Anonym (bantare) skrev 2017-03-10 18:33:34 följande:
Jag är inte LCHF-troende, nej, och jag bryr mig ärligt talat inte om det då jag har minskat i vikt tillräckligt fort för mina egna behov. Du vet det inte heller, om du inte har gjort ett kontrollerbart experiment eller har resultaten från ett kontrollerbart experiment att styrka din tro med. För skojs skull och för att få belägg för dina argument kan du ju prova att byta ut en del av energin från ditt kött mot samma mängd energi från långsamma kolhydrater för att undersöka om och hur det påverkar din viktnedgång.
jag följer inte lchf själv men jag gjorde det en gång i tiden och konstaterade att ju mer kolhydrater jag hoppade över och ju extremare lchf jag åt desto snabbare gick jag ner i vikt och har även sett samma sak hos andra.
TS är intresserad av att gå ner snabbt i vikt till sitt bröllop inte vad som är en hållbar eller hälsosam livsstil. Och hon frågar ju oss andra inte efter något kontrollerbart experiment, utan efter tips och ideer och det här är det bästa sättet som just jag har erfarenhet av
jag försöker själv inte gå ner i vikt just nu men kanske provar det du skriver någon gång