Inlägg från: Anonym (bantare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bantare)

Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!

Anonym (Brud) skrev 2017-03-09 14:28:59 följande:

Hej!

Behöver bästa tipsen på hur man går ner mycket i vikt SNABBT?!

Självklart vet jag att långsam viktnedgång rekommenderas, och att sund kost och motion är det bästa, så de förslagen undanber jag mig.

Det är nämligen så här att vi skulle egentligen inte gifta oss förrän nästa år (gott om tid till hälsosam viktnedgång alltså), men en nära anhörig har blivit svårt sjuk och vi har därför beslutat att gifta oss innan det är för sent för denna person att närvara.

Jag vill dock ändå känna mig lite fin i brudklänning, så därför frågar jag nu om era bästa tips!

Tack på förhand!

Om du  minskar ditt kaloriintag rejält och lägger till mer motion av något slag som du trivs med har du goda förutsättningar att gå ner några kilo ganska snabbt. Ett kilo i veckan är realistiskt även om ett halvt kilo är mer idealiskt. Det här har funkat för mig:
    Undvik ALLT med tillsatt socker och snabba kolhydrater
    hitta en bra "diet" som passar ditt kynne (alltså vad och hur du ska äta).
    INGET småätande mellan måltiderna
    ingen påfyllning
    helst mycket lågintensiv motion (långa promenader i ett stadigt tempo förbränner kroppsfett - mer högintensiv motion förbränner kolhydrater)
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 12:51:42 följande:

Ät bara kött ägg fisk kyckling och fett....inga kolhydrater definitivt inget socker pasta mjöl bröd ris potatis rotfrukter... helst inga nötter bönor eller grönsaker överhuvudtaget så blir det mycket snabbare och effektivare viktnedgång

Det är inget fel på nötter och bönor i kosten när man försöker gå ner i vikt!
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 13:36:22 följande:
    Nej absolut inte, men ts efterfrågade hur man kan gå ner i vikt snabbt och ju mer kolhydrater man utesluter desto snabbare och effektivare går det
    De flesta nötter har lågt innehåll av kolhydrater, men mycket fett och protein.
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 16:37:36 följande:
    Ja det känner jag till men lite kolhydrater är också kolhydrater och då ts strävan är att gå ner FORT så tjänar hon på att skippa dessa
    Jag lovar dig att några stackars kolhydrater är bra för kroppen och de påverkar inte hastigheten på viktnedgången.
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 16:53:22 följande:
    Fast TS bryr sig inte om vad som är bra för kroppen, hennes mål är att gå ner snabbt

Har du provat någon gång att i ett par månader äta NOLL kolhydrater och konstaterat att du inte gick ner snabbare än den gången du även åt nötter?
    Med NOLL kolhydrater orkar jag varken cykla till jobbet eller gå uppför trappan och jag får huvudvärken från helvetet, så nej, jag har inte provat att äta NOLL kolhydrater någon längre tid. Däremot har jag provat att äta förhållandevis LITE kolhydrater och det mår jag jättebra på OCH jag går ner i vikt.
  • Anonym (bantare)
    Anonym (Extrem LCHF) skrev 2017-03-10 18:28:45 följande:
    Ja ok då vet du alltså inte att man inte går ner snabbare i vikt av noll kolhydrater
    Jag är inte LCHF-troende, nej, och jag bryr mig ärligt talat inte om det då jag har minskat i vikt tillräckligt fort för mina egna behov. Du vet det inte heller, om du inte har gjort ett kontrollerbart experiment eller har resultaten från ett kontrollerbart experiment att styrka din tro med. För skojs skull och för att få belägg för dina argument kan du ju prova att byta ut en del av energin från ditt kött mot samma mängd energi från långsamma kolhydrater för att undersöka om och hur det påverkar din viktnedgång.
Svar på tråden Hur går man ner mycket i vikt SNABBT?! Tips tack!