolhydrater och då ts strävan är att gå ner FORT så tjänar hon på att skippa dessa
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 16:40:26 följande:

Jag lovar dig att några stackars kolhydrater är bra för kroppen och de påverkar inte hastigheten på viktnedgången.

Fast TS bryr sig inte om vad som är bra för kroppen, hennes mål är att gå ner snabbt

Har du provat någon gång att i ett par månader äta NOLL kolhydrater och konstaterat att du inte gick ner snabbare än den gången du även åt nötter?
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 16:58:23 följande:

Med NOLL kolhydrater orkar jag varken cykla till jobbet eller gå uppför trappan och jag får huvudvärken från helvetet, så nej, jag har inte provat att äta NOLL kolhydrater någon längre tid. Däremot har jag provat att äta förhållandevis LITE kolhydrater och det mår jag jättebra på OCH jag går ner i vikt.

Ja ok då vet du alltså inte att man inte går ner snabbare i vikt av noll kolhydrater
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 18:33:34 följande:
    Jag är inte LCHF-troende, nej, och jag bryr mig ärligt talat inte om det då jag har minskat i vikt tillräckligt fort för mina egna behov. Du vet det inte heller, om du inte har gjort ett kontrollerbart experiment eller har resultaten från ett kontrollerbart experiment att styrka din tro med. För skojs skull och för att få belägg för dina argument kan du ju prova att byta ut en del av energin från ditt kött mot samma mängd energi från långsamma kolhydrater för att undersöka om och hur det påverkar din viktnedgång.
    jag följer inte lchf själv men jag gjorde det en gång i tiden och konstaterade att ju mer kolhydrater jag hoppade över och ju extremare lchf jag åt desto snabbare gick jag ner i vikt och har även sett samma sak hos andra.

TS är intresserad av att gå ner snabbt i vikt till sitt bröllop inte vad som är en hållbar eller hälsosam livsstil. Och hon frågar ju oss andra inte efter något kontrollerbart experiment, utan efter tips och ideer och det här är det bästa sättet som just jag har erfarenhet av

jag försöker själv inte gå ner i vikt just nu men kanske provar det du skriver någon gång
  • Anonym (Extrem LCHF)
    Anonym (.) skrev 2017-03-16 09:07:08 följande:

Det är sant att jag blandat ihop personerna men i grunden har jag rätt att LCHF inte är bra för kroppen. Studier måste vara akademiska och följa god forskningssed, något de allra flesta undersökningar saknar som visar att LCHF är positivt.

Du måste läsa på därför att du är mycket okunnig. Att du beskriver insulin som fettlagrande hormon visar det. Bland annat. Mat som vi åt förr var extremt mager......

Tror personen du citerade menade fett-IN-lagrande, inte fettlagrande

Insulin stimulerar upplagringen av fett och hämmar nedbrytningen av fett i kroppen
Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!